ایرلند به پرونده نسل‌کشی علیه رژیم صهیونیستی ورود خواهد کرد

ایرلند اعلام کرد که به پرونده نسل‌کشی علیه رژیم صهیونیستی که آفریقای جنوبی آن را گشوده است، خواهد پیوست.

به گزارش مشرق به نقل الجزیره، مایکل مارتین، وزیر خارجه ایرلند اعلام کرد که این کشور در پرونده نسل‌کشی علیه رژیم صهیونیستی که در دیوان بین‌المللی دادگستری گشوده شده است، به آفریقای جنوبی ملحق خواهد شد.

مارتین در بیانیه‌ای اعلام کرد: محبوس کردن اسرا، محروم کردن عامدانه غیرنظامیان از کمک‌های بشردوستانه، هدف گرفتن غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی، استفاده نامتناسب از مواد و تسلیحات انفجاری در مناطق پرجمعیت و مجازات جمعی همه و همه نقض فاحش قوانین بشردوستانه بین‌المللی در مقیاس گسترده است.

وی تاکید کرد: این فهرست ادامه دارد و باید جلوی آن گرفته شود. نگاه جامعه بین‌الملل روشن است. جنگ باید تمام شود؛ کافی‌ست.

به گفته مارتین، شرایط(در غزه) از این بیشتر نمی‌تواند آشکار و عریان باشد. وی اضافه کرد: نیمی از جمعیت غزه با قحطی قریب‌الوقوع و ۱۰۰درصد جمعیت به طور وخیم با عدم امنیت غذایی مواجه هستند. همانطور که دبیرکل سازمان ملل درباره مشاهدات عینی خود از صفوف طولانی کامیون‌های حامل مواد غذایی که در انتظار ورود به غزه بودند و راه بر آنها بسته شده بود، گفته است، «حالا زمان آن رسیده است تا سیل کمک‌های نجات‌بخش به غزه وارد شود. انتخاب مشخص است؛ فوج کمک‌ها یا گرسنگی»؛ امروز من حرف‌های او را تکرار می‌کنم.

دیوان لاهه در ماه ژانویه در حکمی رژیم صهیونیستی را به خودداری از هرگونه اقدام ذیل کنوانسیون نسل‌کشی در غزه ملزم کرد. با این حال، حملات و بمباران وحشیانه صهیونیست‌ها بدون وقفه ادامه یافته است.

عمر شاکر، مدیر دفتر سازمان دیده‌بان حقوق بشر در فلسطین اشغالی ۲۶ فوریه گفته بود که «اسراییل به ۲.۳ میلیون فلسطینی در غزه گرسنگی می‌دهد و در مقایسه با پیش از اعلام حکم الزام‌آور دیوان بین‌المللی، آنها را در معرض خطر بیشتری قرار داده است!

با گذشت حدود ۶ ماه از جنگ غزه، اشغالگران رژیم صهیونیستی در حملات وحشیانه‌شان به این باریکه، تاکنون حدود ۳۲ هزار و ۵۰۰ فلسطینی که عمده آنها زنان و کودکان هستند را به شهادت رسانده‌اند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد هفته جاری سرانجام قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه و همچنین آزادی اسرای نزد حماس را تصویب کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس