کد خبر 570690
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸

معاون مقتدی صدر اعلام کرد که گردان‌های السلام با حدود 10 هزار نیرو در عملیات آزادسازی موصل به شرط عدم مداخله نیروهای خارجی شرکت خواهند کرد.

 به گزارش مشرق، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، کاظم العیساوی، معاون مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در کنفرانس مطبوعاتی در الثرثار گفت: ما با هر گونه شعاری علیه ایران مخالفیم. گردان‌های السلام با 10 هزار نیرو در عملیات آزادسازی موصل به شرط عدم مداخله نیروهای خارجی شرکت خواهند کرد.

مقتدی صدر پیشتر گفته بود که مشارکت گردان‌های السلام در عملیات آزادسازی موصل از شدت خشونت طایفه‌ای خواهد کاست.

از سوی دیگر اسماعیل المحلاوی، فرمانده عملیات الانبار از منهدم شدن مقر داعش و دستیابی به 45 بمب و تجهیزات و بی‌سیم در روستای العصریه در شمال غرب رمادی خبر داد.

همچنین یک منبع محلی در استان نینوا اعلام کرد که داعش هشت غیرنظامی را به اتهام جاسوسی در پادگان الغزلانی در مرکز موصل با شلیک گلوله اعدام کرد.

داعش از زمان سیطره بر شهر موصل عراق تاکنون صدها تن از ساکنان این شهر را به اتهام همکاری با نیروهای امنیتی و دولت اعدام کرده است.

در همین راستا خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق در دیدار با مسئولان ارشد آمریکایی از جمله معاون سفیر آمریکا در بغداد دیدار و درباره فراهم آوردن مقدمات آزادسازی موصل و فلوجه بحث و تبادل نظر کرد.

حاضران در این نشست درباره نقش نیروهای ائتلاف در ارائه کمک و پشتیبانی هوایی از نیروهای عراقی و ارائه داده‌های اطلاعاتی بحث و گفتگو کردند.

همچنین شورای امنیت ملی عراق با ریاست حیدر العبادی نشستی را برگزار کرد.

در این نشست درباره ضوابط قراردادهای تسلیحاتی و اوضاع امنیتی در دیالی و اتخاذ اقداماتی برای حفظ امنیت شهروندان در این استان گفتگو کردند.

در این نشست همچنین درباره وضعیت نیروهای امنیتی در جبهه‌های جنگ نیز بحث و گفتگو شد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • کیان ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    0 0
    شرط خیلی خوبی را گذاشته، خیلی هوشمندانه و منطقی است. تمامی حملات ارتش عراق قبل از شروع به اطلاع گروهکهای داعشی رسانده می شد به طوری که اگر این حملات پیروزیهایی هم در پی داشت با بیشترین تلفات از عراقیها و کمترین تلفات از داعشی ها بوده است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس