کد خبر 1584053
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
1

انتقادات درونی نسبت به برخی تصمیم سازان و رادیکال‌های جریان اصلاحات پس از انتخابات مجلس شورای اسلامی در این جبهه شدت یافته است.

سرویس سیاست مشرق- بررسی‌ها نشان می‌دهد انتقادات درونی نسبت به برخی تصمیم سازان و رادیکال‌های جریان اصلاحات پس از انتخابات مجلس شورای اسلامی در این جبهه شدت یافته است.

اصلاح طلبان ساختاری که به صورت مستمر در حال به چالش کشیدن مشارکت طیف اصلاح طلبان مشارکت جو در انتخابات هستند، آنان را به زمان پریشی و حتی خیانت متهم می کنند!

از سوی دیگر اما شنیده می‌شود برخی از چهره‌های قدیمی جریان اصلاحات با اشاره به اینکه اقدام به تحریم از سوی اصلاح طلبان ساختاری تلاش برای مشروعیت زدایی از حکومت بوده تاکید دارند، این روش که باید از حکومت مشروعیت‌زدایی کرد به نظر من این استراتژی طی سالهای متعدد شکست خورده است.

اصلاح‌طلبان میانه‌رو در این‌باره می‌گویند: دوستانی که فکر می‌کنند می‌توانند با صندوق رای مشروعیت یک حکومت را و به خصوص نامشروع بودن آن را تعیین تکلیف کنند چنین اقدامی زمانی معنا پیدا می کند که مشارکت در انتخابات زیر ۲۰ درصد یا ۱۰ درصد باشد نه انتخاباتی با مشارکت بالای ۴۰ درصد.

این چهره‌ها همچنین با انتقاد از شیفت رادیکال‌های جریان اصلاحات از سیاست ورزی با تقابل با نظام تاکید می کنند، توهمی در میان برخی اصلاح طلبان وجود دارد و واقعا هم توهم و ناشی از تحلیل غلط است که می‌گوید ما تعیین‌کننده هستیم، اصلاح‌طلب و منتقدی که در انتخابات مشارکت نمی‌کند باید توجه داشته باشند که این حرف را از اوایل انقلاب برانداز و سلطنت طلب گفتند که در انتخابات شرکت نمی‌کنیم و انتخابات نمایشی است و … براندازها موفق نشدند و انتخابات هم مسیر خود را رفته است.

به باور این چهره‌های اصلاح طلب، متوهمانی که به اسم جریان اصلاح طلبی کنش می کنند، درصدشان بیش از ۴ تا ۵ درصد نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
    4 0
    اگه میزان مشارکت 1 درصد هم باشه غلطی نمی تونید بکنید
  • رضا IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    0 0
    مشرق اشتباه میکنی به این دو اصطلاح پوچ - اصلاح طلبی و اصول گرائی - دوباره بها میدی ! مردم خیلی وقته این دو کلمه برساخته رو از فرهنگ واژگانی خود حذف کردند !
  • IR ۰۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    0 0
    کل اصلاحطلبها دروعگویند تمام اینها از جمهوری اسلامی عبور کردند
  • IR ۰۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    0 0
    جبهه پایداری باید از تلاش برای زدن قالیباف و ... دست برداره .یک هیچ دعوایی نباید بین اصولگراها باشه فقط هارمونی قالیباف هم دیگه گاف نده و بچه مچه اش را جمع کنه اگر کسی هارمونی اصولگرایی را شکست علت جویا و هارمونی را برگردانید دو نیاز به نیروهای با چشم باز اصولگرا داریم که با ایجاد همگرایی سیاسی فرهنگی به نفع جمهوری اسلامی باشند و جریان عربگرا لیبرال بیرون بماند دلیلی دیگه نمی بینم برای اینکه اینها را بیاریم برانداز شدند با قانون شکنان زیر سوال برندگان حکمراتی هماوا دخالت دادنشون باعث تنشهای امتیتی میشه مثلا روحانی را ببینید رسما زمانی که رییس جمهور بود هر چه از دستش می امد برا براندازی کرد همان طور امثال وخید اشتری هم همین طور هستند
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    1 0
    خود گوئي و خود خندي عجب مرد هنرمندي
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
    0 0
    سیاستمدارن و رهبران احزابی که انتخابات را تحریم کرده اند باید برای همیشه از صحنه سیاسی کشور حذف شوند . این افراد ستون پنجم دشمن هستند. به چه شکلی باید اعلام کنند تا کشور متوجه شود؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس