کد خبر 1498558
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳
نرخ بیکاری و کسری حساب جاری ترکیه افزایش یافت

بانک مرکزی ترکیه کسری حساب جاری این کشور را ۵.۴ میلیارد دلار اعلام کرد و گزارش داد که نرخ بیکاری در ترکیه نیز به ۱۰.۲ درصد افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، بانک مرکزی ترکیه در آخرین گزارش اقتصادی خود با اشاره به افزایش سرمایه گذاری مستقیم در این کشور، از ورود ۷۸۴ میلیون دلار سرمایه خارجی خالص به ترکیه در سال جاری خبر داد و اعلام کرد: امسال خروج سرمایه از ترکیه نیز افزایش یافته و به یک میلیارد و ۲۰۴ میلیون دلار خالص خروجی رسیده است.

بنا بر گزارش بانک مرکزی ترکیه، امسال دارایی‌های موثر و سپرده بانک‌های داخلی در نزد مراجع مالی خارجی هفت میلیون دلار کاهش یافته است.

بنا به گزارش خبرگزاری اخلاص به نقل از بانک مرکزی و مرکز آمار ترکیه، نرخ بیکاری در این کشور نیز با یک دهم درصد افزایش، نسبت به اوایل امسال، به ۱۰.۲ درصد رسیده است.

بنا به اعلام اخلاص، تعداد بیکاران ترکیه طی آخرین آمار موجود، با ۷۴ هزار نفر افزایش نسبت به اوایل امسال به سه میلیون و ۵۸۵ هزار نفر رسیده است.

بنا به گزارش این رسانه، هم اکنون ۸.۱ درصد از مردان و ۱۴.۳ از زنان ترکیه که در سن کار بالای ۱۵ سال قرار دارند، بیکار هستند و نرخ بیکاری در جمعیت جوان نیز به ۱۵ تا ۲۴ سال نیز به ۱۹.۱ درصد افزایش یافته است.

مرکز آمار ترکیه آخرین شمار شاغلان این کشور را با ۵۲۱ هزار نفر افزایش نسبت به اوایل امسال، ۳۱ میلیون و ۶۱۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: نرخ اشتغال جمعیت کل با هشت دهم واحد افزایش، به ۴۸.۴ درصد رسیده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    0 0
    الحمدالله.بذار به فکر بدبختی خودشون باش تا به کشورهای همسایه نقشه نکشن
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      0 0
      الحمدالله تو ایران هم کسری تجاری فضایی هم بیکاری سرسام آور و هم کاهش جمعیت تصاعدی وجود داره خخخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس