کد خبر 721125
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷
کتاب

کتاب «از فرانکلین تا لاله‌زار» درباره زندگی یکی از جاسوسان و کارگزاران پیشانی سفید انگلیس و آمریکا به نام همایون صنعتی زاده توسط یکی از انتشاراتی‌های زنجیره‌ای در سی‌امین نمایشگاه کتاب عرضه شده است.

به گزارش مشرق،‌ سالهاست انتشار کتاب و مقاله و برگزاری یادبود و جشن نامه و سالگرد برای جاسوسان شناخته شده و کارگزاران سفارتخانه‌های بیگانه و فراماسون‌های معروف، گویا از جمله ماموریت‌های نشریات و روزنامه‌های زنجیره‌ای و ناشران هم‌سو با آنها بوده است. در همین جهت مکتوبات و نظرات و همچنین تجلیل از امثال تقی زاده و ملکم خان و فروغی و آدمیت و گلستان و ... به صورت کتاب یا مقاله منتشر شده و می‌شود که همایون صنعتی ملقب به صنعتی زاده یکی از بدنام‌ترین و سیاه کارترین آنها بوده است.
بنا بر اسناد ساواک همایون صنعتی که در اداره اطلاعات سفارت انگلیس مشغول به کار بوده، از سوی محافل جاسوسی و امنیتی آمریکا انتخاب می‌شود تا نماینده و مجری پروژه استعماری و استحماری فرانکلین در ایران باشد و با چاپ و انتشار انبوه کتاب‌های فرمایشی که عمدتا از نیویورک دستورش صادر می‌شده، به تخریب و مسموم کردن اذهان جامعه ایرانی از دوران کودکی تا بزرگسالی با تفکرات و آموزه‌های غربی مادی گرایانه،  شرک آمیز و باستان گرایانه و همچنین ضد ایرانی/اسلامی بپردازد.
مرحوم جلال آل احمد هم در کتاب «یک چاه و دو چاله» و هم در کتاب «سه مقاله»، افشاگری‌های تکان دهنده‌ای درباره مزدوری و جیره خواری همایون صنعتی برای رژیم شاه و اربابان انگلیسی و آمریکایی اش دارد. همچنین در اسناد مختلف از جمله نوشته‌ها و صحبت‌های دوستان صنعتی زاده، مطالب صریحی از رابطه وی با فاسدترین بخش‌های دربار شاه از جمله اشرف پهلوی و ساواک انتشار یافته است. در اسناد لانه جاسوسی آمریکا نیز از مشاورت‌های متعدد صنعتی زاده به عنوان فردی قابل اعتماد برای کارشناسان اطلاعاتی سفارت آمریکا پرده برداشته شده است.
صنعتی زاده در سالهای پس از انقلاب که محاکمه و به مصادره اموال محکوم شد، تحت پوشش برخی بنگاه‌های خیریه مشکوک با جبهه‌های جنگ مرتبط شد و بعدا مشخص شد که از همین طریق نیز برای بیگانه جاسوسی کرده و به انتقال اطلاعات مشغول بوده که به همین دلیل نیز دستگیر، محاکمه و زندانی شد!
اینک مجموعه مطالبی درباره چنین عنصری که کوس رسوایی اش در همه عرصه‌ها زده شد تحت عناوینی مانند پدر چاپ و نشر و موفق‌ترین مدیر انتشاراتی در تاریخ ایران با کلکسیونی از القاب تمجیدگرایانه و تحسین آمیز (بدون آنکه به کارنامه سیاه او اشاره‌ای شده باشد)، در قالب کتابی به نمایشگاه کتاب عرضه شده تا بازهم نسل امروز را با لفاظی و دروغ‌های تاریخی فریفته و جاسوسان و مزدوران بیگانه را به عنوان الگوی آنها بنمایاند. اگرچه چندی پیش نیز کتاب دیگری به نام «نامه‌های همایون صنعتی به خواهرش» درباره همین شخص از سوی یکی دیگر از ناشران زنجیره‌ای منتشر شد و در نشریات و روزنامه‌های وابسته نیز به کرات درباره وی مقالات و تجلیل‌های اغراق‌آمیزی منتشر شده و می‌شود.
گفتنی است که از چندی قبل مجموعه مطالب افشاگرانه و روشنگرانه‌ای درباره موسسه فرانکلین و همایون صنعتی و برخی دیگر از افراد و موسسات آمریکایی به صورت مطالب سلسله‌وار تحت عنوان «فرانکلین، انجمن ایران و آمریکا و دیگران» در صفحه پاورقی کیهان به چاپ می‌رسد که براساس اسناد و مکتوبات و شواهد معتبر به نیمه پنهان و روی دیگر فعالیت اینگونه اشخاص و موسسات در تاریخ این سرزمین پرداخته است. این پژوهش در آینده‌ای نزدیک در قالب کتابی مستقل منتشر خواهد شد.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۸
    0 0
    چطور از ممیزی رد شده؟!!!!!!!!!
    • IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۸
      0 0
      ممیزی؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس