برگزاری دوباره آزمون سراسری در خراسان جنوبی/ ثبت ۴ تخلف در آزمون سراسری

رییس سازمان سنجش با اشاره به گرفتار شدن حدود ۶۰ داوطلب کنکور در سیل از برگزاری آزمون اختصاصی ویژه این داوطلبان در ۲ هفته آینده خبر داد.

به گزارش مشرق، عبدالرسول پورعباس، رییس سازمان سنجش آموزش کشور امروز با در دانشگاه امیرکبیر با نظارت بر بررسی نحوه برگزاری آزمون سراسری اظهار کرد: امروز حدود ۵۰۱ هزار نفر داوطلب در سراسر کشور آزمون تجربی شرکت کردند و دانشگاه امیرکبیر نیز به عنوان یکی از حوزه‌های آزمون سراسری میزبان ۵۷۰۰ داوطلب پسر و دختر است.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: آزمون دیروز با موفقیت برگزار شد، با وجود تلاش ارتش و نیروهای مسلح برای ایجاد شرایط به منظور حضور داوطلبان در حوزه آزمون، حدود ۵۰ نفر از داوطلبان از شهرستان زیرکوه و حاجی آباد از توابع خراسان جنوبی به دلیل سیل از آزمون جا ماندند؛ اما این نوید را به داوطلبان استان خراسان جنوبی و حاجی آباد خواهم داد که آزمون اختصاصی فرهنگیان و سراسری را ظرف دو هفته آینده برگزار خواهیم کرد.

معاون وزیر علوم اظهار کرد: روز گذشته ۴ آزمون در سراسر کشور برگزار شد و ۴ مورد تخلف و دستگیری ثبت شده که این موضوع نشان از اعتماد مردم به سیستم سنجش دارد، از این چهار مورد دونفر به دنبال عکس گرفتن از سوالات بودند و ۲ نفر نیز در استان‌های جنوبی به دنبال استفاده از تجهیزات برای تقلب بودند که با آنها مطابق بخشنامه برخورد شد.

وی ادامه داد: ثبت ۴ تخلف در آزمون سراسری امسال نسبت به چندین هزار نفر سال گذشته بی‌نظیر است، رشته تجربی به دلیل تعداد بالای شرکت کنندگان از اهمیت ویژه‌ای برخودار است، مخازن سوالات امروز از پنج لایه امنیتی تشکیل شده است، برای اولین بار زمانی که مخازن قفل و پلمپ شد، کلید سوالات در جای دیگری نگهداری شد.

پورعباس بیان کرد: امیدوارم امروز شاهد تخلف و تقلبی نباشیم؛ اما باحمایت پلیس، پلیس‌ فنا و قوه قضاییه تمامی توان حفاظتی سازمان و کشور آمادگی مناسبی برای برگزاری آزمون وجود دارد و در صورت تخلف همان ثانیه با آن برخورد می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
    2 0
    مگه اوردن گوشی ممنوع نیست چه جوری میخواستن عکس بگیرند! عجب سخت گیری شدیدی! معلومه با پول میشه همه کا رو کرد قبلا این جور خبرها نبود کنکور بدون مشکل و لو رفتن سوالات برگزار میشد چه خبره تو کشور که اکثر ازمون های رسمی و کشوری شده تقلب و خرید و فروش سوالات
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
    0 0
    باید اعدام بزارن برای این بیشرفهای متقلب. قسم میخورم کلی ازین دانشجوهای دندان پزشکی و پزشکی سال های اخیر با تقلب رفتن دانشگاه
  • DE ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
    0 0
    در رشته علوم تجربی کسانی که به مرز قبولی نمیرسن ولی نمره و رده هاشون نزدیک به مرز بوده. براشون دوره فوق دیپلم کاربردی بشکل دانشگاه از راه دور و مجازی با تقبل هزینه و شهریه توسط خانواده شون در رشته های علوم پایه زیست شناسی ، ریاضیات ، فیزیک ، شیمی و مکانیک میشه راه اندازی کرد و از این نیروی عظیم در بخش حق التدریسی ها و کمبود معلم در مقاطع دبستان و کلاس های 6 و 7 استفاده بهینه بشه. در وزارت جهادکشاورزی بعنوان نیروی کاربردی کمک دستیار در مزارع و باغات ، در بخش حفاظت از جنگل و مراتع استفاده بهینه بشه، در بخش موزه های طبیعی از فوق دیپلم های رشته زیست شناسی بعنوان نیروی پشتیبانی کاربردی استفاده بشه. از نیروی ریاضی ، فیزیک ، شیمی و مکاتیک در آزمایشگاهها بعنوان نیروی کمک دستیار استفاده بشه. از این نیرو میشه در بخش صنعتی و شهرک های صنعتی نیز بنا بر نیاز بعنوان کمک دستیار براشون کارافرینی کرد. البته اگر در رشته فوق دیپلم کاربری شون نتایج خوب کسب کنند و نشون بدن شایستگی لازم رو بعد از دوسال تلاش کسب کردند.
  • DE ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
    0 0
    ضرورت راه اندازی مشاغل شغلی فنی و خدماتی برای جوانان : طرحی درآموزش و پرورش لطفا ابداع بشه که برای یکدسته که کلاس 10رو تموم میکنن، بنابر استعداد و توانمندی شون و علاقه شون مستقیم وارد مدارس شغلی و فناوری شده و بجای دیپلم درسی ، دیپلم شغلی فناوری تخصص خاص دریافت کنند . باتوجه به کمبود بودجه میشه از شیفت ظهر دبیرستان ها که خالی است برای این امر مقدس بعنوان مدارس شغلی شبانه برای تدریس استفاده کرد. صبح ها نیز طبق برنامه ریزی درسی در واحدهای صنعتی و خدماتی چند ساعت کار عملی کرده و مهارت عملی لازم رو طبق تخصص و رشته تحصیلی شغلی شون دریافت کنند. ایندسته بعد از طی دو سال تحصیل یک شغل مشخص ،تخصص کاربردی در رشته دلخواه شون رو کسب کرده ، با این توانمندی شغلی مفید مستقیم وارد بازار کارمیتونن بشن. با این اقدام جدب نیروی فناوری کاربردی در بخش صنعت و خدمات کیفی تر قوام یافته و سطح تولید کیفی و ایمنی کالا و خدمات ایرانی مطابق با استاندارد جهانی و حتی بالاتر رشد میکنه. با این رویه از کلاس دهم به بعد هر دوسال میشه دویست هزار نیروی فناوری کاربردی آماده خدمت به بازار کار ایران عرضه بشه و ریشه بیکاری خشکونده بشه و اقتصاد خانواده های ایرانی در درازمدت رونق پیدا کنه. این تحول راه اندازی مدارس شغلی شبانه میتونه یک انقلاب و تحولی بزرگ در ارتقاء کیفی محصولات و خدمات ایرانی رو به همراه داشته باشه. این تحول روی صادرات و تجارت خارجی ایران و درآمد ملی تاثیر مثبت زیاد خواهد داشت . با این شیوه هردوسال کارآفرینی میشه و دویست هزار نیروی کار جوان توانمند در بازار کار جامعه ایرانی حذب و پروسه تشکیل خانواده این جوانان آسان و جلو می افته. با این رویه لازم نیست چند صد هزار نفر پشت امتحانات کنکور منتظر و دست خالی و مایوس و ناامید برگردند. با راه اندازی مدارس شغلی شبانه میشه دست چند صد هزار جوان ایرانی رو پر کرد. برای تقویت کارامدی عملی مسئولین میتونن در برنامه ریزی از سیتسم دوال آموزشی استفاده کرده یعنی اموزش در مدرسه + کار عملی و کسب تجربه شغلی چند ساعته در کارخانه های صنعتی و فنی و یا کارگاه های فنی مربوط به رشته شون همراه باشه . توسط این مراکز کارعملی شون ارزشیابی شده و نتایج به مدارس شغلی شبانه ارسال بشه. کشورها برای جدب جوانان و حل مشکل بیکاری با این روش جندین دهه است که کارافرینی می کنند.
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
    0 0
    دکتر پورعباس عزیزم...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس