روزنامه آمريکايي نيويورک تايمز در مقاله اي با عنوان "ديپلماسي ديجيتال" نوشت: بيشتر اطلاعاتي که آمريکا از ايران به دست مي آورد از طريق يوتيوپ و توئيتر است

به گزارش مشرق، روزنامه آمريکايي نيويورک تايمز در سايت اينترنتي خود در مقاله اي با عنوان "ديپلماسي ديجيتال" به قلم"جسي ليختن‌اشتاين" (JESSE LICHTENSTEIN) با اشاره به بهم پيوستگي مسايل سياست خارجي و تکنولوژي ارتباطات که منجر به اتخاذ راهبرد ديپلماسي ديجيتال از سوي دولت آمريکا شده است آورده است:" حوادث پس از انتخابات رياست جمهوري ايران در ژوئن 2009 توانمندي گوشي هاي تلفن همراه و تکنولوژي ارتباطي به کار رفته در آنها را در زمينه ساماندهي تحرکات اجتماعي به اثبات رساند."
نيويورک تايمز در اين گزارش با اشاره به ثبت تصاويري نظير مرگ ندا آقا سلطان که توجه جهانيان را به خود جلب کرد آورده است: "ويدئوي مرگ آقا سلطان روشن ترين نمونه ويدئوهاي ويروسي بود که تأثير تکنولوژي تلفن همراه را در مسايل سياست خارجي به اثبات رساند. "
اين گزارش با اشاره به ديدار جردکوهن از مسئولان بخش برنامه ريزي سياسي وزارت خارجه آمريکا در فوريه گذشته از يوتيوب به نقل از وي مي نويسد:" يوتيوب از هر سيستم اطلاعاتي ديگر کارايي بيشتري دارد. چرا که کاربران ايراني خود ويدئوهاي آن را توليد مي کنند."
نويسنده اين گزارش با اذعان به اينکه بيشتر اطلاعاتي که غرب و آمريکا ار ايران به دست مي آورند از طريق يوتيوب و تويتر به دست مي آيد . مي نويسد: " در ژوئن سال گذشته و پس از سه روز از گذشت اعتراضات انتخاباتي و پس از آنکه يک پيامي از "ميرحسين موسوي" در تويتر منتشر شد، کوهن متوجه شد که احتمالا زمان آن رسيده است که در عملکرد تويتر تجديدنظر شود. سياست اعلام شده رئيس‌جمهور آمريکا باراک اوباما عدم دخالت در انتخابات ايران بود اما کوهن نمي‌خواست تويتر دست از ادامه سياست کنوني خود بکشد لذا ايميلي براي جک درسي"بنيان‌گذار و رئيس تويتر ارسال کرد که اين ايميل بعدها توسط نيويورک‌تايمز فاش شد. در اين ايميل کوهن تلاش کرد درسي را راضي کند تا شرايط موجود را حفظ کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس