کد خبر 557541
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۳:۱۰

با توجه به بارش های اخیر، سازمان هواشناسی با اعلام کاهش بارش ها از اواسط روز جمعه از مردم خواست از توقف در حاشیه رودخانه ها اجتناب کنند.

به گزارش مشرق، سازمان هواشناسی اعلام کرد در حال حاضر در شرق و شمال خوزستان بارش رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید وجود دارد و انتظار می رود به تدریج بارش باران در بخشهای شمالی خوزستان در حوضه رودخانه های دز، کارون و کرخه تشدید شده و تشدید روان آب و طغیان رودخانه ها و سیلابی شدن دشتهای پایین دست خوزستان را در پی داشته باشد.

همچنین پیش بینی می شود، شدت بارش سامانه در حال عبور تا اوایل صبح جمعه در شمال خوزستان، جنوب ایلام، نیمه جنوبی لرستان، چهار محال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد رخ دهد که به تدریج از اواسط جمعه بارندگی در جنوب غرب و غرب کشور به طور قابل ملاحظه ای کاهش و در غالب نقاط قطع خواهد شد. بنابراین طی این مدت رگبار باران، گاهی با رعدو برق، بارش محلی تگرگ  و وزش باد شدید در جنوب غرب و مناطق جنوبی غرب کشور پیش بینی می شود. بر این اساس آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها روز جمعه در استانهای خوزستان، شمال بوشهر، لرستان، کهگیلویه‌ وبویراحمد، چهارمحال ‌و بختیاری، غرب فارس و مناطق شمالی استان های قزوین، البرز و تهران در دامنه های جنوبی البرز و  بعد از ظهراین روز دراستان های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و شمال سمنان پیش بینی می شود.

در این مدت در جاده های ارتباطی مناطق یاد شده بارش شدید باران و در نواحی کوهستانی تشکیل مه غلیظ و در گردنه های مرتفع کوهستانی البرز مرکزی و زاگرس در استانهای لرستان و چهارمحال، بارش برف به ترتیب موجب آبگرفتگی یا سیلابی شدن سطح جاده، کاهش دید یا لغزندگی جاده خواهد شد. بنابراین برای اجتناب از تصادفات و کاهش خسارات، توصیه می شود ضمن بکارگیری احتیاط لازم، ضروری است از تردد و رانندگی در جاده های آب گرفته و سیلابی خودداری و همچنین از توقف و برپا کردن چادردر حاشیه مسیلها و رودخانه ها ا اجتناب شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس