حزب اتحاد ملت ایران اسلامی

دفاتر سیاسی احزاب باید محلی برای ارائه تحلیل های دقیق به جامعه باشد اما می بینیم که برخی از این دفاتر تبدیل به کانونی برای تحریم انتخابات و تحلیل های باسمه ای درباره شرایط کشور شده است!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

مردم و مسئولان برای پیشرفت اقتصاد چه وظایفی دارند؟

یادآوری یک وظیفه اقتصادی مهم به مردم

منفعت‌جویی "حلقه ایکس" در هنگامه انتقام از اسرائیل! / یادآوری یک وظیفه اقتصادی مهم به مردم

محمدرضا باهنر، فعال شهیر اصولگرا و از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در یک نشست سیاسی با بیان اینکه سال ۸۰ با ۳ میلیون تومان می‌شد پراید خرید و سال ۹۰ با این مبلغ یک گوشی موبایل، و امسال این رقم بهای یک وعده غذای لاکچری است، تصریح کرد: ما با نفت بشکه ای ۹۰ دلار، سالیانه ۲۷۰ میلیارد دلار انرژی مصرف می کنیم. کارکرد انرژی برای تامین رفاه است، ما سالیانه ۲۷۰ میلیارد دلار انرژی مصرف می‌کنیم، اما رفاه ایجاد نمی‌کنیم، این معضل حداقل با۳ برنامه ۳ ساله یعنی ۹ ساله قابل حل است و راه حل آن صرفه جویی ۳۰ درصدی انرژی است، بدون اینکه ذره ای به رفاه مردم آسیب وارد شود. برای این کار هم دو اهرم مدیریتی یا قیمتی وجود دارد.

به گزارش ایرنا، وی همچنین دومین هدف کلان برنامه هفتم را تک رقمی شدن تورم ظرف ۵ سال عنوان کرد و گفت: برای این کار باید تولید بر مصرف پیشی بگیرد و میزان رشد تولید بیش از مصرف باشد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به وجود ۳ ناترازی عمده در حوزه انرژی، سیستم بانکی و صندوق های بازنشستگی، تاکید کرد: رفع این ناترازی ها راه حل دارد، اما هم شجاعت هم خرد می‌خواهد. [1]

*ما ضمن دعوت مخاطبان محترم به خوانش سخنان درست مهندس باهنر اما در اقتفای این سخنان به چند نکته مهم و راهبردی نیز اشاره می کنیم:

یکم: قدرت خرید جامعه ایرانی به شدت و خاصّه در دو و نیم سال اخیر کاهش یافته است. (این قدرت خرید طی مقاطعی در دهه 90 البته از دهه 80 نیز بیشتر بود). واضح آنکه رفع این مسئله نیازمند تصمیمات و گامهای مهمی در سطح دولت بعنوان مسئول و جامعه بعنوان مردم است.

درباره وظایف دولت و مسئولان زیاد صحبت شده است اما در این میان کمتر دیده یا شنیده ایم که کسی از وظایف مردم در قبال معیشت و اقتصاد سخن بگوید.

یکی از این وظایف که همه ما بعنوان مردم بایستی اشراف درستی نسبت به آن داشته باشیم مقوله "آگاهی در قبال مثبتات موجود" است. مثبتاتی که اگر مورد توجه ما نباشد آنگاه به راحتی به تاراج تصمیمات غلط، رأی بد و بی تدبیری می روند.

کما اینکه در مقاطعی از دهه 80 و 90 اگرچه قدرت خرید مردم ایران در سطح مطلوبی قرار داشت اما هیچیک از ما بخاطر نمی آورد که در آن روزها صدای کسی درباره نعمات و مثبتات اقتصادی به گوش رسیده باشد و تصمیمات درست دولت ها در این مقاطع را ستوده باشد. و برخی از آن مثبتات به همین دلیل از دست رفت.

جالب آنکه مقوله "فتنه اقتصادی" از همان روزگاران دامنگیر ایران شد -و تا هنوز هم ادامه دارد- و عده ای برنشسته بر موج سیاه نمایی ها در حالی شروع به تقلا برای به خیابان کشاندن مردم کردند که ایران از مثبتات اقتصادی زیادی برخوردار بود.

دوم: آقای باهنر در صحبتهای خود پیرامون اصلاحات اقتصادی از لزوم شجاعت نیز سخن گفته است. سخن درستی که باید آنرا در اقتفای سخنان اخیر مقام معظم رهبری دانست که معظم له؛ مسئولان کشور را به پرهیز از تقلا برای محبوب القلوب شدن و خوب جلوه کردن به هر قیمتی و چشم داشتن به مناصب بالاتر فرا خواندند.

طرفه آنکه اقتصاد امروز ایران و مشکلات آن؛ به تصمیماتی نیاز دارد که اخذ آنها صفت شجاعت و بعضا دوری از محبوب القلوبی را در مسئولان امر طلب می کند.

از جمله این تصمیمات می توان به لزوم اخذ مالیات از نقدینگی های انباشته شده در سرمایه گذاری های بدون ریسک (سپرده های بانکی، طلا، زمین و...) برای سوق دادن این نقدینگی ها به سمت "سرمایه گذاری در تولید" همراه با معافیت های مالیاتی اشاره کرد.

مسئله دیگر "نظارت دولت بر بازار و قیمتها"ست که اگرچه در میان برخی روشنفکران و مدعیان علم اقتصاد یک نظر نامحبوب است اما ضرورت روزگار ماست. چه اینکه نبود همین نظارت موجب شده بازار ایران دچار گرانی بیقاعده ای شود که از هیچ قاعده دلاری، بازاری، تحریمی و تورمی پیروی نمی کند. اخذ این قبیل تصمیمات نیازمند شجاعت مسئولان امر و بریدن آنها از جاذبه های محبوب القلوبی است.

***

تحلیل‌های باسمه‌ای در دفتر سیاسی حزب اتحاد ملت!

منفعت‌جویی "حلقه ایکس" در هنگامه انتقام از اسرائیل! / یادآوری یک وظیفه اقتصادی مهم به مردم

کانال تلگرامی امتداد، ارگان حزب چپ اتحاد ملت به تازگی گزارشی را از جلسه دفتر سیاسی این حزب منتشر کرد.

در گزارش مذکور و در اشاره به حوادث تروریستی چابهار و راسک می خوانیم:

"امید است با اهتمام دولت به توسعه پایدار و همه جانبه استان سیستان و بلوچستان و با ممانعت از اقدام ها و رفتارهایی که به اختلافات تفرقه افکنانه دامن می زند و با هوشیاری نیروهای ذینفوذ منطقه و ایفای نقش سازنده آنان زمینه های سواستفاده بدخواهان ایران از میان برود. "

*انتظار است که این نگاه های کلیشه ای نسبت به منطقه سیستان و بلوچستان در نزد برخی خواص و رجال سیاسی کشور تمام شود!

و پر واضح آنکه تا وقتی این نگاه های غلط در نزد خواص و احزاب سیاسی وجود داشته باشد؛ انتظار تصحیح نگاه در سطح جامعه نیز یک انتظار عبث است.

استان سیستان و بلوچستان به اذعان اسناد و به گواه مسئولان؛ یک "استان ثروتمند" است و دیرزمانیست که دیگر نمی توان و نباید نسبت به این استان با نگاه محروم و توسعه نیافته نگریست.

همچنانکه سیستان و بلوچستان عزیز نه تنها هرگز مشکل تفرقه بین شیعه و سنی نداشته بلکه اهل سنت سیستان و بلوچستان به دلیل اصالت و عقلانیت؛ در طول تاریخ حتی، دارای چالش تفرقه نبوده اند.

حوادث تروریستی در استان سیستان و بلوچستان که در کرمان و شیراز نیز رخ داده اند؛ هرگز نتوانسته اند مسئله خاصی برای این استان و مردمان نجیب آن ایجاد کنند.

می ماند مسئله تروریست ها و اشرار فرامرزی که انتظار است رجال سیاسی حزب اتحاد ملت اگر اطلاع و تحلیل درستی در این قبال ندارند؛ از آگاهان مسئله کمک بگیرند تا دچار کلیشه و تحلیل های غلط و باسمه ای نشوند.

تحلیل های غلطی که یک روز به ناکجای تحریم انتخابات می رسد و روز دیگر هم همانطور که می بینیم؛ تصویری مخدوش و من عندی از سیستان و بلوچستان عزیز ارائه می دهد.

در مسئله اشرار و حوادث تروریستی باید دانست که جدا از رسوبات باندهای شرارت و مواد مخدر دهه 60؛ ایران با یک توطئه خارجی مواجه است که البته مرزداران غیور سیستان و بلوچستان به فضل الهی و به امداد رسول اکرم(ص) و اهلبیت(ع) بر این توطئه های میکروسکوپی و حوادث نقطه ای نیز غلبه خواهند کرد.

ما به حزب اتحاد ملت پیشنهاد می کنیم شمّه ای از جنایت های اشرار در دهه 60 که با رشادت سربازان متدین نظام اسلامی ریشه کن شد را در کنار اسناد پیشرفت امروز این استان مطالعه کنند.

***

منفعت‌جویی "حلقه ایکس" در هنگامه انتقام از اسرائیل!

منفعت‌جویی "حلقه ایکس" در هنگامه انتقام از اسرائیل! / یادآوری یک وظیفه اقتصادی مهم به مردم

علی ربیعی، فعال اصلاح طلب و سخنگوی دولت روحانی، طی یادداشتی در اشاره به تنش های بین ایران و اسرائیل نوشته است: این روزها همراه با بحران‌های منطقه‌ای، تداوم تحریم، تهدید حاکم شدن ترامپیست‌ها و جسارت یافتن جدید رژیم اسراییل، نهادهای حاکمیتی خود هر روز با ایجاد یک تنش جدید، به‌طور مداوم با اظهارنظرها، تهدیدهای لفظی و مصوبات پرتنش اجتماعی، جامعه را متشنج می‌کنند. نگاه کنید به ماجرای پارک قیطریه، سیزده به در، تهدید و تحدید کسب و کارها به خصوص در فضای مجازی و مباحث پیرامون حوزه فرهنگ و جامعه هنری.

به گزارش اعتمادآنلاین، او در ادامه تصریح می کند: تنش در دانشگاه‌ها همچنان ادامه دارد. تصفیه مدیران میانی و ورود افراد کم تجربه به‌طور افقی به نظام اداری و ناامید کردن کارمندان کماکان ادامه دارد و به‌طور کلی تهدید جامعه به اشکال مختلف را شکل می‌دهد. من بر اساس فهم اجتماعی و سیاسی خود معتقدم، امروز اتخاذ سیاست‌های کم‌تنش به مصلحت کشور است. یک دولت هوشمند باید کمیته‌هایی برای آرام‌بخشی و التیام‌بخشی با هدف نزدیک کردن دولت- ملت تشکیل دهد. اما متاسفانه من چنین چشم‌اندازی را نمی‌بینم.

ربیعی نوشته است: امروز این یک مطالبه جدی از نهادهای حاکمیتی است که در این روزهای سخت، نه تنها زمینه‌سازی برای جولان بدخواهان ایجاد نکنند، بلکه در جهت امنیت و منافع ملی، سیاست‌های متناسب را دنبال کنند. [2]

*از آنجا که موارد مورد اشاره ربیعی مبنی بر تهدید جامعه(!) تماما مقولات توییتری و هشتگ های فضای مجازی بعلاوه تحلیل های محفلی اصلاح طلبان تندرو هستند که برای اکثریت جامعه ایرانی هیچ اهمیتی ندارند؛ لذا باید به آقای ربیعی توصیه کرد که برای ارائه یک ارزیابی دقیق سیاسی و امنیتی از فضای روز جامعه و کشور؛ کمتر تحت تأثیر فضای مجازی و مجازهای آن باشد و از دوستان تندروی خود هم دوری کند!

بماند که از ربیعی بعنوان یک رجل سیاسی با سابقه امنیتی رده بالا؛ بعید بود که اینچنین تحت القا قرار بگیرد و بر اساس هشتگ های مجازی؛ این حد از بیخردی را به نظام اسلامی نسبت بدهد.

جالب آنکه ما انتظار داشتیم ربیعی از قوانین کشور دفاع کند و مثلا در مقابل هشتگ های مذکور؛ لزوم رعایت قانون را به جامعه یادآوری کند.

و اما کمیته های آرام بخش و التیام بخشی که دولت هوشمند باید آنها را راه بیاندازد!

از باب طعنه باید به آقای ربیعی گفت که دولت فعلی در بحث کمیته های آرام بخش و التیام بخش؛ باید از دولت آقای روحانی الگو بگیرد!

دولتی که شخص آقای ربیعی بعنوان سخنگوی کابینه آن؛ پس از اغتشاشات آبان 98 به صحنه آمد و به جای سخن گفتن از لزوم ایجاد کمیته های آرام بخش؛ به اغتشاشات اشاره کرد و صراحتا گفت: "حکایت همچنان باقیست..."

گفتنیست، حلقه ایکس، اصطلاحی سیاسی بود که در بحبوحه فتنه 88 به حلقه ستادی اصلاح طلبان و بانیان رخدادهای آن روزها اطلاق می شد.

***

1_https://irna.ir/xjQgf2

2_https://www.etemadonline.com/tiny/news-656928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
    7 1
    خدا لعنت که اسراییل رو
    • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
      10 2
      ه واقع و با اطمینان می توان گفت اصلاح طلبان تهوع آور از فرط حسادت و خودتحقیری و کدخداپرستی، از پاسخ موشکی ایران به صهاینه و از تحقیر این قوم نه تنها شادمان نشده اند که به شدت غمزده و ناراحت هستند چون به گمان ایشان این موفقیت جمهوری اسلامی ایران در دوره حاکمیت جناح انقلابیون حاصل شده است و این را از بعد سیاسی به ضرر تفکر خود و وجهه جناح شان در داخل و خارج از ایران می دانند !!!
    • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
      5 1
      خدا لعنت که اسراییل رو .بهمراه دنباله های اسرائیل در ایران
    • سوخته IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
      7 2
      ربیعی لعنت خدا بر تو و هم کیشانت اگر فهم داشتی اصلاح طلب نمی شدی که سرمایه یهود است که لعنت خدا و پیامبر پشت سرش هست
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
    1 0
    قبل از گ بتن مالیات از طلا و .. که باید باشه باید سیاطت سرکوب ارزی و ارزپاشی و سیاست طلا پاشی را متوقف کنید ...
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
    27 2
    اقا عباد محاسنت رو باد چرا برده مبادا عقیده ات را هم....
    • مقدس IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
      36 1
      تف تو صورتت علی ربیعی رذل ، این شارلاتان بی بوته بی سروبا جیره خوار mi6 آزادانه به ماموریت دروغگوئی و فریبکاری و کاشت بذر نفاق و ناامیدی و نفرت براکنی و تنش در میان جامعه آزادانه ادامه می‌دهد دستگاه‌های امنیتی و قضایی فقط نظاره‌گر هستند ، گرفتن یقه و باسخگو کردن این ارازل فاسد وطن فروش حرام..‌‌‌.. حق الناس هست جرا اقدام نمی‌کنید؟؟!!
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
    6 1
    از این جماعت باید ترسید اینها گرگ در لباس میشهایی هستند که‌ از پشت خنجر میزنن اینها در صندلی قدرت بزرگترین خیانتها را میکنن و بزرگترين باجها را به دشمنان قسم خورده ایرانیان می‌دهند و حتی برای آنها و بر علیه مردم خود کار میکنن تمام اطلاعات کشور را به دشمنان می‌دهند و خسرانی جبران ناشدنی به بار می آورند اما وقتي از قدرت کنار گذاشته می‌شوند و در سايه قرار می‌گیرند خود را سهيم در پیروزی ها می‌دانند اینها از اسرائیل خطرناک‌ ترند مباد با یک مقالهٔ و دو سخنرانی ریاکارانه گول این جماعت خائن خورده شود و کشور را وارد سیاه چاله ای گذشته کنید
    • SE ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
      3 2
      ارائه تحلیل های باسمه ای هم کمی انرژی و فکر لازم داره ولی تحلیل های اصحالات دوشابیه، فقط سر میکشند
  • محمود IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
    4 2
    اقای ربیعی دقیقا در دولت تدبیر شما چه خدمتی به مردم ایران کردید؟ در ضمن این عینک سیاه چیزی به شخصیت و عقل شما اضافه نمی کند بی عینک مردم بهتر شما را می شناسند
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
    3 6
    ول کنید دولت روحانی رو اونو لولو برد هی مثال میزنید الان بگید چه موقع گشت ارشاد یا همون آپدیت شده به نور بود تا مردم در انتخابات اومدند شما باید سریع بعدش جوابشو با آزار مردم بدهید راستی چرا جمهوری اسلامی اینقدر مردم آزار است ؟
    • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
      0 2
      دقیقا اونایی که هنوز دنبال اصلاح طلب و روحانی و غیره هستند همان لشکر طرفدار رئیسی هستند چون نمیتونند از شرایط کشور رو توجیه کنند هنوز تو اون دوران گیر کردند بابا بیاید وضعیت رو توجیه کنید اگه خیلی اکتیو و پاسخگو هستید چرا به در و دیوار می‌زنید؟
    • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
      1 0
      ۱۲:۵۴ آخرش نفهمیدیم مردم انتخابات اومدند یا نیوندند! (البته دور دوم هم هست) یا اومدن مردم در انتخابات ربطش به اجرای قانون چی می‌تونه باشه! حمارهایی مثل تو فقط بلدن عرعر بکند و دیگر هیچ مردم ازار چشم قشنگ جفتکی
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
    1 1
    حلقه ایکس
  • ایرانی الاصل IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
    4 1
    چرا آقای ربیعی در دولت روحانی این کمیته آرامش را در سال ۹۷ که کشور را حسن روحانی به هم ریخت تشکیل نداد
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
    2 0
    هرجا امثال ربیعی ازش انتقاد میکنند بدونید اون نقطه کار درسته
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
    2 0
    عملکرد ربیعی در زمان کشتی سانچی یادتون هست بعد از 15 روز رفت چین انقدر بی کفایت بود که بجای هر کار گریه میکرد بی لیاقت
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
    5 0
    این علی ربیعی آدمه که مطرحش می‌کنید؟!! از افسادطلبات بی‌دین خائن انتظار دارید هر روز حکمت بگن؟!
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
    2 1
    اولا اکثر بازماندگان ادامه مفت خوری و رانت خواری مثل باهنر و تیوریسین های دولت بی عرضه روحانی چون رانت خواریها ادامه ندارد به هذیان گویی و نسخه نوشتن روی اوردند ان کاری در زمان تصدیشان عرضه اش را نداشتند بمیرند تا مجلس ختمشان برگزار شود بیشترین سودش برای مملکت از تعداد مفت خوران کم می شود
  • عبدالله IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
    4 0
    باهنر اصولگرای شهیر!!!!!!چه لقب بی تناسبی؟ مشرق چی نوشتی برا خودت؟! تو باهنر رو اصولگرای شهیر میدونی؟ ایشون اثباتا بسیار محافظه کار و کاملا غیر انقلابی هستند.
  • عبدالله IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
    2 1
    چه رویی داره آقای ربیعی ؟!!! شما با اون سابقه افتضاح و ننگینی در زمان مسولیتتان در دولت های قبلی بهتره حداقل سکوت کنی اگه نگوییم با اون سابقه و افتضاحتان باید خودکشی کنید.
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
    0 0
    سوخته ، تو سوختی
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
    2 0
    🇮🇷همین الان وبسایت خبری «اقتصاد نیوز» یک تیتر اصلی خبر رفته و در آن به اردوغان لقب سلطان داده است. علاقه اقنصاد نیوز به سلطان خودش انقدر زیاد است که تقریبا یک روز در میان در مدح سلطان خودش یک خبر کار می کند. #لطفا نظارت بیشتر به مطبوعات
    • عبدالله IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      0 0
      چه انتظاری از اقتصاد نیوز داری؟ این رسانه فقط در جهت امیال دشمنان اسلام و جمهوری اسلامی اقدام‌میکنه . و مسلما گردانندگان آن دیوث های سیاسی فاسد و خودفروخته ای هستند که قبله آنها غرب وحشی است.
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    0 0
    اطلاعاتی چپی وماادراک اطلاعاتی چپی ربیعی حجاریان گنجی صالحی آشنا و..
  • IR ۰۶:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
    0 0
    ضربت سپاه فی یوم...؟وعده صادق چه پربار بود علاوه بر شگفتی مستکبران وشادی جهانیان .سرمایه های اسراعیل رادرایران گرفتار تضاد کرد وبجای عزاداری برای ارباب ادعای شریک شدن درحمله رادارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس