به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مطالعات فلسطین در مطلبی با عنوان امتحان بزرگ سازمان ملل در مقابل گردن‌کشی‌های رژیم صهیونیستی نوشت:

با توجه به گردن‌کشی رژیم صهیونیستی در مقابل قطعنامه آتش بس سازمان ملل، آزمونی بزرگ برای اعضای این سازمان پیش آمده است و پیشنهاد می‌شود اعضای حقوق بشر و حقوق کودکان سازمان ملل در اعتراض به این بی‌اعتنایی رژیم صهیونیستی استعفا دهند.

با گذشت بیش از 24 ساعت از صدور قطعنامه آتش بس در غزه، هنوز هیچ اتفاقی درباره آتش بس نیفتاده است؛ آمریکایی‌ها اما و اگرهایی درباره الزام آور بودن این قطعنامه بیان کرده بودند اما شورای امنیت سازمان ملل در یک جلسه اضطراری تأکید کرد که قطعنامه‌های این شورا از جمله این قطعنامه، الزام آور است.

با مد نظر قرار دادن ادامه حملات رژیم صهیونیستی به مردم غزه، پس از صدور قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل ، اما مقامات عالی رژیم صهیونیستی در سطح نظامی و غیر نظامی اعلام کرده‌اند که ما اعتنایی به این قطعنامه نخواهیم داشت و در عمل به جنایات خود ادامه دادند.

سازمان ملل در مقابل اجرا نشدن قطعنامه صادره از سوی شورای امنیت این سازمان چه واکنشی خواهد داشت؟ افکار عمومی در این زمینه بسیار دخیل است؛ این قطعنامه با رأی بالای چهارده رأی مثبت و یک رأی ممتنع از نادرترین قطعنامه‌های مصوب سازمان ملل است که اکنون بر زمین مانده است.

امروز سوال مهم همه مردم جهان این است که سازمان ملل در مقابل گردن کشان صهیونیست غاصب جنایتکار نسل کش، چه خواهد کرد؟

امتحانی بزرگ بر عهده اعضای دائم و غیر دائم شورای امنیت و همه اعضای سازمان ملل در مجمع عمومی درباره این مسأله بسیار مهم و حیاتی است؛ این‌ها باید درباره این مسأله تصمیم عاجلی بگیرند که در چنین شرایطی سازمان ملل چه اهرم و ساز و کاری برای مجبور کردن یک رژیم دارد؟

این قطعنامه صرف صدور دارای برکاتی برای جامعه اسلامی است، زیرا این قطعنامه توانست در ادامه اقداماتی که بر علیه رژیم صهیونیستی انجام شده است، با تکیه بر تنفر عموم مردم جهان، حمایت خود از مردم مظلوم و مقتدر غزه را نشان دهد؛ این قطعنامه توانست مهر تأییدی بر احکام دادگاه لاهه درباره جنایت‌ها و نسل کشی‌های رژیم صهیونیستی باشد.

مقامات مسئول سازمان ملل به ویژه فعالان حقوق بشر و حقوق کودکان در اعتراض به ادامه این جنایات باید یک استعفای دسته جمعی را ارائه دهند؛ این پیشنهاد، راهکاری عملی از سوی سازمان ملل در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی محسوب خواهد شد.

با توجه به انتقادات کشورهایی مانند ایران، هند، برزیل و برخی دیگر از کشورها به ساختار سازمان ملل ، اکنون این پیشنهادات درباره تغییر ساختار سازمان ملل می‌تواند شنیده شود و همه بدانند که ساز و کار فعلی سازمان ملل متحد نمی‌تواند باعث رسیدن به اهداف مندرج در منشور خود که صلح و امنیت جهانی است، شود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس