کد خبر 270197
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۲

منطقی‌ بودن! این تنها کاری است که انتظار می‌رود هواداران فوتبال در قبال تیم ملی در جام جهانی داشته باشند، در قبال تیمی که قرار است با آرژانتین- نیجریه و بوسنی و هرزگوین برای صعود بجنگد.

به گزارش مشرق، قرعه‌کشی جام جهانی همیشه همان جذابیت‌های نوستالژیک خود را برای ما داشته است. تیم ملی هر بار با صعود به بزرگترین مسابقه جهان موجی از شادی را به جمع هوادارانشان هدیه کرده است. در این دوره از رقابت‌های جام جهانی نیز مردان کی‌روش با صعود مقتدرانه به جام جهانی راه جدیدی به فوتبال کشورمان باز کردند.

با قرعه‌کشی اخیر نیز گروه تیم ملی مشخص شد. ملی‌پوشان کشورمان باید با تیم‌های آرژانتین- نیجریه و بوسنی برای صعود بجنگند.
شنیدن نام آرژانتین در گروه تیم ملی با وجود اسطوره‌هایی از جمله مسی موجی از شادی را به جمع هواداران فوتبال وارد کرد.

** تعصب ملی خیلی مواقع جای عینک منطق را از چشمان ما برداشته است
پذیرش اینکه مصاف با قدرت‌های برتر جهان آن هم با دست‌های نسبتاً خالی و آمادگی نه چندان راضی کننده، کار آسانی نخواهد بود همه آن چیزی است که انتظار می‌رود هواداران فوتبال فراموش نکنند.

هم‌گروهی با تیم بزرگی چون آرژانتین یک فرصت بزرگ برای فوتبال ماست، فرصتی که نباید از آن تعبیر تهدید داشته باشیم.



فوتبال، ورزش اول آرژانتینی‌هاست، تیمی که در رده‌بندی فیفا در رتبه سوم جهان قرار دارد. تفاوت بیش از 40 پله میان فوتبال ما و آرژانتین باید سطح توقع مردم را پایین بیاورد. کری خواندن‌ها جایش اینجا نیست. تیم ملی حالا فقط به حمایت نیاز دارد و از آن مهمتر آرامش!

** هیچ گروهی در جام جهانی گروه آسانی نیست
نیجریه دیگر هم‌گروه ما نیز از تیم‌های خوب آفریقایی است و البته بوسنی هم صرف نظر از کم بینی‌های عده‌ای تیم دست و پا  بسته‌ای نیست و به نسبت خیلی از تیم‌های اروپایی زودتر به جام جهانی صعود پیدا کرد.

فشارهای بی‌مورد و استرس‌ها به تیم ملی ضربه می‌زند.

حالا تنها لازمه‌ی تیم ملی این است که هر روز، فرصتی طلایی برای کادر فنی باشد، برنامه‌ریزی برای بازی‌های تدارکاتی مناسب وظیفه‌ای است که از تیم ملی و فدراسیون انتظار می‌رود.

منطق حکم می کند حالا که در آرامش به جام جهانی صعود پیدا کردیم این مسیر را با آرامش ادامه بدهیم.

شانس ما برای صعود از گروه خیلی زیاد نیست اما این صعود غیرممکن هم نخواهد بود، ایرانی ها همواره نشان داده اند که روزهای سخت مردان بزرگی هستند.

** انتظار احساسی یا منطقی
مقایسه فوتبال ایران و آرژانتین چندان منطقی نیست همان طور که مقایسه کشتی ایران و آرژانتین چنین است.



تیم ملی فوتبال کشورمان پیش از این تنها سه بار در جام جهانی حضور داشته است این در حالی است که آرژانتینی‌ها 15 بار در جام جهانی حضور داشته اند و 2 بار قهرمان ودوبار نائب قهرمان شدند. آرژانتین مهد اسطوره‌هایی هم چون مارادوناست.

مسی ستاره‌ی بدیل فوتبال جهان امروز هماه مهره بزرگی است که تیم ملی در بازی مقابل آن می تواند دستاوردهای زیادی برای فوتبال کشورمان کسب کند.

** سطح کشتی ایران، رویارویی برای آرژانتینی‌ها

همه این ها در حالیست که ایستادگی در برابر قدرت کشتی ایران در ذهن آرژانتینی‌ها نمی گنجد، زیرا این  بار کشتی ورزش اول ایران است و ورزشکارانمان با توجه به افتخارات کسب شده دراین ورزش حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

با مرور عناوین وافتخارات ایران قدرت کشتی ایران نسبت به بسیاری از رقبای جهانی خو اثبات می شود در طول تاریخ برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا از سال 1979 تا 2013 ورزشکاران کشورمان در کشتی آزاد 20 عنوان قهرمانی برای ایران به ارمغان آورده‌اند.

ایران در مسابقات قهرمانی آسیا کشتی آزاد در سال‌های 1979 هند-1981 پاکستان- 1983 ایران- 1987 هند – 1988 پاکستان- 1989 ژاپن- 1991 هند- 1992 ایران- 1993 مغولستان- 1995 فیلیپین – 1996 چین- 1997 ایران -2001 مغولستان- 2003 هند-2004 ایران-2005 چین- 2006 قزاقستان- 2007 ایران -2009 تایلند- 2010 هند-2012 کره جنوبی به مقام قهرمانی رقابت‌ها دست یافته تا با کسب 20 عنوان قهرمانی پرافتخارترین کشور در مسابقات آسیایی باشد.

اما فرنگی کاران کشورمان نیز در مسابقات آسیایی افتخاراتی را از آن خود کردند سال 1983 که ایران میزبان مسابقات بود عنوان قهرمانی را ازآن خود کرد این عنوان در سال 2001 مغولستان نیز تکرار شد تا ایران با کسب 4 طلا و3 نقره قهرمان شود.



 در سال 2003 که هند میزبانی مسابقات آسیایی را برعهده داشت عنوان قهرمانی ایران تکرار شد. سال‌های 2007 و 2008 ،2009، 2011، 2012 نیز قهرمانی در مسابقات آسیایی کشتی فرنگی را برای ایران به ارمغان آورد.

{$sepehr_album_8088}

افتخارات و مدال‌آوری ایران تنها به مسابقات آسیایی خلاصه نمی شود تا کشتی گیران در مسابقات جهانی نیز مقام‌آوری کنند.

تیم ملی کشتی آزاد ایران همواره در مسابقات جهانی جزو مدعیان بوده وتا کنون پنج بار در سال‌های 1969-1965-1998-2002-2013 عنوان قهرمانی را از آن خود کرده است، فرنگی کاران نیز ایستادن بر سکوی نائب قهرمانی را تجربه کرده اند تا همچنان قدرت کشتی ایران به چشم آید.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • پویا ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    0 0
    از همین الان دارید زمینه ی توجیه بازی های ضعیف ایران رو آماده میکنید. ما از ایران در بازی مقابل آرژانتین انتظاری نداریم ولی در مقابل بوسنی و نیجریه انتظار داریم . ژاپن و کره مگه آسیایی نیستن که به دور بعد صعود میکنن ؟ ما همین چند سال پیش ژاپن رو میبردیم و از کره جلوتر بودیم . تا کی باید افتخارمون فقط رفتن به جام جهانی باشه؟ تا زمانی که توقع از تیم ملی نباشه بازیکنان ملی پوش بار مسئولیت رو روی دوششون احساس نکنن موفق نمیشیم. آقای کروش 3 ساله تیم دستشه تو این 3 سال شما یک بازی زیبا از تیم ملی دیدید؟ هر چیزی هم که خواسته در اختیارش بوده هر کاری هم خواسته انجام داده.از مرخصی های 3 ماهش بگیرید تا چرت زدن در تماشای بازی های لیگ و دستور تعطیل کردن جام حذفی برای فدا کردن همه چیز برای تیم ملی . باید نتیجه ی این کارها رو بگیریم یا نه ؟ مگه حشمت مهاجرانی و ویرا و برانکو که تیم ملی رو به جام جهانی بردن از این ادا ها دراوردن؟؟؟؟
  • مهدی ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    0 0
    درسته آرژانتین حریف ایران تو کشتی نمیشه اما حریف کشورهای دیگه میشه. قرار بازی فقط یک بازی با آرژانتین نیست. به آرژانتین یا پرتقال ببازیم مشکلی نیست. اما باخت یا حتی مساوی در مقابل آنگولا یا بوسنی یا حتی نیجریه قابل قبول نیست. الکی توجیه نکنیم کارهامونو اونم از قبل
  • مسعود فاطمی ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    0 0
    چه عیبی داره از فوتبال از یک ابرقدرت ببازیم.مهم اینه که بچه ها غیرت خودشون رو به خرج بدن و یک بازی جانانه و با تدبیر داشته باشن.
  • مهدی ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    0 0
    در ضمن آقای کی روش هر کی رو خواست به تیم ملی آورد. از دو رگه گرفته تا یهودی، فقط مونده لیونل مسی رو بیاره. دیگه چی میخواد؟ حداقل باید از گروهی صعود کنیم
  • نازنین ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    0 0
    اگه مردانه و باغیرت بازی کنند اگه ببازنن هم با افتخار از برزیل می گردیم...
  • محمد ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    0 0
    بیایید واقع بین باشیم. فوتبال ما حتی در حد بوسنی و نیجریه هم نیست . با این فوتبال ساکن و بی روح که ما داریم و هیچ برنامه ریزی هم برای آماده کردن تیم نداریم چه انتظاری میشه از این تیم داشت.
  • mohtaj ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    0 0
    در رشته های دیگر ورزشی ایرانیان با غیرت مسابقه میدهند اما در رشته ای پولهای مفت به بازیکنانش میدن که در سطح بازیکنان محلات هم نیستن نمیشه توقع غیرت داشت حالا از اوضاع احوال شخصیشون که چه غلط کاریهایی میکنن بگذریم عکس طرف رو با یک دختر منتشر میکنن بعد طرف با کمال خونسردی میگه اون مال زمان جوانی بود یکی نیست ازش بپرسه مردک مگه الان چند سالته؟
  • مهدی ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    0 0
    یعنی اونی که به نظر من و پویا منفی داده واسه چی داده. آقا هر کجای حرفم مشکل داره بگو بخدا ناراحت نمیشم. فقط بدونم منفیو واسه چی خوردم؟ خخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس