کد خبر 603421
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰

حیدر العبادی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق ظهر امروز فرمانده جدید نظامی و امنیتی پایتخت این کشور را معرفی کرد.

گروه بین الملل مشرق- حیدر العبادی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق ظهر امروز فرمانده جدید نظامی و امنیتی پایتخت این کشور را معرفی کرد.

تغییر فرمانده نظامی بغداد+عکس

بنابر این گزارش، سرلشگر جلیل الربیعی فرمانده جدید اتاق عملیات نظامی و امنیتی عراق از فرماندهان ارشد ارتش این کشور است. انتصاب وی در پی عزل سرتیپ "عبدالامیر الشمری" فرمانده سابق نظامی بغداد صورت گرفته که از سوی نهادهای قضایی این کشور متهم ردیف اول در انفجارهای خونین اخیر بغداد معرفی شده است. الشمری دو سال پیش (2014) به این سمت منصوب شده بود و در بدو انتصاب دستور حملات گسترده نیروهای پلیس و ارتش عراق به مراکز نیروهای بسیج مردمی (حشدالشعبی) و خلع سلاح انها را صادر کرده بود که به وقوع چند فقره درگیری میان دو طرف منجر شده و با وساطت مسئولان ارشد سیاسی و مذهبی عراقی خاتمه یافته بود. عزل وی در پی انتشار گزارش کمیته تحقیق انفجار محله الکراده صورت گرفت که طی آن به عبور خودروی انتحاری از 12 پست ایست و بازرسی نیروهای پلیس فدرال عراق در بغداد اشاره شده است.

تغییر فرمانده نظامی بغداد+عکس

(سرلشگر جلیل الربیعی فرمانده جدید عملیات بغداد)

تغییر فرمانده نظامی بغداد+عکس

تغییر فرمانده نظامی بغداد+عکس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس