رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی در دیدار با اولین گروه از خبرنگاران ترکیه‌ای که برای اولین بار به فلسطین اشغالی سفر کرده بودند، نسبت به سفر خود به آنکارا ابراز امیدواری کرد.

  به گزارش مشرق، «یولی ادلشتاین» رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی «کنست» ابراز امیدواری کرد بتواند در آینده نزدیک به ترکیه سفر و با اعضای پارلمان این کشور دیدار کند.

روز دوشنبه و چند ماه بعد از توافق عادی‌سازی مناسبات سیاسی میان آنکارا و تل‌آویو، برای اولین‌بار پس از 6 سال، 11 روزنامه‌نگار و خبرنگار برجسته از رسانه‌های شاخص ترکیه به فلسطین اشغالی سفر و تا کنون از کنست بازدید و با ادلشتاین صحبت کرده‌اند.

به نوشته پایگاه خبری «تایمز اسرائیل» رئیس کنست در گفت‌وگو با این خبرنگاران ترک گفت از اینکه توسط «اسماعیل قهرمان» همتای ترکیه‌ای خود برای سفر به این کشور دعوت شود، خرسند خواهد شد و همچنین ابراز امیدواری کرد او نیز به فلسطین اشغالی سفر کند.

البته قرار است ادلشتاین و قهرمان در نشستی میان روسای پارلمان‌های کشورهای اروپایی که سال آینده در ترکیه برگزار خواهد شد، دیدار کنند اما او مشتاق است این دیدار قبل از آن تاریخ رخ دهد.

وی با ابراز امیدواری برای گفت‌وگو با همتای ترک خود درباره مسائل منطقه‌ای و افزایش همکاری‌های مشترک میان تل‌آویو و آنکارا، از ترکیه دعوت کرد به نشست سه‌جانبه میان اسرائیل، یونان و قبرس بپیوندد.

به نوشته نشریه «یدیعوت آحرونوت» این 11 ژورنالیست ترکیه‌ای همچنین قرار است ضمن دیدار با دیگر مقامات رژیم صهیونیستی، از مکان‌های مختلفی مانند «قدس» اشغالی و نوار غزه بازدید کنند.

خبرنگاران مذکور از رسانه‌هایی مانند شبکه «سی‌ان‌ان تورک»، شبکه «اِن‌تی‌وی» و روزنامه «حریّت» بوده و نسبت به اینکه «آینده روشنی در روابط میان دو دولت انتظار آنها را می‌کشد» ابراز امیدواری کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس