زیر ۱ درصد از ایرانیان خارج از کشور مشکلات امنیتی دارند/ برای ساماندهی ایرانیان خارج از کشور باید درد آن‌ها را شنید/ سهل‌گیری سربازی برای ایرانیان خارج از کشور یک تبعیض مثبت است/ تفاوت نرخ ارز رسمی و بازار آزاد مشکل اصلی سرمایه‌گذاران خارجی

نشست بررسی لایحه حمایت از ایرانیان خارج از کشور با حضور برخی از صاحب‌نظران این حوزه برگزار شد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین کیخای فرزانه، مدیر گروه حقوق خصوصی پژوهشگاه قوه قضاییه در این نشست: برخی از ایرانیان خارج از کشور تلقی وجود جرم و مجازات را دارند یعنی فکر می‌کنند که آن‌ها مجرم هستند از این رو قوه قضاییه مکلف شد که از طریق سامانه‌های برخط جرایمی را که به تعبیری برخی از ایرانیان فکر می‌کنند که مرتکب شده‌اند را به‌صورت برخط از طریق سامانه به کنسولگری‌های آن‌ها اعلام کند تا بنا به فرموده رهبر معضم انقلاب جذب حداکثری صورت گیرد.

چرا که ما به ایرانیان خارج از کشور به‌عنوان یک سرمایه توجه می‌کنیم مخاطب ما آمار وزارت اطلاعات است که می‌گوید بالای ۹۸ درصد ایرانیان خارج از کشورمان هیچ موضوع امنیتی و قضایی با نظام ندارند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • هادی IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    3 3
    اون خارج نشین ها رو ولشون کن. اونا اگه عرقی داشتن میموندن‌‌. به این داخلیا رسیدگی کنید تا هنوز نرفتن.
    • DE ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
      1 1
      از کجا میدونی اینا عرقی ندارن؟ پس اینهمه ایرانیان خارج از کشور که هرساله به ایران سفر میکنند و کلی ارز وارد ایران میکنن پس چیه؟ با این ارزها برای کلی از ایرانی های داخل کشور در بخش گردشگری و ساخت مسکن باهاش کار درست میشه. اگه عرق نداشتن میرفتن کشورهای دیگه پول هاشون رو خرج میکردن!
    • DE ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
      2 0
      ولا چیزی که من می بینم اتفاقا برعکس، فقط یک درصد سالم هستند. شماها عادت دارید چشمتون رو روی واقعیت ببندید. افرادی که برای ملت خودشون تحریم درخواست می کنم عرق چپکی دارند.
    • DE ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
      2 0
      هم وطن عزیز لطفا چرت نگو، هر ساله مگر چقدر ارز بخودشون میارن ایران؟ اینو مقایسه کن با کل ارزی که موقع مهاجرت خارج کردند. خیلی هاشون هم مسافری جنس قاچاق می کنن. دیگه این شعارها رو یک جایی بده که طرف ندونه چه خبره!
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    13 3
    اونا اگه بیان فرهنگ مزخرف غربی رو اینجا رواج میدن همون بهتر که نیان
  • DE ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    0 2
    اونایی که رفتند عمرا برگردن
    • DE ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
      0 0
      کافر همه را به کیش خود پندارد!
  • ۰۲:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
    2 0
    خوب نرن اونور
    • DE ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
      0 2
      سه میلیون ترکیه ایی بعد از جنگ جهانی دوم (اکثریت مسلمان) سه نسله تو آلمان زندگی می کنن. اکثریت شون طرفداره ادوغان هستند. چند دهه است سرمایه هاشون رو تو بخش گردشگری و ساخت مسکن ترکیه بکار انداختند و باعث رونق گردشگری و بهبود مسکن و حتی تجارت و صنعت ترکیه شدند. رمز موفقیت ترک های اینور اب اینه چون عرق ملی و دینی دارند و مردم داخل ترکیه عاقل اندو از سرمایه انسانی شون دست نکشیدند. حداقل از ترکیه ای ها تجربه عاقلانه بگیریم. با بدو بیراه گویی و پیش داوری و غلو گویی هیچکی به جایی نرسیده و قله ای فتح نمیشه ! ----------------------------------------------------------------------------------------- دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور در گزارش سال ۱۳۹۹ خود اعلام کرد که در مجموع چهار میلیون و ۳۷ هزار و ۲۵۸ ایرانی در خارج از این کشور اقامت دارند که از این تعداد، یک میلیون و ۱۸۴ هزار و ۵۵۲ نفر(معادل ۲۹ درصد) مقیم کشورهای اروپایی هستند.آمریکا اقامت‌گاه ۴۷ درصد آنهاست و اروپا دومین قاره‌ای است که بیشترین تعداد ایرانیان مقیم خارج از کشور را در خود جای داده است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس