کد خبر 33752
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۰:۱۱

مدير گوگل در دوسال اخير جملاتي جالب مي گويد که نشان مي دهد سرويس گوگل چقدر به سرويس هاي اطلاعاتي آمريکا براي کنترل مردم و نفوذ به حريم خصوصي کاربران اينترنتي کمک مي کند.

به گزارش مشرق، سايت "خانه شفاف سازي اطلاعات" (information clearing house) در مطلبي در خصوص شرکت گوگل و نقش آن براي کنترل و اشراف اطلاعاتي آمريکا به جهان مي نويسد: شرکت گوگل در صدر شرکت‌هاي وابسته به دولت قرار دارد. اين شرکت توسط سازمان سيا پايه‌ريزي شده و در واقع بازوي شرکتي سازمان اطلاعات است.
اين گزارش جملات جالبي را از اريک اشميت، مدير گوگول نقل مي کند که طي دو سال اخير در شرايط مختلف نقل کرده و نشان مي دهد که سرويس گوگل چقدر به سرويس هاي اطلاعاتي آمريکا براي کنترل مردم و نفوذ به حريم خصوصي کاربران اينترنتي کمک مي کند.
اين مقاله مي افزايد: اريک اشميت مدير گوگول، مهمان ويژه‌ي هميشگي گروه پرنفوذ بيلدربرگ، بارها در موقعيت‌هاي گوناگون نشان داده است که اهميتي براي حريم خصوصي و اصلاحيه چهارم قائل نيست.
تنها در دو سال گذشته، وي چنين اظهاراتي داشته است:
«اگر مي‌خواهيد کاري کنيد که نمي‌خواهيد کسي بداند، بهتر است از ابتدا آن کار را انجام ندهيد.»
«کساني که دوست ندارند سيستم رصد خياباني گوگل از خانه و محل کارشان عکس بگيرد، مي‌توانند جاي ديگري بروند»
«من فکر مي‌کنم در واقع اغلب افراد نمي‌خواهند که گوگل به پرسش‌هايشان پاسخ دهد، بلکه مي‌خواهند گوگل به آنها بگويد که در آينده چه کاري را انجام بدهند.»
«ما مي‌دانيم که شما کجا هستيد. ما مي‌دانيم که شما کجا بوديد. ما کم و بيش مي‌دانيم که شما چه فکر مي‌کنيد».
«اينترنت (شبکه بين‌المللي) چيزها، به عنوان بخش الحاقي به مغز شما متصل مي‌شود».
«سياست گوگل رسيدن به مرز غيرمتعارف بودن و نه عبور از آن است. شايد «گوگلِ ايمپلنت» اين مرز را در نوردد.»
«هر جواني، زماني که به سن ميان‌سالي برسد، خودبه‌خود نيازمند تغيير نامش خواهد بود تا حماقت‌ها و لودگي‌هايي را که در وبسايت‌هاي شبکه‌هاي اجتماعي ذخيره شده‌اند، انکار کند.»
«اين يک شوخي بود، اين خيلي شوخي خوبي نبود... هدف اصلي اين است که وقتي شما چيزي را در اينترنت مي‌نويسيد، بتوان آن را به خاطر آورد؛ کامپيوترها براي هميشه مي‌توانند چيزها را به خاطر داشته باشند.»
«واقعيت اين است که موتورهاي جستجو، همچون گوگول اين اطلاعات را براي مدتي حفظ مي‌کنند و به عنوان مثال اين مهم است که همه ما در آمريکا تابع قانون وطن‌پرستي باشيم. اين امکان وجود دارد که همه اطلاعات در دسترس حاکميت باشد.»
«اگر ما به اندازه کافي پيام‌ها و مکاني که هستيد را مورد کنکاش قرار دهيم و از هوش مصنوعي استفاده کنم، مي‌توانيم پيش‌بيني کنيم که شما مي‌خواهيد به کجا برويد.»
«در جهاني با تهديدات ناهمزمان، بسيار خطرناک است که براي افرادي راهي براي شناسايي شما وجود نداشته باشد.»
«کاري که ما در واقع انجام مي‌دهيم، ساختن نسخه‌اي الحاقي به بشريت است، کار ما ساختن کامپيوتر است براي کمک به بشريت در انجام کارهايي که نمي‌توانند بهتر انجام دهند.»
اشميت که به طور هشدارآميزي در شوراي مشاوران علم و تکنولوژي کاخ سفيد عضو است، فردي به شدت دورو است. تنها اگر اطلاعات شخصي شما براي عموم افشا شود، چيز خوبي است؛ در حالي که وقتي جزيياتي در رابطه با او در سايت خبري-تکنولوژيکي CNET منتشر شد، گوگل اين سايت را در ليست سياه قرار داد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس