کد خبر 413175
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱

با تلاش آتش نشانان کارگری چاهکن که در زیر خروارها خاک در چاه گرفتار شده بود، نجات یافت.

به گزارش مشرق- به دنبال تماس پیمانکاران پروژه حفر چاه اگو با سازمان آتش نشانی و درخواست کمک از آتش نشانی، بیدرنگ آتش نشانان ایستگاه 75 و نجات 12 ساعت 12:30 دقیقه ظهر امروز به سمت میدان هروی، خیابان زندی، خیابان طالقانی حرکت کردند.
علی امینی مدیر منطقه سه عملیات آتش نشانی که در محل حضور داشت، گفت: با رسیدن آتش نشانان به محل حادثه مشخص شد، کارگری 25 ساله تبعه افغانستان در حین حفر چاه اگو به علت ریزش دیواره آن در زیر خاک گرفتار شده است.
وی افزود: آتش نشانان بلافاصله به دو گروه تقسیم شدند و گروه اول به ایمن سازی محل پرداختند و گروه دوم هم با استفاده از تجهیزات ویژه خود را به پایین چاه که حدود 10 متر عمق داشت، رساندند و کار نجات را آغاز کردند.
وی با اشاره به این که ریزش دیواره های چاه هر لحظه جان کارگر را تهدید می کرد، اضافه کرد: با توجه به حساسیت حادثه و احتمال خطر برای آتش نشانان و فرد گرفتار شده، تصمیم بر آن شد، آتش نشانان با استفاده از تجهیزات موجود، ابتدا از ریزش خاک جلوگیری کرده و سپس از دو جهت مشغول خاکبرداری شوند.
مدیر منطقه سه عملیات ادامه داد: خوشبختانه آتش نشانان در کمترین زمان ممکن از ریزش خاک جلوگیری به عمل آورده و به کارگرچاهکن دسترسی پیدا کردند و در اولین اقدام با استفاده از ماسک تنفسی هوای کافی به وی رساندند و سپس وی را در شرایط بسیار سخت از زیر خاک بیرون آورده وبه بالای چاه منتقل کردند.
امینی درخاتمه تصریح کرد:آتش نشانان پس از تحویل این کارگر افغانی به عوامل اورژانس و ایمن سازی محل و همچنین دادن تذکرات ایمنی به مسئولین پروژه به کار خود خاتمه داده و به ایستگاه مراجعت کردند.
{$sepehr_album_26070}
منبع: 125

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس