تازه‌ترین نظرسنجی‌های انجام شده مراکز مطالعاتی آمریکا نشان می‌دهد که احتمال کشته شدن شهروندان آمریکایی با گلوله نیروهای امنیتی این کشور 8 برابر بیشتر از کشته شدن آنها در یک اقدام تروریستی است.

سرویس جهان مشرق - براساس نظرسنجی که وبسایت آمریکایی مینت پرس انجام داد تعداد قربانیان خشونت‌های پلیس آمریکا به عددی بالغ بر 8900 نفر از زمان حوادث 11 سپتامبر سال 2001 رسیده است که این رقم تقریباً سه برابر تعداد قربانیان این حادثه تروریستی است که 2996 نفر را به کام مرگ فرو برد.

این روزنامه آمریکایی تأکید کرد که از روز 11 سپتامبر تا 14 ژولای گذشته حدود 8882 نفر و از آن روز تا کنون 18 نفر به دست پلیس و نیروهای امنیتی کشته شده‌اند. روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که حدود 1000 آمریکایی تنها در سال 2015 به دست پلیس این کشور به قتل رسیده اند.  

چند روز پیش نیز یک نیروی زن پلیس آمریکا با تیراندازی به یک فرد سیاه‌پوست به نام کیت لامونت اسکات وی را کشت. پلیس مدعی شده که این اتفاق به صورت اشتباه رخ داده است، این در حالی است که قربانی حادثه مذکور یک معلول جسمی بوده و سلاحی در دست نداشته است. این اتفاق خشم اهالی و ساکنان منطقه در ایالت کارولینا را به دنبال داشته و از یک هفته پیش تاکنون تظاهرات اعتراض‌آمیزی در واکنش به این اقدام برگزار می‌شود.

در همین رابطه سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که آمریکا آمارهای رسمی و دقیق از قربانیانی که به صورت غیرقانونی با تیراندازی نیروهای امنیتی و  پلیس کشته ‌شده اند را منتشر نمی‌کند.


براساس گزارش مذکور آمریکا در اجرای معیارهای بین‌المللی و قوانین جهانی مختلف استفاده از زور از سوی نیروهای امنیتی ناموفق بوده است. علاوه بر اینکه 9 ایالت آمریکا از جمله واشنگتن قوانینی برای سامان‌دهی استفاده از خشونت از سوی نیروهای پلیس ندارد. قوانین 22 ایالت آمریکا اجازه قتل کسانی که برای فرار از زندان و بازداشتگاه تلاش می‌کنند را می‌دهد، این در حالی است که تنها در 8 ایالت این شرط وجود دارد که قبل از تیراندازی به سمت فرد مذکور ، به وی هشدار داده شود.
 
 پلیس آمریکا هشت برابر خطرناک‌تر از داعش است

قوانین بین‌المللی استفاده از خشونت از سوی نیروهای امنیتی و پلیس را به حالت‌های دفاع از خود یا دیگران در زمان تهدید واقعی زندگی فرد منحصر کرده است. این در حالی است که قوانین موجود در بیشتر مناطق آمریکا به عناصر امنیتی اجازه می‌دهد براساس ضرورت مورد تشخیص خود اقدام به تیراندازی به سمت شهروندان بکنند.

با وجود اینکه قانون فدرالی آمریکا استفاده از خشونت بر ضد شهروندان غیرمسلح را ممنوع اعلام کرده است، اما قوانین بسیاری از ایالت‌های آمریکا اجازه تیراندازی به افراد بدون سلاح که از دست نیروهای امنیتی فرار می‌کنند را می‌دهد ، این موضوع حاشیه امنیت لازم برای بهانه‌تراشی ها در زمان تیراندازی‌های پلیس به غیرنظامیان به صورت اشتباه یا عمد را می دهد.

آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار حدود 30% از قربانیان خشونت‌های پلیس این کشور از سال 1999 تاکنون را شامل می‌شوند ، این در حالی است که نسبت جمعیت آنها از 13.5 % ساکنان آمریکا فراتر نمی‌رود. این موضوع باعث خشم سیاه‌پوستان شده و بسیاری از آنها را به برپایی تظاهرات ضد آمریکایی کشانده است.

گزارش‌های آماری منتشر شده از سوی دانشگاه شیکاگو نشان می‌دهد که 80% از سیاه‌پوستان آمریکا نسبت به تجاوزهای انجام شده از سوی پلیس وحشت‌ دارند. آنها معتقدند که نیروهای پلیس ممکن است به هر علتی به سمت آنها شلیک کنند.
 
پلیس آمریکا هشت برابر خطرناک‌تر از داعش است 

ایالت‌های آمریکا در آغاز سال 2015 قانونی را تصویب کردند که براساس آن نیروهای پلیس باید از تجهیزات تصویربرداری بر روی لباس‌های خود استفاده کنند تا در هنگام نیاز به فیلم‌های ضبط شده در آنها مراجعه شود ، اما اطمینان مردم به این تجهیزات نیز طولی نکشید ، چرا که در 28 جولای گذشته یک نیروی پلیس به یک جوان سیاه‌پوست تیراندازی کرده و او را کشت ، اما سخن‌گوی پلیس اعلام کرد که دوربین نصب شده بر لباس مأمور مذکور این حادثه را ثبت نکرده است. این موضوع خشم و تمسخر آمریکایی‌ها نسبت به تکنولوژی به‌ کارگرفته شده در لباس پلیس را به دنبال داشت.

از ژانویه گذشته خشونت‌های بی‌سابقه و خونینی به دست پلیس و نیروهای امنیتی آمریکایی رقم خورده است، به گونه‌ای که متوسط قربانیان خشونت‌های پلیس آمریکا چهار کشته در روز است. این موضوع را مرکز Free Thought Project اعلام کرده که بر عملکرد دستگاه‌های دولتی در آمریکا نظارت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
    0 0
    وحشی ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس