انجمن صداهاي آمريکا به منظور اشاعه سبک زندکي آمريکايي و تغيير فکر جوانان در کشورهاي اسلامي افغانستان، عراق، سوريه، لبنان، فلسطين، اردن، مصر و پاکستان مراکز آموزش رقص و آواز راه اندازي کرده است.

به گزارش مشرق، پايگاه اطلاع رساني انجمن صداهاي آمريکا در گزارشي مفصل به ارائه برنامه ‌ها و فعاليت‌هاي تبليغاتي اين انجمن در کشورهاي مختلف بويژه کشورهاي اسلامي براي تغيير فکر جوانان و تبليغ فرهنگ آمريکايي پرداخته است.
انجمن صداهاي آمريکا يک سازمان غيرانتفاعي است که انحصاراً در زمينه برنامه‌هاي تعامل فرهنگي در سراسر جهان فعاليت مي‌کند، اين سازمان در طول 17 سال فعاليت خود سبک‌هاي آمريکايي مانند جاز، برودوي، هيپ هاپ را به جوانان و مخاطبان مشتاق در بيش از 100 کشور ارائه کرده است؛ به ويژه کشورهايي که از چالش يا انزوا خارج مي‌شوند.
اين انجمن به عنوان يک سازمان در شهر هاستون واقع است و همه کمک‌ها به انجمن صداهاي آمريکا به طور کامل مشمول ماليات هستند.
اين گزارش مي‌افزايد: انجمن مذکور به تازگي از ارائه برودوي در کاتماندو، هاويکورو، بريک‌دانسرز در سوريه، فلسطين، اردن و نمايش برودوي در شهرهاي مهم پاکستان بازگشت، کنسرت‌هاي هاويکورو در دمشق، امان و کرانه باختري به هزاران هوادار هيپ هاپ رسيد و نمايش‌هاي برودوي در کراچي، اسلام‌آباد و لاهور توسط ميليون‌ها نفر از طريق تلويزيون ملي در سراسر پاکستان مشاهده شدند.
به نوشته پايگاه اينترنتي اين انجمن، پاکستان با تعداد بسيار بالاي گروه‌هاي موسيقي، رقص و تئاتر از خود يک پرده نقش دار فرهنگي غني ارائه کرده است، سازمان فوق در لاهور با "مرکز منابع تعاملي"، يک گروه تئاتر اجتماعي شجاع همکاري کرد که نمايش‌هايي را که با هدف مقابله با افراط‌گرايي در ميان جوانان پاکستاني نوشته شده‌اند، توليد مي‌کند.
اين انجمن همچنين با حدود 12 گروه تئاتر همکاري کرد که مشتاق تجربه اولين آموزش خود در تئاتر موسيقي بودند، اين گروه‌هاي پاکستاني با علاقه شديد درباره "فوت لوز"، "گريس"، و "رنت" کنکاش مي کردند.
علاوه بر اين انجمن مذکور براي گسترش فعاليت‌هاي خود در همه کشورهاي نامبرده کارگردانان و بازيگراني را ملاقات کرده است به گونه‌اي که در يکي از کشورها برخي افراد مشاغل حرفه‌اي خود از جمله بانکداري و يا مهندسي بخاطر کار در زمينه تئاتر و آواز رها کرده اند.
يکي از گروه‌هايي که با اين انجمن همکاري کرد، "تئاتر پيرو" است که توسط خانواده‌اي که پدر بزرگش در سال 1918 با "برخت" در برلين تحصيل کرد، اداره مي شود، اين انجمن هم اکنون منتظر روزهاي باقيمانده در پاکستان و فصل آکادمي "يس" است که بر اساس آن به تايلند، برمه، مصر، سوريه، لبنان و عراق خواهد رفت.
در بخش ديگري از گزارش اين انجمن آمده است: تنوع و آمار پاکستان با جمعيتي که نيمي از آن را افراد زير 25 سال تشکيل مي دهد، يک مورد و کشور شگفت انگيزي براي اين انجمن محسوب مي شود، برنامه‌هاي راديويي و تلويزيوني اين گروه معمولاً مورد سمع و نظر ميليون‌ها نفر قرار گرفته و موقعيت مناسبي را در اختيار اين انجمن براي ارائه پيام‌هاي خود به جمعيت جوان از طريق هنرهاي اجرايي قرار مي دهد.
انجمن مذکور تابستاني که گذشت شاهد گسترش سريع طرح آموزش آکادمي يس از يک برنامه در عراق به چهار برنامه در خاورميانه و جنوب شرقي آسيا بود، تابستان 2010 نيز اين انجمن دامنه فعاليت‌هاي خود را به کشورهاي سوريه و تايلند خواهد کشاند.
اين انجمن همچنين ميزان بيشماري از قطعات موسيقي که براي برنامه فوق و توسط آلفرد موزيک پابليشرز به نهادها در عراق، مصر، لبنان، افغانستان و فراتر از آنها اهدا شده است، شروع به توزيع کرده است.
از سال 1992 مأموريت اين انجمن ترويج درک و تمجيد از موسيقي و فرهنگ آمريکايي به ويژه در کشورهاي در حال توسعه، کشورهاي در حال خروج از تنش و انزوا، و کشورهايي که فرصت تعامل فرهنگي و گفت‌وگو با آمريکا را ندارند، بوده است و هم اکنون نيز در حال جذب منابع مالي براي برنامه هاي آکادمي يس است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس