علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر شد

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه هیچ درختی در طرح ساخت مسجد بوستان قیطریه قطع نشده است، گفت: خیرین محلی از مدت ها قبل برای ساخت این مسجد هزینه‌های مالی را تامین کردند.

به گزارش مشرق علیرضا نادعلی روز یکشنبه گفت: از دوره مدیریت آقای کرباسچی در شهرداری تهران، از سوی مردم و خیرین منطقه درخواست ساخت مسجد در بوستان قیطریه به شهرداری ارایه شده بود.

وی افزود: محلی که برای ساخت مسجد در نظر گرفته شده تقریبا در نقطه کور و بدون هیچ کاربری است که تعداد اندکی درخت جوان و حدود چهار درخت کهنسال وجود دارد که با حساسیت و دستور شهرداری هیچ‌ درختی در این نقطه قطع نشد بلکه طرح پیمانکار مقداری تغییر کرد تا هیچ درختی قطع نشود.

این عضو شورای شهر تهران درخصوص تامین هزینه ساخت این مسجد نیز اظهار کرد: برخی مدعی شدند شهرداری تهران تامین کننده مالی این مسجد است اما تمامی هزینه‌های ساخت از سوی خیرین تامین و شهرداری تنها زمین مورد نظر را تامین کرده است.

وی با بیان اینکه در دوره های مختلف مدیریت شهری ۴۳ مسجد در بوستان‌های فرا منطقه ای احداث شده است، گفت: بهرحال ساخت مسجد در بوستان‌ها تکمیل کننده فضاهای فرهنگی برای شهروندان است اما برخی با کمک رسانه‌های خارجی در حال زیر سوال بردن این طرح فرهنگی هستند.

به گفته نادعلی، در بازدید روز گذشته با همراهی مسوول رسیدگی به امور مساجد مشخص شد که هیچ درختی بخاطر ساخت مسجد قطع نشده و قطعا این موضوع را بطور کامل در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و اقلیت‌های مذهبی شورا که مسوولیت آن را دارم، بررسی می‌کنیم.

وی اضافه کرد: قطع درخت همواره با حساسیت اعضای شورای شهر و شهرداری تهران همراه بوده و شهروندان بدانند حتی برای ساخت مسجد نیز اجازه نمی‌دهیم به محیط زیست شهری ضربه وارد شود.

پیش تر نیز عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران قطع درخت در بوستان قیطریه برای ساخت مسجد را تکذیب کرده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • حاج اکبر IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
    6 10
    به نظر بنده دست گرمی و به صورت آزمایشی اول یک موکت در پارک پهن میشد موقع اذان اگر کسی اسقبال کرد که ادامه بدید بسازید اگرم که نه بقیش حماقت شهردار و لج بازیه
    • DE ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
      6 4
      فرضا قطع هم می شد! این همه درخت تویه شمال بابت ویلا و هتل و پارتی قطع شده! چرا سکوت کرده بودید؟ انفعال رسانه ای یعنی همین
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
      1 1
      اگر این مسجد به این دلایل واقعا ساخته نشد پیشنهاد اکید میکنم تمام مومنین زودتر تهران را تخلیه کنند چون بعد از این واقعه دیگه احتمال اینکه عذاب خدا فرا رسد و یکی از همین روزها تمام این شهر جهنمی با زلزله 9 ریشتری نیمه شبی در زمین فرو رود بسیار زیاد خواهد بود
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
    5 1
    اگر عقلی وجود داشته باشد باید اول برای چاله چوله های خیابان های شهر فکری بکنند بعد ...به مسجد رواست.با ۵۰ کمپرسی آسفالت داغ تمانی چاله های صبح تا شب مقابل پای مردم را می شود حذف کرد و از مردم تقدیر و تشکر کرفت.
    • DE ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
      3 4
      با ارز مسافرت شما به آنتالیا می شه کل مملکت رو دوباره آسفالت کرد!
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
      1 1
      تا مسجد ساخته نشه که ملت بفهمند قبر و قیامتی هست شهرداری هی چاله پر کنه پیمانکار که از مردمه از سر و ته قیر و کار و اسفالت میزنه باز چاله ایجاد میشه تقریبا با 80 درصد پیمانکارها که مردم هستند تو هر زمینه کار کردم اهل دزدی گرگی بودند انهم بخاطر دوری از مسجد و خدا پیغمبر بیشترشون هم دوست دارند از بیت المال که مال همه است بکنند ببرند فرنگ کانادا امریکا اینطوری بینواها به هم جفا هم میکنند فکر میکنند زرنگند
    • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
      0 0
      ۱۱:۱۳ - حماقتت انتها نداره
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
    0 1
    بیشتر ساکنین قیطریه مهاجران از اکناف کشور هستند پیشنهاد میشود از اهالی بومی ان منطقه که به شدت مذهبی هستند و مثلا تا سه نسل قبل ساکن انجا بودند در این زمینه نظر خواهی شود
  • US ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
    0 2
    اولا سالها پیش زمین پارک متعلق به خانمی بوده است که آن را جهت احداث پارک به شهرداری وقت اهدا نموده است و شاید احداث مسجد بر خلاف نظر شخص اهدا کننده باشد ثانیا در پارک نماز خانه ای می باشد و در میان انبوه مشکلات شهری چه نیازی به صرف هزینه صرف هزینه آنچنانی می باشد ثالثا در اطراف پارک چندین مسجد وجود دارد رابعاً اعضای شورای شهر تهران مخالف ساخت مسجد مبچی باشند خامسا آقای زاکانی فکر می کنید با ساخت مسجد در پارک کار فرهنگی می کنید ؟؟
    • US ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
      2 0
      شما ظاهرا فرق بین پارک و فضای سبز رو نمیدونید. پارک در سراسر جهان به یک مجموعه فرهنگی و تفریحی گفته میشه، که در برخی پارک‌ها حتی هتل، رستوران،‌شهر بازی، درمانگاه، کتابخانه، و مرکز خرید هم علاوه بر فضای سبز وجود داره. پس پارک میتونه شامل مسجد هم باشه. زمینی هم که برای پارک اهدا شده،‌میتونه قسمتیش به مسجد تبدیل بشه،‌با واگذاری و اهدای زمین توسط کسی به کس دیگه، مالکیت و تصمیم‌گیری برای اون زمین از کنترل شخص اهدا کننده خارج و به کسی که هدیه رو دریافت کرده بصورت مطلق واگذار میشه مگر اینکه طبق قرار داد مکتوب و ثبت شده شرایط خاص و محدودیت‌های خاصی در نحوه استفاده از زمین اهدای شده درج شده باشه، پس رضایت اهدا کننده در صورت عدم وجود چنین شرایط دیگه ضروری نیست،‌تازه مگه ایشون خودشون زبون ندارن که شما زبون ایشون بشی و از نارضایتی احتمالی ایشون بخوای حرف بزنی؟ از کجا معلوم؟شاید هم راضی باشن، چرا باید فرض رو بر نارضایتی گذاشت؟ بعلاوه هزینه ساخت یک مسجد کوچک در یک پارک در مقایسه با هزاران پروزه عمرانی انجام شده و در دست اجرا در کشور شامل جاده و راه آهن و فرودگاه و بندر و مدرسه و دانشگاه و آب و برق،‌ مخابرات و پارک و ... که تو کشور هزینه های بسیار کلان براش صرف شده،‌ بسیار ناچیز هست و برخلاف ادعای شما هزینه آنچنانی محسوب نمیشه، در ثانی، هیچ هزینه ای برای حفط ارزش و اخلاق و انسانیت در جامعه که در قرن ۲۱ بسمت بی بند و باری و توحش میل میکنه اضافی نیست و ارزشش رو داره.
  • هادی IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
    2 2
    آخر و عاقبت رافت رو شاهدیم. اینقدر جلوی فواحش و ارازل کوتاه اومد و اینقدر لی لی به لالاشون گذاشت که حالا به ساخت مسجد تو پایتخت کشور هم معترضن.
    • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
      0 2
      یکی باید جلوی تند روی تو و امثال تو داعشی رو بگیره ، یعنی چی هیچ کس حق نداره اعتراض کنه ؟؟ شما هر کاری دلتون خواست بکنید؟؟ ماشالا تریبون هم که دستتونه دیگه چی میخاین
  • DE ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
    2 1
    اصلا برای چی باید آنجا مسجد بسازید؟؟؟ چرا اصراری دارید که حتما در آنجا ساخت و ساز شود؟؟؟ اگر برای اسلام و مردم است، کارهای دیگر و پروژه‌های واجب‌تر و مردم پسندتر هم داریم که سالهاست نیمه تمام مانده است، چرا مرکز فرهنگی ورزشی نمیسازید؟؟؟؟
    • US ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
      1 0
      هیچ چیزی برای مردم واجب‌تر از ارزش‌ها و اولشون نیست،‌شما چرا اینقدر اصرار دارید و اعتقادات و ارزش‌ها و اصول و اخلاقیات و معیارها و روش زندگی مردم رو عوض یا عوصی کنید؟ به اندازه کافی تو مملکت چیزهای دیگه ساخته شده‌، اتفاقا این مساجد هستن که ساخته نشدن.
    • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
      0 0
      US ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲ تو میدونی منم میدونم که هدف از ساختن مسجد در پارک قیطریه چیه
  • US ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
    3 0
    اصلا بفرص اینکه درخت هم قطع شده باشد، چرا اینقدر از موضع ضعف حرف میزنید، توی این چند دهه چندین هزار هکتار بیابان زدایی و درختکاری شده، که بیشترش توسط جهاد سازندگی و همین مردمی که نماز میخونن انجام شده حالا چهار تا درخت هم ببرن برای همین مردم مسجد بسازن نه به کسی مربوطه و نه کسی حق طلبکاری داره، نه به جایی بر میخوره. بگذریم از اینکه تعداد مساجد ساخته شده تو کشور نسبت به تعداد بیمارستان‌ها و و درمانگاه ها و جاده ها و پلها و راه آهنها و فرودگاه ها و مدارس و دانشگاه ها و پارکها ۱واقعا ناچیز هست.
    • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
      0 7
      50 درصد جنگلای مملکت تو این چند سال نابود شده، بگذریم که کلا قطع درخت هر جایی ناپسنده
    • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
      0 1
      کدوم درخت هکتار هکتار قطع میشه دونه دونه کاشته میشه، نمونه آخرش قطع 4 هزار درخت ناب و بکر هیرکانی تو شمال خدا میدونه چقدر جنگل قطع میشه و مردم بی خبرن
    • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
      0 1
      چرت نگو بیسواد
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
    0 2
    کلا مثل اینکه مسئولین با درختا مشکل دارین تا ایران رو کویر نکنن ول کن نیستن
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
    0 2
    هر وقت مسئولا برای قطع درختای شمال و جنگلا پاسخگو شدن پاسخ اینم میدن
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    0 0
    ایشالا درخت زندگی مشرق قطع بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس