کد خبر 557433
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰

با توجه به اینکه احتمال بروز سیل در ساعات آینده در شهرستان آبادان وجود دارد اعضای ستاد مدیریت با بحران این شهر آمادگی کامل خود را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، موج بارندگی شدیدی که در روزهای اخیر وارد استان خوزستان شد‌، مواج شدن خلیج‌ فارس و طغیان برخی رودخانه‌ها در خوزستان و دیگر استان‌های جنوب غربی کشور را در پی داشت و اگر این طغیان رودخانه به رودهای اروند و بهمنشیر سرایت کند مشکلات آن گریبان‌گیر مردم شهرستان آبادان می‌شود که به همین منظور نیز امروز جلسه‌ ستاد بحران در فرمانداری آبادان تشکیل شد.

با اینکه تابه‌حال اتفاق خاصی در این‌باره در آبادان رخ نداده است اما نهادها و دستگاه‌های مختلف از آمادگی کامل خود در صورت بروز هرگونه بحران مرتبط با حوادث اخیر ‌در استان و جلوگیری از بروز مشکل سخن می‌گویند.

بارندگی نداریم

سعید ابراهیمی رئیس سازمان هواشناسی آبادان در گفت وگو با تسنیم اظهار داشت: تا بعدازظهر امروز شاهد بارش در شهرستان آبادان نبودیم و برای امشب تا اوایل صبح فردا احتمال رگبار پراکنده در آبادان وجود دارد.

وی بابیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم امروز تا فردا بارندگی در این شهرستان نداشته باشیم، عنوان کرد: از اوایل صبح فردا با تغییر جهت باد این سیستم به‌طور کامل از شهرستان آبادان خارج می‌شود.

آمادگی کامل هلال احمر در آبادان

فرزاد الفونه نیز در گفت‌وگو با تسنیم، عنوان کرد: تمامی تیم‌های امداد و نجات هلال‌احمر آبادان آمادگی انجام هرگونه عملیات در زمان بروز بحران را دارند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر آبادان بابیان اینکه تیم‌های عملیاتی ما آماده عملیات امداد در سطح آب هستند، اعلام کرد: همچنین در بحث اسکان نیز امکاناتی از قبیل چادر برای اسکان افراد به‌اندازه کافی موجود است.

وی افزود: همچنین آماد تخلیه مناطق سیل‌زده در موارد اضطراری هستیم و امکانات مورد نیاز برای انجام عملیات نجات در سطح رودخانه و مناطق سیل‌زده نیز فراهم‌ شده است.

الفونه با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته نیز چنین مواردی رخ‌داده ولی مشکل خاصی به وجود نیامده است، گفت: با توجه به جزیره‌ای بودن شهرستان آبادان تیم‌های غواصی ما نیز آمادگی دارند تا در صورت نیاز وارد عمل شوند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر آبادان افزود: هلال‌احمر خرمشهر نیز دارای آمادگی کامل است اما این توانایی راداریم که در صورت نیاز به دیگر شهرها نیرو اعزام کنیم.

مرخصی‌ها لغو شده است

علیرضا آموزنده نیز در گفت‌وگو با تسنیم، اعلام کرد: با هماهنگی معاونت درمانی دانشکده پزشکی آبادان تیم فنی برای مواجهه با بحران تشکیل‌شده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان بابیان اینکه همه تیم‌های درمانی ما فعال هستند، عنوان کرد: بیمارانی که مشکل آن‌ها سطحی است نیز مرخص شده‌اند تا تخت خالی به تعداد لازم در اختیار داشته باشیم.

آموزنده اظهار داشت: تمامی مرخصی‌ها پرسنل لغو شده است و در شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان برحسب وظیفه آماده مواجهه با هر شرایطی هستیم.

وی افزود: همچنین توانایی ارسال نیرو در صورت نیاز به شهرهای هم‌جوار را نیز داریم و سعی می‌کنیم از آخرین توان خود برای مدیریت بحران استفاده کنیم.

تشدید رصد در صورت نیاز

شهرام ترحمی معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: تیم‌های رصد کننده کیفیت آب معاونت بهداشت در سه شهرآبادان، خرمشهر و شادگان کیفیت آب آشامیدنی را رصد می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ممکن است وجود سیل باعث تغییر کیفیت آب مصرفی شود، اعلام کرد: به همین منظور در صورت نیاز رصد خود بر کیفیت آب مناطق مختلف شهری را با سرعت بیشتر و در فواصل زمانی کمتر انجام می‌دهیم.

ترحمی گفت: در صورت وجود هرگونه مورد موضوع را به‌سرعت به اداره آب و فاضلاب و ارگان‌های مربوطه اطلاع می‌دهیم تا در اسرع وقت نسبت به رفع آن اقدام شود.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس