دفتر رئیس پارلمان عراق شب گذشته شاهد برگزاری نشست فراگیری با حضور حیدرالعبادی نخست وزیر و سران گروه‌های سیاسی عراق بود.

به گزارش مشرق به نقل از رسانه‌های عراق، دفتر سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق در بیانیه‌ای آورده است نشست فراگیری در محل دفتر رئیس پارلمان با حضور حیدرالعبادی نخست وزیر و روسای فراکسیون‌های پارلمانی برای بررسی پرونده اصلاح و تعدیل وزارتی برگزار شد.

بر اساس این بیانیه، الجبوری در دفتر خود میزبان حیدرالعبادی نخست وزیر و روسای فراکسیون‌های پارلمانی بود که طی آن تحولات صحنه سیاسی و پیامدهای آن و نیز پرونده اصلاح و تغییرات قریب‌الوقوع وزارتی به طور دقیق بررسی شد.

در این نشست، العبادی، الجبوری رئیس پارلمان و روسای فراکسیون‌ها را در جریان دیدگاه‌های خود قرار داد و در نهایت شرکت کنندگان در این نشست درباره حضور نخست وزیر در نشست روز پنجشنبه پارلمان و رای‌گیری درباره نامزدهای معرفی شده برای تصدی وزارتخانه‌ها در چارچوب تعدیل وزارتی به توافق دست یافتند.

مناضل الموسوی از نمایندگان ائتلاف ملی به الفرات گفته بود سلیم الجبوری نشست فوق‌العاده‌ای با حضور فواد معصوم رئیس جمهوری و حیدرالعبادی نخست وزیر برای بررسی بحران سیاسی کنونی برگزار خواهد کرد.

به گفته وی، الجبوری پس از پایان جلسه با رئیس جمهوری و نخست وزیر، نشست دیگری با سران فراکسیون‌های پارلمانی برگزار خواهد کرد.

پارلمان عراق روز گذشته نشست فوق‌العاده‌ای را بنا به درخواست 61 نماینده برگزار کرد که این نشست شاهد هرج و مرج و درگیری لفظی نمایندگان بود و الجبوری را بر آن داشت تا نشست را به امروز پنجشنبه موکول کند.

خبر دیگر این‌که صادق المحنا از نمایندگان ائتلاف ملی از وجود تغییراتی در کابینه وزارتی خبر داد که قرار است حیدرالعبادی اسامی وزیران پیشنهادی را برای کسب رای اعتماد به پارلمان معرفی کند.

وی اظهار داشت العبادی فهرست وزارتی دوم را با برخی تغییرات ارائه خواهد کرد، ولی ما تصویب آن را در پارلمان به سبب طرف‌های متعددی که مخالف توافق اخیر میان نخست وزیر، رئیس پارلمان و روسای فراکسیون‌های پارلمانی هستند، بعید می‌دانیم.

المحنا افزود حزب الدعوه این توافق را رد کرده است همچنین فراکسیون الاحرار و القائمه الوطنیه (به ریاست ایاد علاوی) در نشست غیبت داشتند و نمایندگان دیگری هم از این فهرست متقاعد نشده‌اند و علاوه بر آن باید به تغییر نکردن وزیران کردها اشاره کرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس