فوتبال ساحلی

ساحلی بازان کشورمان بار دیگر جیب خالی و شرایط بد همیشگی طی ماه های گذشته موفق شدند در جام جهانی 2017 باهاما عنوان سومی این رقابت ها را به خود اختصاص بدهند.

سرویس ورزش مشرق – هنوز به یاد داریم تصاویر مهدی بلوکباشی بازیکن تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان در حالی که در نانوایی مشغول پخت نان بود تا بتواند امرا معاش کرده و هزینه هایش جهت افتخار آفرینی برای ایران را فراهم کند. تیمی که کنار ریخت و پاش های میلیاردی در فوتبال چمنی محتاج 100 دلار در اردوی خارج از کشور بود تا برای بازیکنان تیم ملی "ایران"(!) ناهار تهیه کند.

به یاد داریم صحبت های دردناک بازیکنان همین تیم فوتبال ساحلی را که می گفتند مدیر تیم شان با نشان دادن اسکناس 20 دلاری(!) از بیرون زمین به آنها می گفته اگر برنده نشوند همان 20 دلار را هم به آنها نمی دهد!!

به گزارش مشرق، تیمی که در جام جهانی 2017 باهاما برای نخستین بار از قاره آسیا روی یکی از سکوهای جهانی ایستاد و اگر کمی خوش شانس تر بود یک یا دوپله بالاتر هم می توانست بایستد، همان تیم است با شاکله همان بازیکنان. همان هایی که پای عشق شان ایستادند و شرمندگی را سهم آنهایی کردند که شاید اگر سال 2013 در رسیدگی به این تیم توجه بیشتری لحاظ می کردند حالا یک یا دو پله بالاتر می رفتند.

رضا حسن زاده یکی از مؤسسان تیم ملی فوتبال ساحلی در ایران در این باره با مشرق گفت و گو کرد و از اوضاع بد این تیم حرف زد.

وی ابتدا در باره سومی تیم کشورمان در جام جهانی اظهار داشت: مایه افتخار است تیمی که من به اتفاق فرشاد فلاحت زاده و بهزاد داداش زاده سنگ بنایش را 11 سال پیش (2006 میلادی) گذاشتیم حالا در جهان روی سکو رفته است. باید به کادر فنی و همه بچه های این تیم تبریک ویژه گفت که با کمترین امکانات و در سخت ترین شرایط این موفقیت بزرگ را به بار نشاندند.

حسن زاده تأکید کرد: زمانی که این تیم را تشکیل دادیم در همان سال و در اولین مسابقات آسیایی در دوبی سوم شدیم و نشان دادیم ایران دارای استعدادهایی در این رشته است و در ادامه موفقیت های بیشتری هم کسب شد ولی ای کاش توجه به این بچه ها بیشتر صورت می گرفت.

مربی اسبق تیم ملی فوتبال ساحلی ادامه داد: امیدوارم نانی که امروز از این تنور بیرون آمده داغ بماند و 10 روز بعد که این بچه ها در یکی دو برنامه تلویزیونی و رادیویی شرکت کردند دوباره همه چیز از یاد ها برود.

وی معتقد بود تیم ملی فوتبال ساحلی باید پشتوانه کافی داشته باشد و برای این نیاز نیست حتما در شهر های ساحلی مکان هایی برای تمرین وجود داشته باشد. حسن زاده گفت: در تهران و خیلی از استان ها می توان با تهیه زمین ماسه ای شرایط را برای تمرین نوجوانان و جوانان علاقمند به این رشته فراهم کنیم تا در آینده دغدغه ای برای پشتوانه تیم ملی نداشته باشیم.

حسن زاده با اشاره به این موضوع درباره برترین بازیکن ساحلی دنیا در جام جهانی 2017 خاطر نشان کرد: همین محمد احمدزاده که برترین بازیکن جام شد سال 2006، 19 یا 20 ساله بود. بدنی منعطف داشت و بسیار باهوش عمل می کرد. او اگر به این عنوان رسیده به دلیل استعداد ذاتی بالایش بود ولی نمی توان توقع داشت احمدزاده تا 10 سال دیگر هم به همین شکل بازی کند و باید پشتوانه سازی کرد.

وی یادآور شد: هر زمان این بچه ها از نظر مالی تأمین باشند و با فراغ خاطر در تمرینات و اردوهای تیم ملی شرکت کنند می توانیم به بالاتر رفتن از سکوی سومی هم امید داشته باشیم. به این سومی قانع نشویم و این را پله ای کنیم برای رسیدن به رده های بالاتر چون ایرانی این استعداد و توان را دارد.

تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان در جام جهانی 2017 باهاما در گروه B این مسابقات با تیم های ایتالیا، مکزیک و نیجریه همگروه بود و با یک برد (3-2 برابر مکزیک)، یک باخت (5-4 برابر ایتالیا) و یک مساوی (4-4 برابر نیجریه) به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. ملی پوشان ایران با 9 امتیاز و به عنوان تیم دوم در این دور با سوییس مصاف دادند و توانستند با حساب 3-4 از سد این تیم گذشته و به دور نیمه نهایی راه پیدا کنند. تیم کشورمان در دیدار با هاییتی در این مرحله در ضربات پنالتی و با از دست دادن چند ضربه شکست (3-4) را پذیرفت ولی در بازی رده بندی موفق شد با ایتالیا که در دور اول همگروه بود این تیم را 4-5 شکست داده و عنوان سوم را به خود اختصاص بدهد.

ایران با این رتبه به عنوان اولین تیم آسیایی در ادوار این رقابت ها معرفی شد که توانسته روی سکو برود. همچنین محمد احمدزاده مهاجم تیم کشورمان هم به عنوان برترین بازیکن جام و سومین گلزن رقابتها شناخته شد. البته این همه افتخارات تیم کشورمان نبود چون برترین دروازه بان هم از تیم کشورمان انتخاب شد.

پیمان حسینی موفق شد در این دوره این عنوان را به خود و تیم ایران اختصاص بدهد. تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در دور قبلی این مسابقات(2015 پرتغال) عنوان چهارمی را کسب کرده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
    35 2
    از بودجه مفتخورای بی فایده چمنی کم کنید به اینا بدید!
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
    0 0
    ماشاالله آفرین بهشون، واقعا لیاقتش رو داشتند که روی سکو باشند، خیلی ورزش سختیه!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس