فرمانده سپاه بدر عراق گفت: مبارزه با تروریسم ادامه دارد و تا اخراج داعش از عراق با همکاری حشد شعبی، ارتش، پلیس و عشایر ادامه خواهد داشت.

به گزارش مشرق، هادی العامری فرمانده سپاه بدر عراق در سخنانی در افتتاحیه نهمین دوره این جشنواره با اشاره به عید غدیر به عنوان آغاز مرحله سیاسی و نظام سیاسی جدید پس از نبی اکرم(ص) گفت: این مرحله و نظام سیاسی جدید بر مبنای معصومیت ائمه معصومین(ع) بود.

وی با اشاره به نامگذاری این جشنواره به یاد شهید رسانه شهید سعید ابوالمنتظر، گفت: همه نقش رشانه را می دانند و می دانیم که در دوره ای هستیم که توطئه ها و چالش ها یکی پس از دیگری شروع می شود و توطئه ای پایان نمی یابد مگر توطئه ای دیگر شروع شود.

العامری با بیان اینکه نقش رسانه ها شناسایی و مقابله با این توطئه هاست، تاکید کرد: تعیین اولویت ها برای مبارزه با چالش هایی که امت اسلامی با آن مواجه است از وظایف رسانه هاست.

وی افزود: ماموریت دیگر رسانه ها مقابله با چالش ها و توطئه هاست و در این مسیر ماموریت دیگر رسانه ها بهتر کردن اوضاع فرهنگی و آگاهی هاست اما نکته مهم در این امر استمرار این فعالیت ها و تقویت و اتحاد رسانه هاست و این کنگره ها و همایش ها  جشنواره ها در این مسیر باید تعریف شود.

فرمانده سپاه بدر عراق در ادامه سخنان خود با اشاره به مبارزه با تروریسم و داعش در عراق با اشاره به آغاز عملیات های متعدد در این زمینه در عراق از عید قربان سال گذشته گفت: مبارزه با تروریسم ادامه دارد و تا اخراج داعش از عراق با همکاری حشد شعبی، ارتش، پلیس و عشایر ادامه خواهد داشت و در این زمینه همکاری ما با عشایر و حتی پیشمرگه های کرد خوب بوده است.

وی با طرح سوالی برخی مبنی بر اینکه این مبارزه تا کجا ادامه خواهد داشت، افزود: تهدید همچنان علیه عراق وجود دارد و امروز داعش از سوی بسیاری از کشورها حمایت می شود و رسانه هایی که دشمن عراق هستند از آنها حمایت می کنند و علیه آیت الله سیستانی و حشد شعبی فعالیت می کنند و این در حالی است که انتحاری های داعشی به سوریه و عراق و حتی ترکیه و کشورهای دیگر جهان می روند.

العامری با اشاره به ائتلاف آمریکایی علیه داعش آنها را غیرجدی در مبارزه با داعش دانست و تاکید کرد: اگر آمریکا در مبارزه با داعش جدی است باید جلوی حمایت ها را بگیرد و این در حالی است که آمریکا می خواهد داعش در عراق باقی بماند ولی امروز روسیه به صورت فعالانه وارد شده است.

وی با بیان اینکه جهاد ادامه دارد، افزود: به صراحت می گویم که هر کس موضع منفی علیه این جهاد ومبارزه بگیرد می خواهد داعش باقی بماند و شیاطین جن و انس در حال تلاش برای این امر هستند.

العامری با تاکید بر تقویت روحیه برای مبارزه با داعش در عراق که نبردی سرنوشت ساز است، تصریح کرد: ما ضمن احترام به قرارداد آمریکا و دولت عراق درباره مبارزه با داعش سه خط قرمز در این زمینه داریم اولا نباید هیچ پایگاه نظامی آمریکایی در عراق تاسیس شود دوما ما نیازی به حضور نیروهای زمینی نداریم ما تنها نقص امکانات داریم اما کمبود نیرو نداریم و سوم اینکه هیچ گروه نظامی نباید خارج از دولت مرکزی عراق تسلیح شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تظاهرات مسالمت آمیز مردم عراق از بابت مطالبه به حق آنها ابراز خرسندی کرد و گفت نباید اجازه انحراف این تظاهرات ها را داد و تا وقتی این تظاهرات ها مسالمت آمیز باشد ما با آن هستیم و آن را تایید می کنیم.

وی افزود: ما با اصلاحات در عراق و اصلاحات در بخش های اجرایی، قانونی، قضایی و امنیتی موافقیم و این اصلاحات باید ریشه ای و حقیقی باشد و این اصلاح حقیقی آغاز شده و باید در این مسیر شجاعانه  رفتار کرد.

العامری ادامه داد اما ما با تخریب فضای سیاسی کشور مخالفیم. چرا که امروز نینوا و الانبار د راختیار داعش است.

فرمانده سپاه بدر عراق با اشاره به برخی از سخنان درباره کنارگذاشته شدن اهل سنت عراق گفت: ما بر سخنان شهید محراب سیدمحمدباقر حکیم هستیم که می گفت باید از همه ی نیروهای ملی استفاده کرد و ما باید از این مسائل عبور کنیم و هر کس آنچه که مستحق اش هست را به دست بیاورد.

وی افزود: ما امروز با مشکلات اقتصادی مواجه هستیم چراکه قیمت نفت پایین آمده و امروز باید با مردم کار کنیم همانگونه که جمهوری اسلامی ایران در 30 سال گذشته که با تحریم و محاصره اقتصادی رو به رو بوده است کار کرده است.

العامری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث دردناک یمن گفت: رسانه ها باید جنایات سعودی ها در یمن را افشا کنند چرا که دفاع از مظلوم واجب است.

وی با انتقاد از سکوت رسانه ها افزود یمن در کنار فلسطین ایستاده که امروز تحت بمباران سعودی است و این سکوت باید توسط طسانه های مقاوم شکسته شود و بدانید که بدون شک اراده ی مظلومین یمن پیروز خواهد شد و سعودی ها شکست خواهند خورد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس