درخواست حماس برای تحقیق درباره شهادت اسرای غزه در زندان‌های رژیم صهیونیستی

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) خواستار انجام تحقیق درباره شهادت ۲۷ تن از اسرای غزه در زندان‌های رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش مشرق، جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تاکید رسانه‌های عبری‌زبان بر شهادت ۲۷ تن از ساکنان نوار غزه در بازداشتگاه‌ها و زندان‌های رژیم صهیونیستی تحت شکنجه، بدرفتاری و همچنین محرومیت از ابتدایی‌ترین حقوق خود، بیانگر اوج جنایت‌های دشمن صهیونیستی و تجاوزات آن در حق اسرای فلسطینی در زندان‌ها است.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، در این بیانیه همچنین آمده است این مسأله به‌مثابه جنایت جنگی است که انجام تحقیق فوری توسط نهادهای حقوقی بین‌المللی را می‌طلبد.

جنبش حماس از کمیته بین‌المللی صلیب سرخ خواست با توجه به عدم شفافیت رژیم صهیونیستی در مورد تعداد اسرا و شرایط بازداشت آنها مسئولیت‌های قانونی و انسانی خود را برعهده گرفته و از وضعیت اسرای فلسطینی و شرایط بازداشت آنها در زندان‌های رژیم صهیونیستی مطلع شود.

پیشتر روزنامه هاآرتص نوشت ۲۷ تن از فلسطینیان ساکن نوار غزه که از آغاز جنگ در این باریکه، نزد ارتش رژیم صهیونیستی بازداشت بودند، به شهادت رسیدند.

وزارت بهداشت غزه از افزایش شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به این باریکه به ۳۰ هزار و ۸۰۰ نفر خبر داده بود.

تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه از هفتم اکتبر آغاز شد و این تجاوزات از آن زمان تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه) عملیاتی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    0 0
    خخخخخخخخخخخخخخ میبینم که به درخواست دادن افتادید
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۸
    0 0
    هدف اصلی اسرائیل فتح واشغال قاره اروپاست ، نوبت انتقام هولوکاست و انتقام کشتن شش میلیون یهودی که کشورهای اروپایی مرتکب جنایت هولوکاست شدند خواهد رسید و باغ سبز اروپا به زودی به اشغال سربازان کینه توز وبی رحم قوم یهود واسرائیل انتقامجو خواهد رفت و چه مسیحی کشی خواهد شد در باغ سبز اروپا وباید اینبار جهان به سوگ هولوکاست مسیحیان اروپا بنشیند. اروپایی ها در جنایت هولوکاست شش میلیون یهودی را به بی سابقه ترین و فجیح ترین وجه در کوره های آدم سوزی و اتاق های خفه کننده با گاز نسل کشی کردند و یهودیان را از انگلیس و اروپا اخراج کردند و واسرائیل از زمان تاسیسش مثل سگ به دنبال انتقام از اروپاست و باغ سرسبز اروپاباید منتظر انتقام اسرائیل و یهود وسوخته شدن باشند.ملت مظلوم فلسطین نباید تاوان هولوکاست ویهودی کشی را بپردازد بلکه باید مردم اروپا تاوان هولوکاست و یهودی کشی را بپردازند و همانطور که کشورهای اروپایی شش میلیون یهودی را سوزاندند باید شصت میلیون مسیحی اروپا بسوزند ونسل کشی شوند‌. پشت پرده هولوکاست و یهودی کشی فقط هیتلر والمان نبوده بلکه کل کشورهای اروپایی در این جنایت شریک بوده اند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس