عزیزالله مهدیان

مهدیان با تاکید بر اینکه روند پرداخت تسهیلات مسکن روستایی کُند است گفت: برخی بانک‌ها سخت‌گیری کرده و برخی بانک‌ها نیز نمی‌پذیرند که تسهیلات بدهند و اعلام می‌کنند که منابع ندارند.

به گزارش مشرق، عزیزالله مهدیان  با اشاره به روند پرداخت تسهیلات مسکن روستایی گفت: برخی از بانک‌ها اعطای تسهیلات ۱۸ تا ۲۰ میلیون تومانی مسکن روستایی را هنوز به طور ۱۰۰ درصد ابلاغ نکرده‌اند.

وی افزود: از ۲۰۰ هزار واحد مسکونی که مصوبه دولت است تا با اعطای تسهیلات بازسازی شوند، برخی بانک‌ها حدود ۴۰ درصد سهمیه، برخی از بانک‌ها ۱۰ درصد و برخی بانکها ۳۰ درصد سهمیه خود را به شعب ابلاغ کرده‌اند و تنها بانکی که ۱۰۰ درصد سهمیه تسهیلات خود را ابلاغ کرد، بانک مسکن است.

مهدیان خاطر نشان کرد:اعطای تسهیلات در روستاها با یک روند کُند پرداخت می‌شود و پیگیر هستیم تا جلسه‌ای با مسئولان ارشد بانک‌ها و جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری داشته باشیم تا بر تسهیل پرداخت ها تأکید و مشکلات مرتفع شود. 

*از ۲۰۰ هزار سهمیه پارسال به ۲۷ هزار واحد مسکونی تسهیلات داده شده

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن در پاسخ به این سؤال که از سهمیه ۲۰۰ هزار واحدی سال گذشته چه میزان تسهیلات پرداخت شده است، گفت: تاکنون از سهمیه سال گذشته برای ۲۰۰ هزار واحدی که مصوب دولت است، به ۲۷ هزار واحد مسکونی تسهیلات پرداخت شده است. 

*برخی بانک‌ها اساسا دان تسهیلات را رد می‌کنند

وی در پاسخ به این سؤال که آیا متقاضیان و یا مالکان واحدهای مسکونی در روستاها تمایل به دریافت تسهیلات دارند و بانک‌ها همکاری نمی‌کنند، گفت: متقاضیان واحدهای مسکونی روستایی تمایل زیادی به دریافت تسهیلات دارند، اما برخی بانک‌ها سخت‌گیری کرده و برخی بانک‌ها نیز نمی‌پذیرند که تسهیلات بدهند و اعلام می‌کنند که منابع ندارند. 

مهدیان با اشاره به اینکه کمترین وصول مطالبات مربوط به مسکن روستایی است، گفت: با این که کمترین وصول مطالبات مربوط به مسکن روستایی است شاید بانک‌ها به دلیل مشکلات در منابع مالی در پرداخت تسهیلات با کُندی عمل می‌کنند.

وی ادامه داد: از سال ۸۴ تاکنون در قالب بهسازی مسکن روستایی حدود یک میلیون و ۵۴۰ هزار واحد مسکونی روستایی به اتمام رسیده است و حدود ۳۵۰ هزار واحد مسکونی نیز در قالب بازسازی به اتمام رسیده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس