کد خبر 659074
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹

در ادامه اعتراضات به ایجاد خط لوله انتقال نفت در داکوتای شمالی و سرکوب آنها توسط نیروهای پلیس و امنیتی آمریکا، ده‌ها معترض بازداشت شدند.

 به گزارش مشرق، احداث خط لوله انتقال نفت در داکوتای شمالی، همچنان خبرساز شده و اعتراضات سرخ پوستان و فعالان محیط زیست علیه آن ادامه دارد.

اعتراضات به احداث خط لوله 1885 کیلومتری انتقال نفت در داکوتای شمالی آمریکا بار دیگر به درگیری نیروهای پلیس با معترضان و بازداشت ده ها نفر از آنان منجر شده است.

معترضان که اکثر آنها سرخ پوست هستند، به این موضوع اعتراض دارند که مسیر خط لوله نه تنها منابع آبی ایالتشان را به شدت تحت تأثیر قرار خواهد داد بلکه علاوه بر آن زمینهای مقدس سرخپوستان را نیز تخریب می کند.

البته معترضان فقط به سرخ پوستان آمریکایی منحصر نمی شود و فعالان محیط زیست هم در بین معترضان در داکوتای شمالی حضور دارند.

طی دو ماه اخیر نیروهای پلیس و امنیتی امریکا در مقابله با معترضان، بارها سرکوب و بازداشت معترضان را در دستور کار قرار داده است.

همین چند روز قبل بود که رسانه های از تشدید درگیریهای پلیس با معترضان و بازداشت صدها نفر خبر دادند.

حالا خبر رسیده که معترضان بار دیگر در داکوتای شمالی تظاهرات اعتراضی برپا کردند و واکنش پلیس و نیروهای امنیتی، این بار بازداشت ده ها معترض بوده است.

به گزارش رویترز، مقامات پلیس داکوتای شمالی اعلام کردند که حداقل 33 تن از معترضان توسط نیروهای دولتی بازداشت شدند.

مقامات پلیس تعداد شرکت کنندگان در تجمع اعتراضی جمعه شب به وقت محلی را حدود 100 نفر اعلام کردند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس