‌

پس از تعطیلی شبکه منوتو، سردبیر سابق شبکه تروریستی اینترنشنال خبر از احتمال تعطیلی دفتر این شبکه در واشنگتن داده است.

سرویس سیاست مشرق- یکی از سردبیران سابق شبکه تروریستی اینترنشنال، در یک رشته توئیت، به تغیر و تحول رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از ایران پرداخت، رسول‌پور که خود تا مردادماه سال ۱۴۰۲، در اینترنشنال مشغول به کار بود، در این رشته توئیت، خبر از تعطیلی قریب‌الوقوع دفتر واشنگتن این شبکه داده است.

تعطیلی زنجیره‌ای رسانه‌های فارسی‌زبان صهیونیست‌ها/ ناکامی در براندازی یا کمبود بودجه نظامی در غزه؟

سامان‌رسول‌پور با اشاره به تعطیلی شبکه منوتو، توقف فعالیت‌ رسانه‌های فارسی‌زبان را یک روند در جریان توصیف کرده و ادعا کرده که پس از منوتو، در رسانه‌های دیگر اتفاق خواهد افتاد. نکته قابل تامل که رسول‌پور نیز به آن اشاره کرده است، بهانه و توجیه مدیران این شبکه‌ها برای توقف فعالیت است و تعدیل کارمندان خود است.

رسول‌پور در حالی توجیهاتی غیرمنطقی درباره محدودیت‌های رسانه‌ها ارائه داده که خود سال گذشته در پی اختلاف با این شبکه اخراج شد. پارتنر او زهرا شهرکی(معروف به سیما ثابت) نیز یک ماه بعد در شهریور ۱۴۰۲، اعلام کرده بین کار در شرایطی خاص و کرامت انسانی دومی را انتخاب کرده و از شبکه تروریستی اینترنشنال استعفا دهد، بعدها هم نادر سلطان‌پور و شلر حقانی‌فر از شبکه تروریستی اینترنتشنال خارج شدند.

کیوان عباسی، پیش از تعطیلی شبکه من‌وتو در آبان ۱۴۰۲، در یک بیانیه فراخوان جذب اسپانسر، اعلام کرده بود که به دلیل «بی‌ثباتی و تحولات منطقه، ادامه این مدل تلویزیون تجاری غیرممکن شده» و به همین خاطر با بحران مالی شدید روبه‌رو شده است و اگر تا سال جدید میلادی، حامی مالی جذب نشود، این شبکه به طور رسمی تعطیل خواهد شد.

به نظر می‌رسد که سه عامل «کمبود بودجه»، «شرایط بین‌الملل» و «مدرن‌سازی رسانه‌ها» از علل اصلی این تحولات است که هرکدام توضیحات جالب توجهی دارد.

تعطیلی زنجیره‌ای رسانه‌های فارسی‌زبان صهیونیست‌ها/ ناکامی در براندازی یا کمبود بودجه نظامی در غزه؟

به نظر می‌رسد که مهمترین دلیل برای تعطیلی زنجیره‌ای رسانه‌های ضد انقلاب نداشتن بودجه باشد، گزارشات رسانه‌های صهیونیستی هم حکایت از کاهش ۱۹ درصدی واردات کالا در بازه زمانی نوامبر ۲۰۲۳ تا ژانویه ۲۰۲۴، دارد. طبق ادعای این رسانه‌ها، روند کاهش واردات قبل از مهرماه آغاز شد و نشان‌دهنده اثرات سیاست‌های انقباضی بانک‌های مرکزی رژیم، با هدف مبارزه با تورم است. به خصوص اینکه بندر ایلات نیز در این روزها، به دلیل حملات رزمندگان انصارالله یمن به کشتی‌های تجاری که از باب‌المندب به سمت کانال سوئز می گذرند، بسته شده است.

سال ۱۴۰۱ بود که پس از شکست اغتشاشات و ناامیدی پادشاهی سعودی از براندازی و همچنین همزمان با برقراری روابط دیپلماتیک با ایران، اسپانسری و تامین بودجه شبکه اینترنشنال را رها کرد و به رژیم صهیونیستی سپرد. پس از این انتقال نیز، شبکه تروریستی اینترنشنال در تل‌آویو دفتر جدیدی تاسیس کرد و در همان اوایل، با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم، گفت وگو کرد.

تعطیلی زنجیره‌ای رسانه‌های فارسی‌زبان صهیونیست‌ها/ ناکامی در براندازی یا کمبود بودجه نظامی در غزه؟

علاوه بر شواهد فوق، به نظر منظور ضدانقلاب مبنی بر ناامنی بین‌المللی، نگرانی‌های مدیران این شبکه از تجمعات و احساسات برانگیخته مردم کشورهای اروپایی و آمریکایی باشد. شاید این شبکه‌ها که از آغاز جنگ غزه، از جنایات و کودک‌کشی‌های صهیونیست‌ها حمایت کرده و پوشش دادند، هر لحظه منتظر یک حادثه امنیتی در منطقه امن اروپا یا آمریکا باشند که رژیم صهیونیستی امنیت آنها را ضمانت کرده است.

مرور توئیت‌ها و اظهار نظرات کاربران ضدانقلاب و مجریان اینترنشنال نیز در روزهای اخیر، گواه بر این ادعا است. پس از شکل‌گیری هر تجمع خیره‌کننده توسط مسلمانان در لندن یا واشینگتن و برپایی نماز جماعت، عوامل شبکه‌ اینترنشنال از این بابت ابراز نگرانی می‌کنند.

تعطیلی زنجیره‌ای رسانه‌های فارسی‌زبان صهیونیست‌ها/ ناکامی در براندازی یا کمبود بودجه نظامی در غزه؟

تعطیلی زنجیره‌ای رسانه‌های فارسی‌زبان صهیونیست‌ها/ ناکامی در براندازی یا کمبود بودجه نظامی در غزه؟

توئیت وایرال شده و پر واکنش یک کاربر ضدانقلاب در روزهای اخیر، درباره وحشت معاندین از حضور میدانی مسلمانان در قلب اروپا!

اما با این حال عناصر فعال در شبکه جنگ روانی ضد انقلاب تلاش کرده تعطیلی این رسانه‌ها را «مدرن شدن» شبکه‌ها، روزنامه‌ها و رسانه‌های عنوان کند. آن‌ها مدعی هستند که مدیران این شبکه‌ها معتقدند دیگر به روش سنتی، قادر به مدیریت شبکه‌های تلویزیونی و کسب درآمد به روش‌های سابق نیستند؛ علاوه بر این تغیر و تحولات رسانه‌های انگلیسی زبان آمریکا نیز نشان می‌دهد که فعالیت رسانه‌ای در عصر جدید، وارد یک فاز متفاوت با گذشته شده و در آن رسانه‌ها هم این تغییر و تحولات شکل گرفته است.

اما نقطه مقابل و عبرت‌آموز اینترنشنال، شبکه منوتو بود. این شبکه سلطنتی که پس از اختلافات اپوزیسیون با تجزیه‌طلبان به اختلاف افتاد، با کمبود بودجه مواجه و تعطیل شد، اما بد نیست مروری به مجریان و عوامل این شبکه داشته باشیم که پس از تعطیلی در شرایطی به سر می‌برند.

با وجود اینکه پخش تلویزیونی منوتو در ماهواره متوقف شده است، صفحات فضای مجازی منوتو همچنان به فعالیت خود ادامه داده و در قامت یک شبکه در فضای مجازی اثرگذاری می‌کنند. تاکنون شایعاتی مبنی بر تصمیم مدیران منوتو برای تأسیس فصل جدید منوتو در قالب و شاکله جدید هم منتشر شده که کیوان عباسی دومرتبه تاکنون در اینستاگرام واکنش نشان داده و گاهی تکذیب کرده و گاهی هم مدعی شده در حال بررسی هستیم.

اما آنچه که اهمیت دارد شرایط مجریان سابق این شبکه است که پس از تعطیلی شرح‌حال خود را در صفحات مجازی خود مطرح می‌کنند. این شواهد، عده‌ای از این مجریان گاهی با برپایی لایو اینستاگرامی با یکدیگر و حتی صفحه رسمی منوتو، خاطرات گذشته و اخبار و حواشی روز را مرور می‌کنند؛ عده‌ای هم از فضای رسانه‌ای فاصله گرفته و به فعالیت‌های متفرقه همچون مربیگری ورزشی و گشت‌وگذار در کنسرت‌ها و استادیوم‌ها روی آوردند.

پست اینستاگرامی بهاره گلزاری، مجری سابق شبکه منوتو

با وجود این شرایط، چند ماه گذشته، کیوان عباسی، مدیر سابق منوتو با انتشار یک تصویر جدید از نماد سلطنتی، حواشی جدیدی برای این شبکه ایجاد کرد. تصویری که موجب شد برخی مخاطبان این شبکه نسبت به با بازگشت منوتو با متد و لوگوی جدید امیدوار شوند.

تعطیلی زنجیره‌ای رسانه‌های فارسی‌زبان صهیونیست‌ها/ ناکامی در براندازی یا کمبود بودجه نظامی در غزه؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 45
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • DE ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
    24 13
    آدم سالم اینترنشنال نگاه نمیکنه .
    • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
      12 9
      فقط احمق های پشت گوش مخملی اینتر اشغال بی بی سی فارسی voa شیطان بزرگ منو تو بهائیان ودیگر شبکه های ضد ایرانی را نگاه میکنند و باور میکنند حتی در خود انگلیس و اکثر کشورهای اروپا bbc را قبول ندارند و میدانند اخبار جهت دار و کذب و دروغ تحویل مخاطب میدهد
    • US ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
      7 2
      احسنت
    • یزدان GB ۰۶:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
      0 3
      ادم سالم شرافتشو نمیفروشه به پول
    • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
      2 11
      مرحوم شهید سلیمانی واقعأ انسان حکیمی بود. فرمود هر کس با نظام الهی دشمنی کرد آواره شد. من الان می فهمم که واقعأ اینطوره! واقعأ اینطوره!
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
    18 4
    اصولا درب توالت همیشه باز نیست. درب این شبکه‌ها اعم از عنترآشغال و ... هم همین طور.
  • US ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
    0 13
    این رسانه رو ما بهاییان دوست داشتیم چون واقعیت ها رو منعکس می کنند
    • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
      8 3
      تحریف حقایق از نظر بهائیان حقایق است . قبله بهائیان هم رژیم کودک کش
    • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
      1 0
      مرکز متشکل از ساختمان‌های مرکز بهایی یعنی آرامگاه بهاءالله در شهر عکا، آرامگاه باب در کوه کرمل در شهر حیفا و نیز ساختمان‌های گوناگون دیگری از جمله بیت‌العدل اعظم است. مرکز بهائیت محل زیارت بهائیان محسوب می‌شود.
    • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
      3 2
      این رسانه های معاند برای تحمیق مخاطب بوجود امده اند و البته مخاطب خاص خود را دارند.
    • IR ۰۲:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
      6 4
      شما بهاییان دست ساز عنگلیس هستید و تاریخ مصرفتون تموم شده...
    • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
      3 1
      اون کسی که علی محمد باب رو منحرف کرد (شاید هم خودش انگلیسی بود و ایرانی جا زده بود بنا بر ماموریت ) فقط قصدش ایجاد یک افرادی بدون هیچ علاقه به وطن بود تا بتواند بدون هزینه داخل مملکت افرادی وابسته به خود و خائن و جاسوس به مملکت خود و در خدمت مطامع انگلیس داشته باشد ، شما بهایی ها خیلی بدبخت هستید واقعا آدم خیلی باید بدبخت باشه که به مملکت خودش خیانت کنه
    • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
      4 1
      شما بهاییان خسرالدنیا و الاخره هستید
    • یزدان GB ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
      1 14
      خدارو شکر که دشمنان ایران رو مثل این سایبریها و جیره خورا تهی مغز و کودن افرید اینا خودشون که نمیفهم فکر میکننن بقیه هم مثل خودشونن ملت بزرگ ایران از این ترشحات پلید شماها رد شدن
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
    7 4
    بودجه صهیونیست های اشغالگر و جنایتکار برای ادامه جنایاتشان خود هم کفایت نمیکند و حاضر نیستند بیش از این پول خرج یک عده مفت خور دروغگو کنند
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
    6 7
    زیاد خوشحال نباشیم چون این شبکه ها در فضای مجازی مثل اینستا و تلگرام و.... تاثیرگذاری به مراتب بیشتری در ذهن و روان مردمی که شستشوی مغزی شده اند داره و اینکه اینکار با هزینه کمتری هم نسبت به شبکه های ماهواره ای داره
    • IR ۰۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
      7 2
      زیاد خوشحال نباش! این شبکه‌ها در فضای اجتماعی هم همین ذلیلی هستن که الان هستن‌.
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
    6 5
    کارفرما در هزینه جنگ غزه پول کم آورده داره مزدورانش را بیکار میکنه
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
    4 9
    دفتر واشنگتن اضافیخ و پس از تهدیدات تروریستی ایجاد شده
  • ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
    6 6
    به امید تعطیلی کل رسانه های وطن فروش
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    3 11
    مرگ بر اسرائیل
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    3 3
    حالا جماعت خاعن وطن فروش برید سماق بمکید👿😔
  • IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    2 4
    مرگ بر اینترنشنال از خدا بی خبر
  • علی IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    2 4
    تعطیلی رسانه های وابسته ، بنظرم ؛ ارتباط به مسائل مالی ندارد بلکه از دست رفتن تآثیر گزاری که حتی موجب استهزا ء و اثرات منفی آنها هم گشته است طرفه آنکه اینها خودشان خودشان را مسخره میکنند!.
  • IQ ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    1 2
    متد جدیدشون به این شکل
  • IR ۰۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    3 12
    دارن از اپوزیسیون پر خرج خارج نشین شیف می کنن رو اپوزیسیون کم هزینه داخلی مثل فائزه هاشمی و ..
  • IR ۰۴:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    0 2
    گفتم که اینها همه تغییر تاکتیک هست شما باور نکنید
    • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
      3 0
      احسنت ،دقيقأ همینطوره! ما دقيقأ میدونیم که نقشهٔ همه اتفاقاتی که در جهان میفته دونه به دونه از چند صد سال قبل توسط منگلیسیها و یانکی‌ها کشیده شده و مو به مو داره اجرا میشه، ما کی هستیم آخه؟؟!! مگه نه؟؟🤣🤣🤣🤣🤣
  • علی عباس زاده IR ۰۶:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    3 13
    دشمن استراتژی خودش رو داره عوض میکنه از سال 88 تا 1401 ، با رسانه‌های خودش سعی کرد در شعله اعتراضات و اغتشاشات بدمد، ولی خوشبختانه به نتیجه نرسید ، سالها هم انواع تحریم اقتصادی رو تحمیل کرد باز هم به نتیجه نرسید، با روی کار آمدن احتمالی ترامپ در انتخابات 2024، تندروهای آمریکایی افکار شومی در ذهن دارند، این تعطیلی‌ها رسانه‌های معاند هم به همین دلیل است که در فاز تبلیغاتی به نتیجه نرسیدند، حالا میخواهند رو در رو مقابله کنند ولی باید بهشون گفت، کور خوندی حریفت منم !
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    3 5
    مخاطبان به فضای مجازی مهاجرت کرده اند دیگه دوره شبکه های یک طرفه رادیویی و تلویزیونی و ماهواره تمام شده فکر کردید دیگه مردم مثل دهه ۶۰و ۷۰ میان میشینن پای تلویزیون و هرچه دلتان خواست میدید به خوردشان
    • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
      4 2
      جدی میفرمایید؟ یعنی مخاطب اینستاگرام منوتو از بیننده‌های کانال ماهواره‌ایش بیشتره؟ مثلا موقع سال تحویل میشسنن پای اینستاگرامش؟
    • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
      3 3
      خیلی نادان و تابلویی. در فضای مجازی هم مطالب یک‌طرفه‌ست! خوراک دروغ رو رسانه‌های بیگانه می‌سازند و افراد ساده‌لوح باور می‌کنن. فقط فرقش اینه که در فضای مجازی، مزدوران بی‌سواد و چاخانی مثل تو خبرسازی می‌کنند اما در رسانه رسمی جمهوری اسلامی، هر خبر منبع معتبر داره. بنابراین با وجود فضای مجازی هم احیا نمیشید
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    5 0
    اینم خوراک مور و مار خواهد شد
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    1 2
    تغییر تاکتیک از محسوس به نامحسوس توسط هوش مصنوعی ...صداشو‌چند سال دیگه متوجه میشین
  • امیر IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    0 1
    ه
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
    1 0
    مرررررررررررررررررررگ بر اسرائیل مرررررررررررررررررررگ بر شبکه عنتر آشغال
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
    1 0
    مرررررررررررررررررررگ بر اسرائیل مرررررررررررررررررررگ بر شبکه عنتر آشغال
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
    1 0
    ما میگیم کاخ سفید رو حسینیه می کنیم، بعضی ها باورشون نمیشه! شدیدأ بوی ظهور میاد.
  • یزدان IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
    0 1
    تا یک ماه پیش که میگفتید رسانه ال سعود چی شد الان ورق برگشت شد رسانه اسراییل ؟
    • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
      1 0
      نمی‌گفتیم شبکه آل سعود. می‌گفتیم تأمین مالی آل سعود. الان هم که در سرزمین‌های اشغالی فعاله. تو سرگیجه گرفتی!
  • FR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
    0 1
    بده چون خوب قهوه ای میکنه؟
    • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
      1 0
      اینم ادبیات یه ضدانقلاب احمق مثل بقیه ضدانقلاب احمق. خیر بده چون دروغ‌گوئه. چون تروریستیه. چون ضد اسلامه. چون استقلال نداره. البته که نمی‌فهمی
  • متین IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
    1 0
    سرتونو زیر برف نکنین طی جلسه مستقیم ایران با امریکا و پرداخت مبلغ بسیار زیبایی قرار شده ایسن شبکه ها یکی یکی جمع بشن .
  • FI ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
    1 0
    اتفاق خاصی نیست ، در عوض رسانه های وابسته به اصلاح طلبان ستون پنجمی کمبود من و تو و عنترناش را بخوبی جبران میکنند
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۳
    0 3
    لاییتیسم اعتقادی فلسفی برای ایجاد فلسفه علمی و ... چیزیه که الان در دانشگاههای ما جاری شده ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس