.

هرتزی هالوی رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که جنگ در غزه بسیار پیچیده است و ارتش صهیونیستی با دشمنی روبرو است که از مدت‌ها پیش به شیوه‌ای منظم و سازماندهی شده برای جنگ آماده شده است.

سرویس جهان مشرق - ارزیابی‌های تحلیلگران صهیونیستی در خصوص جنگ غزه این است که این جنگ نتوانسته اهداف مورد نظر خود را تامین کند و تمامی این تحلیلگران نسبت به سرنوشت ادامه جنگ در غزه هشدار داده‌اند. برخی از این تحلیلگران مدعی هستند که برخی دستاوردهای جزئی محقق شده ولی در صورت ادامه جنگ و درگیری‌های زمینی ممکن است به یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی منجر شود.

با ورود جنگ غزه به چهارمین ماه خود، دیدگاه تحلیلگران در خصوص لزوم رسیدن به معامله‌ای برای تبادل اسرا در سایه شکست ارتش رژیم صهیونیستی در آزادسازی حتی یک اسیر اسراییلی از طریق عملیات زمینی تقویت شده است.

«آیال علیمة» تحلیلگر مسائل نظامی رژیم صهیونیستی در شبکه تلویزیونی کان اسراییل تاکید کرد که جنگ در نوار غزه در حال حاضر در حساس‌ترین مراحل خود به سر می‌برد، چرا که ادامه این جنگ ممکن است باعث بروز چالش‌ها و مشکلات اساسی برای تل‌آویو شود.

وی مهم‌ترین چالش‌های این جنگ را در زمینه روند مبارزات و اهداف اعلام شده اسراییل نسبت به جنگ دانست که تاکنون محقق نشده است، علاوه بر اینکه ادامه این روند می‌تواند بیش از پیش نشان دهنده تناقض بین اهداف اسراییلی‌ها باشد و محافل اسراییلی نتوانند بر این تناقض سرپوش بگذارد که این به معنای عدم تحقق اهداف جنگ خواهد بود.

علیمه به اظهارات لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در خصوص نگرانی از عدم توانایی ارتش اسراییل برای تحقق اهداف جنگ و حفظ دستاوردهای میدانی آن اشاره و ابراز داشت که ممکن است این دستاوردها به یک شکست استراتژیک تبدیل شود.

وی تاکید کرد که کابینه اسراییل با تعیین اهدافی مشخص وارد این جنگ شد، اما هیچ طرح و برنامه‌ای برای روز پس از جنگ ندارد و در برنامه کاری خود هیچ خاستگاه سیاسی را دنبال نمی‌کند. وی ادامه داد که در سایه فقدان چشم انداز سیاسی ممکن است اسراییل خود را در باتلاق غزه غرق کند، چرا که رسیدن به اهداف مورد نظر آن مشکل است.

«عکیفا الدار» دیگر تحلیلگر نظامی رژیم صهیونیستی معتقد است که تل‌آویو هیچیک از اهداف جنگ غزه را محقق نکرده و با تحقق هر کدام از این هدف‌ها نیز بسیار فاصله دارد.

وی از شمارش معکوس برای پایان دادن به جنگ در نتیجه فشارهای گسترده دولت آمریکا بر کابینه نتانیاهو خبر داده و گفت که این نگرانی وجود دارد که جنگ غزه به یک جنگ فراگیر و منطقه‌ای تبدیل شود.

الدار با اشاره به اینکه کابینه اسراییل هیچ طرحی برای پایان جنگ ندارد و تنها از نقطه نظر نظامی به موضوع غزه نگاه می‌کند، تاکید کرد که این موضوع نشان دهنده شکست اسراییل است.

این تحلیلگر صهیونیستی ابراز داشت که کابینه نتانیاهو هیچ برنامه سیاسی در خصوص فلسطینیان ندارد.

«رابن بن یشای» تحلیلگر مسائل نظامی پایگاه اینترنتی وای نت وابسته به روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت به موضوع تونل‌های موجود در نوار غزه اشاره کرده و گفت که ایجاد یک شعله کوچک در ورودی برخی از این تونل‌ها ممکن است به انفجارهای بزرگ تبدیل شود و دستاوردهای میدانی ارتش را از بین ببرد.

وی به یکی از تجربه‌های خود در جریان حضور در عرصه میدانی مبارزات اشاره کرده وگفت که در انفجار ورودی یکی از این تونل‌ها ۶ نفر از نظامیان اسراییلی کشته شده‌اند که این موضوع نشان دهنده خطرات ناشی از این تونل‌ها و مواد منفجره و مهمات ذخیره شده در آنها است که در مناطق مختلف غزه وجود دارد و اسراییل چیزی از آنها نمی‌داند.

«عاموس هارئیل» دیگر کارشناس نظامی صهیونیست با اشاره به اظهارات یواف گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در خصوص انتقال به مرحله جدیدی از جنگ در شمال نوار غزه گفت که این اظهارات به معنی طولانی‌تر کردن زمان جنگ است و عاقبت خوشی برای اسراییل ندارد.

وی ابراز داشت که در نتیجه طولانی شدن جنگ، حماس ارتش اسراییل را در برابر چالش‌های زیادی قرار می‌دهد که تنها منحصر به محورهای حملات و وارد کردن تلفات سنگین به نظامیان ارتش و تجهیزات و خودروهای نظامی آنها نیست، بلکه عمق سرزمین‌های اشغالی را نیز در معرض آسیب قرار می‌دهد.

این تحلیلگر مسائل نظامی توضیح می‌دهد که موشک‌های شلیک شده به سمت تل‌آویو نشان می‌دهد که حماس همچنان قدرت ادامه تزلزل در جبهه داخلی اسراییل را دارد.

وی ابراز داشت که اهداف اعلام شده از این جنگ اهدافی غیر واقعی و غیر قابل تحقق است و با ورود به ماه چهارم جنگ، بحران سیاسی را در کابینه ائتلافی اسراییل ایجاد کرده است.



تحولات سرزمین های اشغالی - نود و پنجمین روز جنگ

نظریه فشار بر حماس برای بازگرداندن گروگان‌ها به صورت مفتضحانه ای شکست خورده است

روزنامه عبری زبان هاآرتص تاکید کرد: این نظریه که فشار نظامی بر حماس در غزه به بازگرداندن "گروگان‌ها" منجر خواهد شد، به طرز مفتضحانه‌ای شکست خورده است.

روزنامه عبری زبان "اسرائیل هیوم" اعلام کرد که احتمالا رژیم صهیونیستی از روزهای آینده اجازه دهد هر روزه ۴۰۰ کامیون کمک وارد نوار غزه شود. آویگدور لیبرمن وزیر جنگ اسبق و رهبر حزب "اسرائیل خانه ما" در واکنش به این تصمیم گفت افزایش ارسال کمک‌ها به غزه راهی نیست که جنگ با آن آغاز شد، بلکه این به معنی تسلیم شدن در برابر فلسطینیان خواهد بود.

هرتزی هالوی: جنگ در غزه بسیار پیچیده است/ درگیری نیروهای مقاومت با صهیونیست‌ها در کرانه باختری / آمریکا: ما موافق آتش‌بس در غزه در مرحله کنونی نیستیم + عکس و فیلم
شهدای فلسطین

رسانه های صهیونیستی: هرگونه طرح پیشنهادی در مورد اسرای اسرائیلی در غزه، در نهایت به پایان جنگ در این باریکه ختم خواهد شد

رسانه‌های اسرائیلی به نقل از مسئولان بلندپایه تاکید کردند که هرگونه طرح پیشنهادی در مورد اسرای اسرائیلی در غزه، در نهایت به پایان جنگ در این باریکه ختم خواهد شد. مسئولان اسرائیلی تاکید کردند که کابینه جنگ موضوع بازگرداندن اسرا از غزه را به رغم شکاف گسترده بین طرفین بررسی خواهد کرد.

آن‌ها همچنین اشاره کرد که شکاف‌های گسترده موجود در شرایط کنونی اجازه رسیدن به توافق را نمی‌دهد. به گفته مسئولان اسرائیلی، رژیم صهیونیستی باید تصمیم بگیرد که آیا حاضر به پذیرش توافقی است که به پایان جنگ و عقب‌نشینی از غزه منجر شود؟

هرتزی هالوی: جنگ در غزه بسیار پیچیده است/ درگیری نیروهای مقاومت با صهیونیست‌ها در کرانه باختری / آمریکا: ما موافق آتش‌بس در غزه در مرحله کنونی نیستیم + عکس و فیلم
شب های غزه

رسانه‌های اسرائیلی به نقل از مقامات صهیونیست تاکید کردند که طرح پیشنهادی قطر چندان متفاوت با طرح‌های قبلی نیست. بر پایه این طرح، در مرحله اول قرار است مبادله اسرا به اساس مبانی انسانی انجام گیرد و در مرحله آخر ارتش "اسرائیل" باید از نوار غزه عقب‌نشینی کند.

یورش دوباره نظامیان صهیونیست به جنین/ درگیری نیروهای مقاومت با صهیونیست ها در کرانه باختری/ هرتزی هالوی: جنگ در غزه بسیار پیچیده است

منابع خبری از یورش گسترده اشغالگران اسرائیلی به جنین خبر دادند. این منابع تاکید کردند که نظامیان اشغالگر اسرائیلی این شهر را به محاصره کامل درآوردند. همزمان بولدوزرهای اسرائیلی هم در حال تخریب زیرساخت‌های شهر جنین هستند. پهپادهای ارتش رژیم صهیونیستی هم به طور گسترده در آسمان این منطقه به پرواز درآمدند. ارتش رژیم صهیونیستی شمار زیادی از نیروهای پشتیبانی خود را روانه جنین کرد. همچنین مبارزان مقاومت با نظامیان اشغالگر اسرائیلی در اردوگاه عین السلطان در شهر اریحا در کرانه باختری وارد درگیری مسلحانه شدند

منابع خبری از درگیری شدید مبارزان مقاومت فلسطین با نظامیان اشغالگر اسرائیلی در شرق و مرکز خان یونس در جنوب نوار غزه خبر دادند. ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته به کشته شدن ۱۰ نظامی خود در نوار غزه اعتراف کرده است. بدین گونه شمار تلفات این رژیم از آغاز جنگ در غزه تاکنون به ۵۲۰ نفر افزایش یافته است.

هرتزی هالوی: جنگ در غزه بسیار پیچیده است/ درگیری نیروهای مقاومت با صهیونیست‌ها در کرانه باختری / آمریکا: ما موافق آتش‌بس در غزه در مرحله کنونی نیستیم + عکس و فیلم
تجمع حامیان فلسطین در مقابل پارلمان انگلیس

منابع خبری از درگیری‌های شدید مقاومت با نیروهای اشغالگر اسرائیلی در دو منطقه بیت حانون و بیت لاهیا در شمال نوار غزه خبر دادند. نکته قابل توجه این است که ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده بود این منطقه به طور کامل پاکسازی شده و دیگر خبری از مقاومت نیست، اما مشخص شد که این ادعا نیز همانند ادعاهای قبلی ارتش صهیونیستی دروغ بوده است.

انصار الله یمن اعلام کرد یک کشتی آمریکایی را که از رژیم اشغالگر صهیونیستی پشتیبانی می‌کرد، هدف قرار داده است. یحیی سریع سخنگوی ارتش یمن تاکید کرد که ما با تعداد زیادی موشک بالستیک و پهپاد یک کشتی آمریکایی را که از رژیم صهیونیستی پشتیبانی می‌کرد، هدف قرار دادیم سریع اظهار داشت که این عملیات اولین پاسخ به حمله نیروهای دشمن به نیروی دریایی ما بود. وی تاکید کرد که کشورش تا توقف جنگ علیه غزه و رفع محاصره این منطقه به هدف قرار دادن کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌های در حرکت به سمت اراضی اشغالی ادامه می‌دهد.

تجمع حامیان فلسطین در مقابل دادگاه لاهه

گروهان‌های قدس اعلام کرد نیروها و ادوات جنگی اشغالگران اسرائیلی را در جنوب محله الزیتون در شهر غزه با گلوله‌های خمپاره هدف قرار داده است. گروهان‌های قدس اعلام کرد یک تانک مرکاوای ارتش رژیم صهیونیستی را در شمال اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه با "آر پی جی" هدف قرار داده است. رزمندگان مقاومت اعلام کردند گروهی از نیروهای پیاده اسرائیلی را در شرق غزه در کمین محکمی گرفتار کرده و یک میدان مین را پس از رسیدن آن‌ها منفجر کرده است که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد امروز چهارشنبه سه خبرنگار دیگر در این باریکه به شهادت رسیدند. دفتر مذکور اشاره کرد که با شهادت این سه خبرنگار، شمار شهدای رسانه در نوار غزه از آغاز جنگ به ۱۱۵ نفر افزایش یافت.

هرتزی هالوی رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که جنگ در غزه بسیار پیچیده است و ارتش صهیونیستی با دشمنی روبرو است که از مدت‌ها پیش به شیوه‌ای منظم و سازماندهی شده برای جنگ آماده شده است. هالوی تصریح کرد که نتانیاهو نتوانسته حماس را تسلیم کند و به پیروزی دست یابد و بعید است که در سایه در قدرت بودن نتانیاهو، رهبران حماس در خارج تحت تعقیب قرار گیرند. وی اذعان کرد که مبارزان حماس روحیه مبارزه را از دست نداده‌اند و ما متحمل تلفات و خساراتی سخت و دردناک شدیم.

آمریکا: ما موافق آتش‌بس در غزه در مرحله کنونی نیستیم/ آمار شهدای فلسطین به ۲۳۳۵۷ نفر رسید

«جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید تاکید کرد که ما موافق آتش‌بس در غزه در مرحله کنونی نیستیم، زیرا این به نفع حماس خواهد بود! کربی در بخش دیگری از سخنانش مدعی شد که نشانه‌ای وجود ندارد که ثابت کند رژیم صهیونیستی خبرنگاران را به طور عدم هدف قرار داده است!

آمریکایی‌ها از یک طرف مدعی هستند که برای محافظت از جان غیرنظامیان در غزه تلاش می‌کنند و نمی‌خواهند این جنگ بیش از این گسترده‌تر شود اما از طرفی انواع و اقسام سلاح را برای کشتار مردم غزه در اختیار ارتش جنایتکار "اسرائیل" قرار داده و حمایتی همه جانبه از این رژیم به عمل می‌آورند.

غزه

کربی همچنین ادعا می‌کند رژیم صهیونیستی خبرنگاران را به طور عمد هدف قرار نمی‌دهد، این در حالی است که از آغاز جنگ تاکنون ۱۱۳ خبرنگار فلسطینی در بمباران‌های ارتش صهیونیستی به شهادت رسیدند و بعضا بسیاری از این خبرنگاران در بمباران خانه‌های خود شهید شدند که طی آن شمار زیادی از اعضای خانواده آن‌ها نیز شهید شدند.

جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای تلاش‌های وزیر امور خارجه آمریکا برای توجیه قتل و کشتار مردم بی‌گناه غزه توسط اشغالگران اسرائیلی را به شدت محکوم کرد. این جنبش تاکید کرد که تلاش‌های آنتونی بلینکن برای توجیه کشتار و نسل‌کشی مردم غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی مشارکت دولت آمریکا در این جنایات را می‌رساند.

حماس عنوان کرد: ما در جنبش مقاومت اسلامی حماس مغالطه‌ها و روایات گمراه کننده وزیر خارجه آمریکا پس از گذشت ۹۶ روز از جنگ و حملات وحشیانه به غزه تحت حمایت کامل دولت جو بایدن را شدیدا محکوم می‌کنیم.

انهدام خودروی زرهی دشمن توسط رزمندگان مقاومت

در این بیانیه آمده است: تلاش‌های بلینکن برای توجیه کشتار جمعی مردم غزه به دست ارتش تروریست "اسرائیل" با ادعای حضور مبارزان مقاومت در بین غیرنظامیان، تلاشی بی‌نتیجه برای محو آثار جنایات اشغالگران صهیونیست در حق زنان، کودکان و افراد سالخورده در غزه است که تا این لحظه ۳۰ هزار نفر به خاک و خون کشیده شدند و این بیانگر اوج مداخله آمریکا در این جنایات و نقض صریح تمامی قوانین بین‌المللی توسط ارتش صهیونیستی است.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش جنایتکار "اسرائیل" در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ جنایت و کشتار دیگر را در حق مردم این باریکه مرتکب شده که طی آن ۱۴۷ نفر شهید و ۲۴۳ نفر دیگر هم زخمی شدند. شمار کلی شهدای غزه از آغاز جنگ تاکنون به ۲۳۳۵۷ نفر و شمار مجروحان نیز به ۵۹۴۱۰ نفر رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    22 3
    ایران و محور مقاومت نباید حرکت دیروز روسیه و چین را در شورای امنیت ببخشند بیشعورا، اینها دارند جور شماروهم میکشند. فقط در یک صورت میشه بخشید که بیایند کل اشتباهات گذشته اشان رو با دادن مخفیانه سلاح اتمی به حزب الله جبران کنند. همین.
  • FR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    36 8
    مرگ بر امریکا اسراییل نابود خواهد شد انشالله
  • احمد IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    4 2
    مرگ برآمریکاتروریست واسراییل جنایتکاروخونخوار
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    5 0
    خدا ریشه دیوانگان جنگی را بخشکاند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس