کد خبر 477368
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸

«نوفل حمادی» به عنوان استاندار جدید استان نینوا انتخاب شد.

به گزارش مشرق، «نوفل حمادی» به عنوان استاندار جدید استان «نینوا» انتخاب شد و «اثیل النجیفی» که از زمان حمله داعش به این استان و اشغال موصل، به منطقه کردستان عراق گریخته، رسما از استانداری نینوا کنار گذاشته شد.

به نوشته پایگاه خبری «اسکای پرس» شورای استانداری استان نینوا، در نشست امروزش که در «القوش» از توابع این استان برگزار شد، حمادی از فراکسیون «النهضه» را استاندار جدید نینوا معرفی کرد تا جای اثیل النجیفی را که از سوی پارلمان عراق برکنار شده، بگیرد.

نشریه آمریکای «فارن پالیسی»( foreign policy) با تکیه بر اسناد به دست آمده از مقامات ارشد اطلاعاتی آمریکا شماری از اسامی مقامات عراقی که با داعش همکاری می‌کردند، فاش کرد.

به نوشته پایگاه خبری «عراق القانون»، دستگاه اطلاعاتی آمریکا مدارکی را در منزل «ابو عمر البغدادی» امیر سابق داعش یافته است که نشان می‌دهد شماری از مقامات سنی عراق از جمله «اثیل النجیفی» روابط نزدیکی با داعش از سال 2009 داشته‌اند و گزارش‌هایی را درباره تحولات داخلی دولت به این سرکرده تروریست، ارائه می‌کردند.

 بر اساس این اسناد، اسامی مهمترین افرادی که در این اسناد مطرح شده، عبارتند از: «اثیل النجیفی» استاندار نینوا، «فاروق عبدالقادر» وزیر سابق ارتباطات، «الحاج ریاض» رئیس دفتر «رافع العیساوی»، «دلدار زیباری» نائب رئیس شورای استانداری نینوا،

فارن پالسی در شماره روز گذشته خود نوشت که اثیل النجیفی، در سال 2010، مبلغ 40 میلیون دلار به این گروه تروریستی کمک کرده است.

بر اساس این گزارش، النجیفی و سایر دوستانش در استانداری که اسامی آنها ذکر نشده، شماری از نیروهای داعش را چند سال پیش وارد نهادهای دولتی در موصل کرده بودند و نیز توافق‌نامه‌ها و قراردادهایی با برخی شرکت‌های متصل به داعش امضا می‌کردند تا زمینه را برای اختلاس و پولشویی تکفیری‌ها فراهم کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس