کد خبر 568479
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۴

انتشار ویدیویی که در آن نشان می دهد آرم پرچم اقلیم کردستان بر بازوی سربازان کانادایی در اقلیم کردستان نصب شده، واکنش های متفاوتی در مورد نقش سربازان این کشور در عراق و تاثیر این اقدام بر مسئله استقلال کردها به دنبال داشته است.

به گزارش مشرق، تلویزیون کانادا امشب فیلم کوتاهی از حضور نیروهای این کشور در اقلیم کردستان پخش کرد که بحث و جدل هایی در این کشور به دنبال داشت زیرا بر بازوی نیروهای کانادایی که در اقلیم کردستان مشغول آموزش نیروهای پیشمرگ هستند آرم پرچم اقلیم کردستان دیده می شود. این موضوع واکنشهای ضدو نقیضی در این کشور به همراه داشته است.

سخنگوی وزارت دفاع این کشور هدف از نصب آرم پرچم اقلیم کردستان بر بازوی سربازان کانادایی را ایجاد هماهنگی ظاهری با نیروهای پیشمرگ و سهولت شناسایی این نیروها دانست زیرا سال گذشته بر اثر عدم شناسایی به موقع سربازان کانادا در نزدیکی کرکوک، یکی از سربازان این کشور به ضرب گلوله نیروهای پیشمرگ کشته شد.

وی افزود: ممکن است این اقدام سوء برداشت هایی به دنبال داشته باشد اما کانادا به حفظ یکپارچگی عراق متعهد می ماند.

اما دنیز ناتالی، پژوهشگر موسسه مطالعات استراتژیک واشنگتن گفت: این پرچم نماد مهمی برای کردها است. آنها به دنبال ایجاد کشور مستقل هستند.

برخی کانادایی ها این مسئله را کم اهمیت دانسته اند اما دنیز ناتالی گفت:نصب آرم پرچم کردها بر بازوی سربازان کانادا این شائبه را ایجاد می کند که این کشور از استقلال کردها حمایت می کند.

وی هشدار داد کانادا باید در مورد پیامی که این اقدام به سایر عراقیها منتقل می کند، هوشیار باشد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه گفت باید بر نقش مهم کردها در مبارزه با داعش تاکید داشته باشیم اما در این منطقه استراتژیهای بلندمدت تری خصوصا در مورد تشکیل دولت مستقل کردها وجود دارد. آنها به دنبال کسب مشروعیت و اختیارات بیشتر هستند.

منبع: کرد پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
    1 2
    معلومه غرب به شدت میخواد کردستان مستقل بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس