امیرحسین صدیق

امیرحسین صدیق گفت: در حال حاضر در روستایی ابتدای جاده هراز زندگی می‌کنم و چون از فضای تهران دورم، آرامش دارم.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - شانزدهمین برنامه «ماه تمام» با حضور قاسم افشار (خواننده)، امیرحسین صدیق (بازیگر) و پروفسور محمدمهدی حفیظی (پزشک جاودانه) و همسرشان نازیلا رئیسی ساعت 23:40 به مدت 75 دقیقه به روی آنتن شبکه دو رفت. در ابتدای برنامه عبدالله روا از برد تیم والیبال ایران در مقابل آرژانتین خبر داد و به بازیکنان تیم والیبال کشورمان تبریک گفت.

در بخش "یادبود" تصاویری از بازیگر پیشکسوت، مرحوم کاظم افرندنیا با دکلمه "زنده باد بال خدا که فرو می‌افتد و درست روی شانه من می‌نشیند"  با صدای شمس لنگرودی پخش شد.

بعد از آن قاسم افشار دو قطعه از ترانه‌های خود را اجرا کرد. قاسم افشار در خصوص پسر 16 ساله‌اش گفت: هم اینک پسرم مشغول نواختن پیانو است و آواز هم می‌خواند. من مانند هر پدر دیگری دوست دارم فرزندم پله‌های ترقی را با حمایت و نظارتم طی کند و این باعث خوشحالی من است. افشار خاطرنشان کرد: من مدتی درگیر بیماری مادرم بودم که الحمدالله حال ایشان در حال حاضر خوب است. به همین منظور یکی از آرزوهای من سلامتی همه مردم و غم ندیدن است. او پس از اشاره عبدلله روا به ترانه "واسه بنده افتخاره..." گفت: این ترانه جزو ترانه‌های آلبوم اولم در سال 76 است. و بعد چند بیتی از این ترانه را بصورت زنده اجرا کرد.

دومین مهمان برنامه ماه تمام، امیرحسین صدیق بود که از دوران کودکی تاکنون خاطرات زیادی در اذهان مردم دارد. امیرحسین صدیق با اشاره به بازی در مجموعه زی زی گولو گفت: یکی از افتخارات من حضور در گروه حرفه‌ای به کارگردانی خانم برومند بود. به نظرم مرضیه برومند از جمله بانوانی هستند که نشان دادند توان و قدرت زنان ایرانی بیشتر از آن چیزی است که تصور می‌شود. ایشان در هر برنامه و مجموعه‌ای ورود می‌کنند، آن کار ماندگار می‌شود و در اذهان خاطره سازی می‌کند. امیرحسین صدیق درخصوص انتخاب محل زندگی‌اش گفت: اگر مسئولین تدابیری برای روستاها و امکانات آن بیاندیشند مطمئنا زندگی در فضایی آرام با امکانات خوب برای هر شخصی مطلوب خواهد بود. عقیده من آن است که خانه‌ها در قدیم انسانها را به داخل منزل دعوت می‌کردند و امکان مطالعه و تنظیم افکار به مردم می‌دادند در حالی که خانه‌های کنونی، انسانها را به خارج از منزل بودن ترغیب می‌کند.

بازیگر نقش کتابخانه هدهد گفت: در آرامش می‌توان کتاب خواند و مطالعه کرد تا سطح فرهنگ بالا برود. در آنصورت بسیاری از مشکلات از قبیل مشکلات اجتماعی، اقتصادی و ... خوب می‌شود. البته طی سالهای اخیر میزان مطالعه ایرانیان خوب شده است و می‌تواند بهتر هم شود. صدیق ضمن معرفی کتاب "ته خیار" مجموعه داستانهای کوتاه از زندگی روزمره اثر استاد هوشنگ مرادی کرمانی، مردم را به خواندن کتابهای این چنینی تشویق کرد. از دیگر آثار استاد مرادی کرمانی میتوان به "قصه های مجید" اشاره کرد که کیومرث پوراحمد آن را به تصویر کشید و این مجموعه در زمان مجموعه زی زی گولو جزو نوستالژیهای آن روزگار بود.‌

برنامه "ماه تمام" به تهیه کنندگی سهیل سلیمانی و مجری طرحی امیر شرافتی، کاری از گروه خانواده و فرهنگ شبکه دو سیما با مشارکت معاونت فرهنگی و اجتماعی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و مجموعه تفریحی ورزشی ارم سبز است که اجرای شانزدهمین قسمت آن در 21 خرداد را عبدالله روا و ناهید قربانی عهده دار بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس