پاکستان

چین برای بررسی جوانب حمله تروریستی اخیر علیه اتباع این کشور در پاکستان، یک تیم ویژه تحقیقاتی به اسلام‌آباد اعزام کرد.

به گزارش مشرق از تلویزیون ملی پاکستان، تیم ویژه تحقیقاتی چین با هدف بررسی عوامل حمله انتحاری هفته گذشته علیه مهندسان خود در شمال غرب پاکستان، به اسلام‌آباد سفر کرد.

محسن نقوی وزیر کشور پاکستان امروز با حضور در سفارت چین در اسلام‌آباد با رئیس و اعضای هیات تحقیقاتی پکن دیدار و آنان را در جریان آخرین اقدامات دستگاه‌های امنیتی پاکستان برای شناسایی عاملان و تسهیل‌گران حمله تروریستی علیه مهندسان چینی قرار داد.

وی تعهد پاکستان برای همکاری نزدیک با چین برای شناسایی عناصر پشت پرده حمله اخیر را اعلام کرد و گفت: عوامل اصلی این اقدام تروریستی را شناسایی و به دست عدالت خواهیم سپرد.

روز گذشته سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در خصوص حمله تروریستی علیه مهندسان چینی، ضمن محکومیت این اقدام تروریستی با دولت و مردم چین ابراز همبستگی کرد و افزود: تحقیقات در سطح بالا برای شناسایی عوامل این حمله در جریان است.

ممتاز زهرا تاکید کرد: چین و پاکستان دشمنان مشترک خود را می شناسند و ما به صراحت اعلام می‌کنیم که هر کشور، گروه یا هر فردی که در پاکستان اتباع چینی را هدف قرار دهد، دشمن ما و چین به شمار می‌رود.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفت: روابط راهبردی و دیرینه ما با چین از اهمیت بالایی برخوردار است و اسلام‌آباد معتقد است که دشمنان ۲ کشور درصدد تخریب روابط ما هستند.

سفارت چین در اسلام‌آباد ساعاتی پس از کشته شدن پنج تبعه این کشور در حمله انتحاری روز سه‌شنبه (۷ فروردین) در ایالت خیبرپختونخوا، از دولت پاکستان و دستگاه‌های امنیتی این کشور خواست تدابیر امنیتی برای حفاظت از جان اتباع چینی در پاکستان را افزایش دهند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز تحقیقات کامل و فوری درباره حادثه تروریستی را از طرف پاکستانی مطالبه کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CN ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    2 0
    کشور تروریست پرور اکنون خود دچار ترورهای وحشتناک شده، حالا باید یک دست مریزاد بزرگ به سازمان اطلاعات وابسته به آمریکا و سعودی و تروریست پرور پاکستان گفت و همچنین در نظر داشت خودکرده را تدبیر نیست.
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    1 0
    اوغان ها وقتی در پاکستان اتفاق بدی می افتد بسیار خوشحال می شوند😜

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس