کد خبر 498410
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸

یک روزنامه صهیونیستی نوشت: بررسی‌های موسسه علوم و امنیت بین الملل حاکی از آن است که اسرائیل ظرف 50 سال 660 کیلوگرم پلوتونیوم غنی سازی کرده است.

به گزارش مشرق، روزنامه صهیونیستی جروزالم پست نوشت: موسسه موسسه علوم و امنیت بین الملل که مقر آن در آمریکاست، برآورد کرده، اسرائیل در سال گذشته میلادی 115 بمب هسته ای در اختیار داشته است.

بر اساس این تحقیق برای ساخت یک بمب هسته ای به 3 تا 5 کیلوگرم پلوتونیوم نیاز است. همچنین برآورد شده است که اسرائیل اسرائیل ظرف 50 سال 660 کیلوگرم پلوتونیوم غنی سازی کرده است.

برآورد دیوید آلبرایت درباره تعداد بمب هایی که اسرائیل در اختیار دارد با مطالعات قبلی متفاوت است. بر اساس افشاگری های موردخای وانونو، تکنسین سابق تاسیسات هسته ای دیمونا این رقم 200 بمب برآورد شده بود. موسسه صلح سوئد هم تعداد بمب های اسرائیل را 80 عدد تخمین زده بود.

در تحقیقات آلبرایت تردیدهای قبلی که سلاح های هسته ای اسرائیل در نزدیکی حیفا در شمال اسرائیل تولید می شود، مورد تایید قرار گرفته است.

به گفته آلبرایت اسرائیل علاوه بر موشک های بالستیک اریحا به تولید موشک های کروزی که قابلیت حمل کلاهک هسته ای دارند و یک هواپیما که می تواند سلاح های هسته ای را حمل کند، پرداخته است. وی تاکید کرده است که اسرائیل احتمالا فن آوری پرتاب موشک از روی زیردریایی های خود را نیز دراختیار دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس