عضو کمیسیون برنامه از سرنوشت نامعلوم ۸۹ درصد منابع حاصله از فروش اوراق بهادار از سوی وزارت نفت می‌گوید.

به گزارش مشرق، "محمد خدابخشی" رئیس کمیته دیوان محاسبات برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به قرائت گزارش تفریغ بودجه سال 94 در جلسه علنی امروز مجلس گفت: 89 درصد از منابع حاصله از فروش اوراق مشارکت ارزی- ریالی که باید صرف طرح میادین مشترک غرب کارون و توسعه فازهای در حال احداث پارس جنوبی می‌َُشد، سرانجامی نامعلوم دارد.

وی تاکید کرد: اوراق مشارکت را وزارت نفت برای اجرایی شدن این طرحها به فروش رساند، اما تاکنون تنها 11 درصد از مبلغ فروش این اوراق هزینه شده و وزارت نفت توضیحی در این مورد ارائه نکرده است.

نماینده مردم الیگودرز تصریح کرد: بنده از دیوان محاسبات هم این موضوع را پیگیری کردم و آنها نیز اظهار بی‌اطلاع کرده و برایشان مبهم بود، لذا قرار است دیوان محاسبات و مجلس این موضوع را پیگیری کنند و وزیر نفت باید برای این میزان رقم نامعلوم پاسخگو باشد.

شایان ذکر است؛ مطابق بند (ک) تبصره 2 ماده واحده به وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه ذیربط اجازه داده شده است به منظور سرمایه‌گذاری در طرحهای نفت و گاز با اولویت میادین مشترک نسبت به انتشار اوراق مشارکت ارزی ریالی به مبلغ 5 هزار میلیارد تومان اقدام کنند.

این اوراق از طریق بورس اوراق بهادار تهران عرضه و به فروش رسید. منابع حاصل به مبلغ 4 هزارو 911 میلیارد و 650 میلیون تومان به طرح توسعه میادین مشترک غرب کارون و طرح توسعه فازهای در حال احداث پارس جنوبی اختصاص یافته است. علی رغم انتشار و فروش اوراق مذکور صرفا حدود 11 درصد منابع حاصله تا پایان شهریور 1395 در طرحهایی یادشده مصرف شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس