کد خبر 1565117
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۲

به گزارش مشرق، عزیز غضنفری، فعال رسانه در کانال ایتای خود درباره اقدامات انصارالله نوشت:

این روش و سبک غربی‌هاست که وقتی در یک جا کم می‌آورند می‌زنند زیر میز و زمین بازی را جابجا می‌کنند. رهبر حکیم انقلاب اسلامی از همان روزهای اول جنگ رژیم کودک کش علیه مردم مظلوم غزه اعلام کردند، گروه‌های اسلامی در برابر تداوم‌ حملات به غزه ساکت نخواهند نشست.در پی آن، اضلاع محور جهاد و مقاومت از تنگه باب المندب تا عراق، سوریه و لبنان، علیه رژیم صهیونیستی و در حمایت از ملت فلسطین مشغول انجام اقدامات نظامی هستند. پس از اقدامات مؤثر و تعیین‌کننده ارتش ملی یمن در تنگه باب المندب عملا موازنه صحنه نبرد تغییر کرده است.کشتی‌هایی که از بنادر آسیایی عازم اراضی اشغالی هستند عمدتا از باب ‌المندب عبور می‌ کنند و باز ماندن این گذرگاه برای ارتباط تجاری رژیم صهیونیستی اهمیت فراوان دارد؛ یمن با ممانعت از عبور کشتی‌هایی که متعلق به صهیونیست‌هاست یا کشتی‌هایی که عازم اراضی اشغالی هستند ضربه‌ای جدی به رژیم صهیونیستی وارد کرده است.

بررسی‌های صورت گرفته، نشان دهنده آن است که اقدامات انصارالله ، منجر به کاهش حداقل ۸۰ درصدی صادرات محصولات از آسیا به اراضی اشغالی شده است. پس از این رخداد بود که «دیوید کامرون» وزیر خارجه انگلیس بامداد یکشنبه ایران را به انجام «فعالیت‌های مخرب» در بریتانیا و منطقه غرب آسیا متهم کرد. کامرون در مصاحبه با روزنامه «تلگراف» تهدید کرد: «باید پیام روشنی به ایران ارسال شود که حملات به کشتی‌ها تحمل نخواهد شد». حالا اما آن‌ سیاستی که وزیر خارجه انگلیس وعده‌اش را داده بود رونمایی شد؛ آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان بیانیه‌ای مشترک درباره گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران که گفته بود تولید اورانیوم با خلوص ۶۰٪ را افزایش داده، منتشر کردند. این کشورها، اقدام ایران را که مدعی هستند باعث «تشدید بی‌وقفه برنامه هسته‌ای ایران می‌شود، محکوم کردند».

کشورهای غربی باید بدانند که اقدامات انصارالله در باب المندب بر اساس تصمیم و سیاست یمنی است. از آن سو راهکار حل موضوع هسته‌ای نیز از طریق پای‌بندی طرف غربی به تعهداتش امکان‌پذیر است. نکته اساسی آن است که در باب المندب مقامات یمنی تصمیم‌گیر نهائی هستند و در پرونده هسته‌ای نیز منافع ملی ایران تعیین‌کننده است. از این‌رو نمی‌توان با درگیر کردن ایران در پرونده هسته‌ای، آتش خشم جبهه مقاومت علیه رژیم کودک کش را خاموش ساخت. راه برقراری آرامش در سطح منطقه، از مسیر فضاسازی در پرونده‌ هسته‌ای و نظایر آن نمی‌گذرد. تنها راه ایجاد ثبات و امنیت در باب المندب و نقاط دیگر، مهار وحشی‌گری های رژیم جعلی صهیونیستی است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس