کد خبر 1588649
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱
1

سخنگوی شهرداری تهران توضیخاتی درباره ساخت مسجد در پارک قیطریه تهران ارائه کرد.

به گزارش مشرق، عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران در رابطه با واکنش‌های مطرح شده نسبت به ساخت مسجد در بوستان قیطریه در توییتر نوشت:

چند روزی است موضوع ساخت مسجد در پارک قیطریه به سوژه برخی از فعالان شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده و گاهی ادعاهای عجیب و غریبی در این‌باره مطرح می‌شود. برای شفافیت و آگاهی افکار عمومی چند نکته را عرض می‌کنم:

‏١. ساخت مسجد در بوستان‌های فرامنطقه‌ای (پارک‌های بزرگ غیر محله‌ای) مصوبه شورای عالی مساجد تهران را دارد. در ٣ دهه گذشته ۴٣ مسجد در آن‌ها ساخته شده و برای ٣۴ بوستان فرامنطقه‌ای دیگر از جمله پارک قیطریه مصوبه دارد. گرچه از سال‌ها پیش مطالبه مردمی برای احداث مسجد در این پارک وجود داشت.

٢. سرانه ساخت مسجد در تهران در مقایسه با دیگر شهرهای ایران و از آن بدتر پایتخت‌های کشورهای اسلامی بسیار پایین‌تر است. اینکه برخی از مساجد موجود نمازگزار کمی دارند یا بازه سنی خاص نمازگزاران در آن‌ها به دلایل متعددی باز می‌گردد و دلیل خوبی برای عدم توسعه مساجد نیست.

‏٣. از طرفی استدلال ساخت مسجد در پارک‌های فرامنطقه‌ای به رغم وجود مساجد دیگر منطقه هم این است که بخش عمده‌ای از مراجعان به این پارک‌ها اساسا اهل آن منطقه نیستند که محیط پیرامون پارک را بشناسند و به دلیل وسعت پارک و جمعیت زیاد حاضران نیاز به مسجد برای نمازگزاران ضروری است.

‏۴. پارک قیطریه ١٢٢ هزار متر مربع است و مساحت در نظر گرفته شده برای مسجد حدود ٨٢٠ متر مربع یعنی چیزی کمتر از ٧ دهم درصد از کل پارک را شامل می‌شود. فضای درنظر گرفته شده در کنج شمال شرقی پارک در آستانه خیابان و در کم‌تراکم‌ترین بخش پارک به لحاظ فضای سبز واقع شده است.

‏۵. مسجد پارک قیطریه علاوه بر درخواست مکتوب مردمی، خیرین نیکوکار از اهالی همان محل هم دارد که کلیه هزینه‌های ساخت مسجد را متقبل شده‌اند و شهرداری تهران در واقع تسهیل‌گر مشارکت مردم در این امر خیر است.

۶. بعد از طرح برخی ابهامات در رسانه‌ها، شهردار تهران در اولین جمعه ماه رمضان بازدیدی از محل درنظر گرفته شده برای احداث مسجد داشت و پس از بررسی دقیق و مشورت با کارشناسان دستور بازطراحی نقشه مسجد را به نحوی که هیچ کدام از درخت‌های کهن‌سال در محل احداث مسجد واقع نشود، داد.

‏٧. در طرح اولیه ۴ درخت کهنسال در طراحی بخش اصلی مسجد قرار می‌گرفت که با تاکید شهردار و با تغییر نقشه ساخت، این چهار درخت ارزشمند در حیاط روباز روبروی مسجد و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. در ضمن هیچ کاربری تجاری و فروشگاه و مغازه و ... برای طرح مسجد درنظر گرفته نشده و نخواهد شد.

‏٨. در همه شهرهای دنیا پارک‌ها و بوستان‌های بزرگ با کاربری‌های چندگانه نیازهای متنوعی از شهروندان را برآورده کرده و در کنار توجه به محیط زیست با طراحی اکوپارک‌ها، تم‌پارک‌ها و ... آن‌ها را به محل دائمی حضور شهروندان تبدیل می‌کنند.

‏٩. ارتقای پارک‌های تهران به محیط‌هایی با کاربری‌های چندگانه اجتماعی از طریق اضافه شدن فضاهای هنری، آموزشی، فرهنگی و علم و فناوری یکی از رویکردهای راهبردی شهرداری تهران است. این تازه غیر از فضاهای ضروری چون سوله‌های مدیریت بحران و ... است که از سال‌ها پیش در پارک‌ها احداث شده است.

‏١٠. در این دوره که حجم درخت‌کاری و ایجاد فضای سبز و تأسیس پارک‌های جدید و تکمیل ابرپروژه کمربند سبز تهران به گواه آمار و اسناد رشد چشمگیری داشته، ساخت دوقطبی کاذب مسجد-درخت از سوی رسانه‌های اپوزوسیون و رقبای سیاسی در مقابل مردمی که تغییر در این حوزه را می‌بینند کار بیهوده‌ای است.

‏١١. ضمن تشکر از دغدغه‌های ارزشمند فعالان محیط زیست و با رعایت نکات این عزیزان، مسجد پارک قیطریه چهل و چهارمین مسجد پارک‌های فرامنطقه‌ای شهر تهران خواهد بود و برآورده کردن طیفی از نیازهای مخاطبان این بوستان مهم و زیبای شهر تهران کمک خواهد کرد.

‏١٢. خلاصه اینکه: گزاره «درخت قطع می‌کنند تا مسجد بسازند!» را هم باید به کلکسیون دروغ‌های شاخدار علیه شهرداری تهران اضافه کرد! جهت استحضار مردم شریف تهران؛ نه درختی قطع می‌شود، نه مسجد جدید فضایی از کل پارک را خواهد گرفت و نه این اولین و آخرین مسجد در پارک‌های بزرگ شهر تهران است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 76
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 21
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    19 28
    چقدرم که اونجا نمازخون داره
    • مانی IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
      36 13
      کافر همه را به کیش خود پندارد
    • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
      12 10
      ۱۲:۱۹ در عوض منافق های درپیت مثل تو هستند پس خفه لطفا
    • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
      12 7
      مدتی دشمنان خدا تبلیغ کردند مردم گول خوردند فکر کردند خبریه از اوایل 90 با ورود گوشی هوشمند مساجد خلوت شد الان اما باز مردم دارند متنبه میشوند مرگ و میر ها حوادث مختلف جنایات غیر قابل تصور اسراییل امریکا انگلیس در غزه را میبینند الان کم کم باز شکر خدا مساجد دارد رونق میگیرد فکر کنم یه دو سه سال دیگه طبیعی شود اخه طرف مگه چند سال با سگ میتونه زندگی کنه بالاخره میفهمه راه چیه چاه چیه
    • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
      9 11
      اصلا می‌سازیم که نمازخون ایجاد کنیم. به شما بی‌نمازهای وطن‌فروش داخلی و خارجی ربطی داره؟! برای شما علف به اندازه کافی هست. برای ما هم باید مسجد باشه که وقتی در پارک هستیم‌ نمازمون عقب نیفته.
    • کارگر IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
      4 10
      در بیمارستان امام خمینی مسجد با دو گلدسته ساختند ! در اطراف هر بیمارستان بوق زدن ممنوع نصب میکنند. پخش اذان از گلدسته ها موجب آزار بیماران است. برای کاشیکاری هزینه کلانی صرف شده. معمولا مراجعان از درون مسجد برای استراحت و خوابیدن استفاده میکنند. بخش اورژانس بیمارستان فاقد ضروریات اولیه پزشکیست. دستگاه اسکن آن همیشه خراب است ! نوبت های بسیار طولانی میدهند و یا احاله به بخش خصوصی با قیمت بسیار بالا ! در بخش های متعدد برگه های ثبت نام کادر درمان برای شرکت در مراسم سلام فرمانده نصب کردند ! به مناسبت های مذهبی دائم بنر های مختلف نصب میکنند. در اکثر بیمارستان های دولتی تشریفات زائد وجود دارد که میتوانست صرف هزینه درمان شود. در بیمارستان رسول اکرم کیت آزمایش ناقص دارند . کاملش را باید در بخش خصوصی تهیه کرد. بهانه شان این است که بودجه برای تهیه اش نداریم ! در آنجا هم فوران مراسم سلام فرمانده و بنرهای مذهبی بیداد میکند. پارک ها را دیوار کشیده با دوربین رصد کنید . ورود اوباش و مواد فروشان را ممنوع کنید. اگر منظور اجرای فریضه نماز است نماز خانه ای ساده کافیست چه نیازی به مسجدی پرهزینه و بعدا ایجاد پایگاه بسیج و ایجاد زمینه درگیری و تبعاتش ؟! امام زاده معصوم مرقدی بسیار کوچک در انتهایش دارد. کاربرد آن همواره به عنوان پارک بوده. به جای جا نماز آب کشیدن و ژست حزب الهی مفاسد کارمندان شهرداری و پیمانکاران را مهار کنید.
    • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
      1 5
      خداییش گل گفتی
    • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
      4 4
      در اروپا کلیساهای زیادی هست ولی هیچکدام درون پارک نیست. همانطور که درون کلیسا پارک نیست. هر چیز جای خودش را دارد.
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
      0 1
      پارک نهایتا یک فضا 50متری به عنوان نماز خانه نیاز داره با سرویس بهداشتی اینکه طرف میگه میریم پارک باید نماز بخونیم نماز صبح یقینا ده نفر هم پارک نمیرن برفرض هم فردی میخواد بره پارک سر راهش بره مسجد نمازش رو بخونه ویا خونه و درضمن مگه چند نفر قراره ۳ صبح برن پارک هشت شب برگردن . که ترس اینو دارن پشت پرده این کار یقینا رانت چند ده میلیاردیه شما از میدون قزوین تا میدون انقلاب یک بلوار وسط خیابون داره هر۳سال خراب میکنن یا پهنش میکنن یا باریک بعد یک مدت که پهنش کردن دو باره خراب میکنن باریک میکنن مثل روز روشنه که دارن اختلاس میکنن
    • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
      1 0
      IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ خودت الساعه خفه شو
  • هادی IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    28 37
    منطقه قیطریه پر از مسجد هست و کمبود مسجد نداریم در ثانی برو یه پارک جدید بساز و توش مسجد هم بساز.
    • مانی IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
      14 13
      منتظر دستور شما بودیم
    • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
      26 15
      پارک به اون بزرگی احتیاج به مسجد داره ، که ما میریم تفریح و پیاده روی ، نمازمون رو هم بخونیم . نمیشه بریم پارک به اون بزرگی ، بعد دوباره برگردیم بریم جای دیگه نماز . عقلانی اینه که همونجا مسجد بسازند نماز بخونیم .
    • SE ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
      28 11
      انشاالله مسجد که ساخته بشه ورود انواع حیوانات از جمله سگ هم ممنوع میشود
    • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
      29 7
      همینکه شبکه عنتر نشنال و اعتماد آنلاین مخالف ساخت مسجد در پارک قیطریه هستند و از منافع انگلیس حمایت می‌کنند نشان می دهد ساخت مسجد کار درستی است.
    • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
      5 3
      هادی! تو بیشتر شبیه نخاله ای تا
    • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
      7 36
      ۱۳:۲۲ مخصوصا سگ های سوئدی که زیاد واق واق می کنند.
    • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
      48 5
      مسجد خانه خداست. این جا هم کشور مردان و زنان خداییه. دلمون می‌خواد تو پارک مسجد بسازیم. هر کی خوشش نمیاد مشکل خودشه
    • SE ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
      40 5
      با ساختن مساجد و حسینیه در تمامی پارکها باید پارکها را از لوث حضور سلیطه ها و بی غیرتها و سگها پاک کرد
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    17 68
    به نظرم این کار عقلانی نیست. واقعا این همه هزینه و بعدش چند نفر چند بار اونجا نماز می خوانن؟
    • مانی IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
      19 12
      به نظرم این کار منطقی هست و نباید به حرف خناسان و برخی افراد معلوم الحال گوس کرد
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
      26 10
      شما نماز نمیخونی، بما ربطی نداره . ما نماز میخونیم و وظیفه شهردار هم اینه که مسجدی ایجاد کنه ماکه برای پیاده روی و هواخوری و تفریح میریم اونجا ، نمازمونو بخونیم
    • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
      17 6
      ۱۲:۴۳ مگر امثال تو عقل هم دارید؟! البته ادعای عاقلی چرا تا کهکشان دارید ولی در عمل هیچی
    • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
      13 4
      برای مسجدسازی و دعوت مردم به دین باید از شما اجازه بگیریم؟!! خخخخ خیلی متوهمید
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    20 6
    موفق باشید
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    16 31
    به نظرم این کار حیف و میل کردن بیت المال است
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
      26 12
      بله از نظر شما که نماز نمیخونی حیف و میل کردن بیت الماله . از نظر ما که نماز میخونیم و غروبها میام برای پیاده روی تو پارک خیلی هم لازمه ، پیاده روی مونو میکنیم و بعدم میریم نماز میخونیم . به جای اینکه به نماز مردم گیر بدید، به اختلاسگرا و اقازادهها گیر بدید که منابع این مملکتو دزدی کردند و یه ابم روش
    • DE ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
      20 9
      دقت نکردی! گفتند خیرین منطقه خودش هزینه رو برعهده داره.
    • DE ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
      20 11
      متن را حداقل بخوانید ، هزینه ساخت را خیرین همان محل تأمین کرده اند. در ایران تمام مساجد با دست مردم خیر ساخته میشود البته غیر از مسجد ضرار زاهدان که امارات و سعودی هزینه اش را دادند که بر طبق نقشه ساختمانی آنها ساخته شد که هیچ شباهتی به مساجد ایران ندارد.
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
      19 8
      عجب دلواپس بیت المال شده‌اید؟
  • رضا IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    11 26
    زاکانی میخواد برای خودش دستاورد سازی کنه ، ایشالا که موفق نخواهد شد !
    • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
      13 5
      همینکه شما، منافقین، شبکه عنتر نشنال و اعتماد آنلاین مخالف ساخت مسجد در پارک قیطریه هستند و از منافع انگلیس حمایت می‌کنند نشان می دهد ساخت مسجد کار بسیار ارزشمند و درستی است.
    • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
      6 6
      چرند نگو
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    26 8
    ببین به کجا رسیدیم که میخوایم مسجد بسازیم باید به یه مشت بی دین هم جواب بدیم ! خجالت داره . شهرداری کار خیلی خوبی میکنه . دمش گرم
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    19 11
    ما همیشه یه عده مردم عقب افتاده داریم . الان همه جای دنیا به رفاه حال اقلیتهاشونم فکر میکنند . ما توکشور مسلمون وشیعه هستیم ، یه عده اقلیت بی دین مدام سرو صدا میکنند. رفته بودم یکی از بیمارستانها ، یه چند تا اذربایجانی هم از کشور اذربایجان جز بیمارا بودند. دختر جوونشون میخواست نماز بخونه ، نمازخونه نداشت . پرستارها بردنش تو یه اتاق خالی ، یه موکت بوگندو دادند نمازشو خوند. اونوقت دوستم تو لندن پرستاره ، میگه بیمارستانمون نماز خونه داره . نمیدونم این اقلیت بی دین چی میخوان از جوون ما که هرچی میشه صداشونو بلند میکنند . که حتی شهرداری باید جوابشونم بده !
    • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
      8 44
      تو قیطریه مسجد زیاد ، این هزینه رو جایی بکنید که چهار نفر براتون دعای خیر بفرستند کجای این موضوع غیرقابل درک
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    24 11
    چه دوره ای شده برای ساخت مسجد در یک مکان عمومی که نیاز مردمه باید جواب یک مشت نفهم را بدهند
    • US ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
      3 3
      نفهم توی متحجر شعار بده بیخودی که زندگی مارو داغون کردی
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    12 17
    توی مساجد رو پر کنین الان دیگه کسی مسجد نمیره
    • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
      12 7
      وقتی تو به مسجد نمی روی چطور می گویی مساجد خالی است.
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    11 19
    کار عبث و پول خرج کردن بی خودی است امروزه در مساجد تعداد اندکی پیرمرد حضور دارند وبس باید علاقه به مسجد را مثل دهه های ۶۰ و ۷۰ در مردم و جوانان زنده کرد نه اینکه حالا که مصوبه هست حتما باید ساخت پول دور ریختن است.۱۰
    • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
      11 10
      فقط بلدیم حرف مفت بزنیم. خودش داره میگه هزینه را خیرین داده اند.
    • DE ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
      5 5
      شما که سواد نداری ، لطفا سکوت کن. مسجد همیشه بدرد مردم میخوره
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    12 8
    خداوند جواب این منکران نماز و مسجد را چندجا در قرآن کریم داده است: 1. ارایت الذی ینهی عبدا اذا صلی. 2. انما یعمر مساجدالله من آمن بالله و الیوم الآخر مَا كَانَ لِلْمُشْرِكِينَ أَن يَعْمُرُواْ مَسَاجِدَ الله شَاهِدِينَ عَلَى أَنفُسِهِمْ بِالْكُفْرِ أُوْلَئِكَ حَبِطَتْ أَعْمَالُهُمْ وَفِي النَّارِ هُمْ خَالِدُونَ (17) إِنَّمَا يَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللّهِ مَنْ آمَنَ بِاللّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلاَةَ وَآتَى الزَّكَاةَ وَلَمْ يَخْشَ إِلاَّ اللّهَ فَعَسَى أُوْلَـئِكَ أَن يَكُونُواْ مِنَ الْمُهْتَدِينَ
  • علی IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    8 13
    امامزاده چیذر با پارک قیطریه ده دقیقه نهایت پیاده راه داره‌.
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    7 3
    😕
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    14 9
    شما بساز و به حرف کسی توجه نکن
  • سیداسماعیل هاشمی IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    13 8
    جواب برای ان فردی است که گفته انجامگر چقدر نماز خان داره اگر یک نفر هم نماز بخواندعمل درست انجام شده
  • امیر IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    14 10
    اقا ما به مسجد نیاز داریم با ذکر خدا نورانیت میاد ممنون
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    28 9
    همینکه شبکه عنتر نشنال و اعتماد آنلاین مخالف ساخت مسجد در پارک قیطریه هستند و از منافع انگلیس حمایت می‌کنند نشان می دهد ساخت مسجد کار درستی است.
    • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
      36 6
      بایستی باغ قیطریه هم که انگلیس آنرا غصب کرده پس گرفته و به پارک قیطریه ملحق شود.
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    8 7
    ماشالله همه شدن ساکن قیطریه شدند حالا نظر می دن بذارید بسازن چیکار دارید
    • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
      5 7
      خدا می دونه مسجدی که توسط شهرداری ساخته بشه، چی از آب دربیاد! اگر شهرداری ها قصد خیر دارن، باید طراحی و ساخت بناهای فرهنگی را به صورت مسابقات طراحی معماری ترتبیب بدن تا طرح ها و ایده های نو از یکنواختی و کلیشه سازی بناها جلوگیری کنه.
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    5 8
    مردم ما متدين هستن نيازي به اين كارها نيست
  • سید حمید SG ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    9 11
    طبق اعلام رسمی ما حدود یک میلیون دانش اموز داریم که به علت فقر نمی توانند درس به خوانند .این متدین های خیر هزینه تحصیل اینها را بدهند قطعا رضایت خدا در این بیشتر خواهد بود
    • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
      4 9
      بیشترفرهنگ سازی لازمه عدم تحصیل بخاطر فقر نیست.
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    8 3
    توجیه توجه توجیه حیف وقت که بخوای جواب این ها را بدی؟
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    2 9
    این محله مساجد بسیاری لازم دارد
  • US ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    8 6
    کار خوبی می کنید مسجد بسازید
  • DE ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    8 7
    هوس رئیس جمهور شدن کرده.
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
      4 6
      من به دکتر زاکانی شهردار انقلابی رای می دهیم
  • احمد IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    6 8
    فکر میکنید کسی بمسجد نمیرود. حضور جوانان تحصیل کرده و متعهد در مساجد دیدن دارد همین ایام ماه رمضان جوانان هستند که اعتکاف می کنند فقط چشم دیدن می خواهد . من کسی را میشناسم که اهل مسجد بود و امسال دکترای فیزیک هسته ای را در روسیه گرفت بله ایشان از خانواده مذهبی و مسجدی و فقیر بود و جالبه که غرب زده نشده و دلش برای کشور و مساجدش تنگه. مسجد اینطور جوانان را تربیت میکنه .
    • DE ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
      7 7
      خب اینا رو به آقای محمود کریمی بگو که به تازگی گفتن تو مساجد چند تا پیرمرد بیشتر نیست.حتما شما از مداح و مسولین مساجد بیشتر اطلاع دارین
    • DE ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
      2 4
      بیس و قاطبه مردم ایران مذهبی هستند حالا اینکه با ج.ا همسو باشند یا نه را نمی دونم حتی اگه امروز ج. ا بره کمتر از ۴۰ سال دیگه یه مدل دیگه حکومت اسلامی رو کار میاد.
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    44 8
    شما فکر کنید میتوانید با این پاسخ ها میتوانید یک مشت خود فروخته و جاسوس و حرامخوار حرام ...را قانع کنید ؟ آنها هیچ وقت قانع نمی‌شوند چون لقمه حرام خورده اند و افکارشان توسط رسانه های بیگانه شستشو داده شده است
    • IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
      8 3
      چرا صفاتی که مخصوص خودت خانوادت است را به دیگران نصبت می دهی
    • DE ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
      5 4
      خوی راست میگه یه مسجد ناسلامتی می خواهند بسازند چهار تا خلق الله بروند یه نماز بخونند والا اگه می خواستند کاباره ای چیزی بسازند اینقدر جوسازی نمی کردند
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
    3 7
    مسجد رو بسازین و کاری به جوسازی های ضد انقلاب نداشته باشید
    • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
      4 1
      مردم هم اکثریتشون مخالفن مسجد جاش تو پارک نیست
  • DE ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
    4 8
    مگه چه اشکالی داره یه مسجد ساخته بشه من خودم وقتی پارک می روم وقت نماز دنبال مسجد می گردم والا اگه تو آمریکا هم بود با ساخت مسجد اینقدر مخالفت نمی شد لجبازی تا کجا بدونید چند تا کله گنده اونجا ساکنند می ترسند مسجد ساخته بشه تو سر ملکشون بخوره
  • رستم ایرانی IR ۰۵:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
    0 4
    کسانی که مخالف ساخت مسجدند به نظر شما به چه اصولی پایبندند؟ ساخت مسجد و نمازخانه از نیازهای اساسی جوامع اسلامی است
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
    0 4
    شما بسازید استقبال خوبی میشه
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
    3 0
    خوب اگر منطق اینه که چون وسعتش زیاده و جمعیت زیاد خوب یک مرکز درمانی بسازید که کاربردش برامردم بیشتره
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
    4 0
    همینکه حداقل دوسال اون پارک صحنه ساخت و ساز بشه و محل رفت و آمد کامیونها بشه خودش فاجعه
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
    4 0
    هشتصد تا صدمیلیون توش اختلاس بشه میشه هشتاد میلیارد تومان خدا بده برکت
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
    3 0
    تو خیابان امام خمینی تقاطع اسکندری یک مسجد نیمه کاره 20ساله نیمه کاره افتاده یقینا مساجد نیمه کاره زیاد داریم برید اونارو کامل کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس