کد خبر 576666
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳

فرمانده جدید نیروهای آمریکایی در خاورمیانه با بیان اینکه عراق به سمت شکست دادن داعش می‌رود، گفت اما باید کارهای بیشتری در این زمینه انجام گیرد.

 به گزارش مشرق، رئیس جدید مرکز فرماندهی ارتش آمریکا طی اظهاراتی تاکید کرد که مطمئن است عراق در مسیر شکست دادن گروه تروریستی داعش حرکت می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» ژنرال «جوزف وُتل» فرمانده نیروهای آمریکایی در خاورمیانه که شب گذشته وارد بغداد شده بود، به مشورت با مقامات نظامی عراقی و آمریکایی پرداخته و از پایگاه نظامی کشورش در شمال بغداد که نیروهای عراقی را در آن آموزش می‌دهند بازدید کرد.

وُتل طی کنفرانس خبری ضمن بیان اینکه نیروهای عراقی هر روز بهتر می‌شوند، گفت: «گمان می‌کنم سطح آمادگی آنها در حال ارتقا است و تسلط بهتری روی چالش‌هایی که با آن رو هستند، پیدا می‌کنند.»

وی با اشاره به پیروزی‌های اخیر میدانی از جمله آزادسازی «الرمادی» و «الرطبه» تصریح کرد که وضعیت در حال بهبود است و اعتماد بنفس نیروهای عراقی نیز روبه افزایش است.

«شان مک‌فارلند» فرمانده پایگاه آمریکا در شمال بغداد نیز طی این دیدار با بیان اینکه آمریکا نمی‌خواهد به نیروهای عراقی جهت ادامه پیشروی‌ها فشار بیاورد، گفت: «نمی‌خواهیم با عجله آنها را به بیرون بفرستیم و پیروزی‌های متزلزل بدست آوریم. می‌خواهیم مطمئن شویم که پیروزی‌های آنها بازگشت ناپذیر باشد.»

وی ضمن ادعای اینکه آمریکا امنیت بغداد را می‌خواهد، افزود: «یکی از راه‌هایی که تلاش می‌کنیم با آن به نیروهای عراقی کمک کنیم این است که از طریق انجام آن بصورت کارآمدترین راه ممکن ز تبدیل شدن بغداد به گودال نیروهای امنیتی عراقی جلوگیری کنیم.»

پیشتر پایگاه خبری «العراقیه» به نقل از یک ژنرال بلندپایه آمریکایی که نامش را اعلام نکرد از بازگشت سلاح های راهبردی ارتش آمریکا  به عراق خبر داد و گفت که بالگردهای توپدار آپاچی ارتش آمریکا مجدداً در عراق مستقر می‌شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس