امیرعبداللهیان: سوریه در خط مقدم مقاومت قرار دارد

وزیر خارجه ایران در کنفرانس خبری مشترک با همتای سوری خود گفت آمریکا در جنایت حمله تروریستی به کنسولگری ایران در دمشق مسئولیت دارد و باید پاسخگو باشد و رژیم اسرائیل نیز تنبیه خواهد شد.

به گزارش مشرق، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در دمشق حضور دارد، روز دوشنبه و در نشست خبری با «فیصل المقداد» همتای سوری خود، درباره مسائل منطقه صحبت کرد و به سوالات خبرنگاران نیز پاسخ داد.

امیرعبداللهیان در ابتدای این نشست خبری با اشاره به دیدار امروز خود با وزیر امور خارجه و رئیس‌جمهور سوریه گفت: ما امروز گفت‌وگوهای مهمی با مقامات سوریه داشتیم. علاوه بر مناسبات دوجانبه، موضوعات بین‌المللی و منطقه و همچنین موضوع حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را مورد بررسی قرار دادیم.

سوریه در خط مقدم مقاومت است

وی با بیان اینکه سوریه در خط مقدم مقاومت است، گفت: همواره رایزنی با مقامات سوریه مورد توجه مقامات ایران است.

وزیر خارجه ایران با اشاره به میزبانی تهران از سران گروهای مقاومت فلسطین گفت: ما در روزهای گذشته در تهران میزبان «اسماعیل هنیه» و «زیاد النَخاله» بودیم و گفت‌وگوهای سطح بالا و مشورت‌های اساسی انجام شد.

وی افزود: رژیم اسرائیل با ورود به هفتمین ماه حمله به غزه به جنایت‌های جنگی خود با حمایت آمریکا علیه مردم فلسطین ادامه می‌دهد.

وزیر امور خارجه ایران افزود: حمله رژیم صهیونیستی با هواپیما و موشک‌های ساخت آمریکا به کنسولگری ایران در دمشق، صفحه جدیدی از نقض عمدی و آشکار تعهدات و حقوق بین‌الملل بود.‌ از دمشق با صدای بلند اعلام می‌کنم که آمریکا در این جنایت نقش و مسوولیت دارد و باید پاسخگو باشد و رژیم اسرائیل تنبیه خواهد شد.

امیرعبداللهیان: آمریکا در حمله به کنسولگری ایران مسئولیت دارد؛ اسرائیل تنبیه خواهد شد
کنفرانس خبری وزیران خارجه ایران و سوریه

غربی‌ها به اسرائیل چراغ سبز نشان دادند

وی با اشاره به مخالفت آمریکایی و برخی از کشورهای اروپایی در صدور قطعنامه علیه حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه در شورای امنیت گفت: آن‌ها با این اقدام خود چراغ سبز به رژیم صهیونیستی نشان دادند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بخشی دیگر از صحبت‌های خود، با تاکید بر این که «ما امنیت سوریه را امنیت خود می‌دانیم»، گفت: ما به حمایت‌های خود از مردم فلسطین و غزه در دفاع از حقوق خود ادامه می‌دهیم.

امیرعبداللهیان از ابراز همدردی مقامات مختلف سوریه با ایران و محکومیت اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در سوریه، از سوی مقامات این کشور، بار دیگر تشکر و قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه در این حمله علاوه بر مستشاران رسمی ایران تعدادی از اتباع سوریه از جمله یک زن و بچه‌اش که سال‌ها در ساختمان کنسولگری ایران سکونت داشتند، به شهادت رسیدند، برای مجروحان این حادثه تروریستی آرزوی سلامتی کرد و گفت: امروز از مجروحان این حادثه تروریستی عیادت کردیم.

اسرائیل قادر به جنگ با سوریه و لبنان نیست

امیرعبداللهیان همچنین تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در حال حاضر در بدترین شرایط خود قرار دارد و تحولات ۶ ماه گذشته به تمام جهانیان ثابت کرد که رژیم صهیونیستی با توجه به این‌که در حمله به غزه نتوانست به اهداف خود برسد، هرگز قادر به جنگ با لبنان و سوریه نخواهد بود.

وی تاکید کرد: هیچ پیروزی‌ برای اسراییل در جنگ غزه متصور نیست، ضمن این‌که روزهای آینده برای رژیم اسرائیل، روزهای سختی خواهد بود.

امیرعبداللهیان: آمریکا در حمله به کنسولگری ایران مسئولیت دارد؛ اسرائیل تنبیه خواهد شد
کنفرانس خبری وزیران خارجه ایران و سوریه

نتانیاهو بدون چراغ سبز آمریکا قادر به حمله به کنسولگری نبود

امیرعبداللهیان در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سوال یک خبرنگار سوری مبنی بر این‌که آمریکا مدعی شده نمی‌دانسته هدف رژیم صهیونبستی کجا بوده و از این اقدام اطلاع دقیقی نداشته است، گفت: چرا دولت آمریکا حمله تروریستی به یک مکان دیپلماتیک که نقص قوانین بین‌المللی است را محکوم نکرد؟ به نظر می‌رسد که نتانیاهو بدون چراغ سبز آمریکا قادر به انجام این کار نبود، گرچه مقامات آمریکایی ادعا می‌کنند که هماهنگی بین این کشور و رژیم صهیونیستی در مورد این موضوع نبوده و چراغ سبزی نداده است.

وزیر خارجه ایران گفت: این‌که آمریکا حمله به یک مکان دیپلماتیک را محکوم نمی‌کند، آیا این اقدام، تشویق اسرائیل برای نقض قوانین بین‌المللی و انجام این‌گونه جنایت‌ها نیست؟

امیرعبداللهیان همچنین در پاسخ به سوال یک رسانه روس گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای نسل‌کشی در غزه اعلام کرده که ما به‌دنبال توسعه جنگ در منطقه نیستیم. چگونگی پاسخ به اسرائیل، در میدان تعریف شده و در میدان چگونگی آن روشن می‌شود. رایزنی‌های سطح بالایی بین مقامات ایران و روسیه در مورد تحولات منطقه و غزه در ۶ ماه گذشته در جریان بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    3 2
    جناب امیر خان دقیقا چه موقعی دیگه تنبیه میشه
    • DE ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
      2 0
      تجربه نشان داده حرف های ایشان
    • IR ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
      3 0
      رژیم کودک کش صهیون باید طوری ادب بشه که جرات خودرا برای همیشه از دست بدهد و حتی منافقین صهیونیستی داخلی هم جرات دفاع از مواضع این رژیم کودک کش برای همیشه از دست بدهند .
    • حسن حسینی IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      0 0
      وقتش رو به وقتش می فهمی !
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    2 0
    ضربات مهلک سرایا القدس به اشغالگران در غزه+فیلم ضربات مهلک سرایا القدس به اشغالگران در غزه+فیلم مبارزان فلسطینی به مقاومت در برابر اشغالگران درغزه ادامه داده و ادوات و تجهیزات نظامی آنها را به آتش می کشند. به گزارش مشرق، با گذشت یکصد و هشتاد و پنجمین روز از حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه، عملیات‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه علیه نظامیان و جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد. بر اساس این گزارش، مبارزان فلسطینی به مقاومت در برابر اشغالگران درغزه ادامه داده و ادوات و تجهیزات نظامی آنها را به آتش می کشند. Play 00:00 02:06 Mute Settings Enter fullscreen Download گردانهای قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که یک تانک رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است. در این راستا سرایا القدس تصاویری از هدف قرار دادن یک تانک مرکاوا ۴ ارتش رژیم صهیونیستی و حمله راکتی به نیروهای اشغالگر صهیونیستی در شهر غزه را منتشر کرد. گفتنی است که گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و تل آویو برقرار شد. این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم صهیونیستی حملات علیه غزه را از سرگرفت.
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    3 5
    بعید است قدرت نظامی ایران بتواند مستقیم اسرائیل را مورد هدف قرار دهد. طرف مقابل یکی از قدرت های برتر موشکی و پدافندی جهان است و آمریکا تمام قد و بدون محدودیت از اسرائیل دفاع خواهد کرد. اگر قرار باشد مستقیم ضربه نظامی به اسرائیل وارد شود باید تمام کننده و نابود کننده باشد. نه اینکه آنها را زخمی کنیم و فردای انتقام با همراهی ائتلاف آمریکا دست به اقدام تلافی جویانه خونین علیه شهرهای ایران بزنند.
  • US ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    3 1
    باشه ما قبول کردیم!! اما چیزی به عرض شما میرسانم که اگر خدای نکرده برای عدم پاسخ به اسرائیل از طرف غرب و آمریکا در باغ سبز رفع بعضی از تحریم ها و یا چیز دیگری معامله سیاسی بفرمایید!!! بدانید آن امتیاز را نخواهید دید و یا اگر بدهند پس خواهند گرفت و لکه ننگ و خواری حمله اسرائیل در تاریخ معاصر و نظامی ایران ثبت و دشمنان و شیخک ها و علی اف ها رو گستاخ و مسرور خواهد کرد یعنی مخلص کلام هیچ امتیازات سیاسی و اقتصادی و...نمی تواند این تحقیر رو پاک کند جز همان پاسخ حضرت علی علیه السلام می فرماید، کلم الناس علی قدر عقولهم،
  • US ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    2 5
    این چه مراسم خفت بار دیگر ی بود که این وزیر از خودش اختراع کرد؟! این از روبان بریدن و آن هم از استخاره به قرآن در روابط دیپلماتیک؟! بابا اینو الحق ظریف از وزارت خارجه بیرون کرد
    • DE ۰۶:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
      0 3
      حرف مفت کیلوی چند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • DE ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    3 2
    حالا دیگه اینقدرام خشن و بی رحم نشو
  • DE ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    2 2
    بس کنید . اسرائیل ساختمان کناری کنسولگری را زد نه کنسولگری را ..
    • IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
      2 2
      البانی نشین خفه
  • K IR ۰۲:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    2 1
    تنبیه خواهد شد؟
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    0 0
    قطعا هیمنطور
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
    0 0
    تجاوز و ظلم در هرحال محکوم است جنگ سوریه لبنان عراق فلسطین یمن اسرائیل روسیه اوکراین هیج ربطی به مردم ایران ندارد مردم دنیا هیچگونه باهم دشمنی ندارن این حاکمان هستند که برای حفظ حکومت خود مردم را بجان هم می اندازن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس