کد خبر 1001438
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴

در عصردیجیتال تبلیغات کلیکی گوگل نوعی از بازاریابی دیجیتال است و از ارکان مهم تجارت الکترونیک است که در آن تبلیغ کنندگان تنها در صورتی هزینه تبلیغ را پرداخت می‌کنند که افراد بر روی آن کلیک کنند. این روش تبلیغاتی و بازاریابی گوگل ادوردز در سیستم تبلیغاتی گوگل است. کسب و کارهای مختلف می‌توانند از این روش تبلیغاتی برای قرار دادن سایت خود در نتایج و صفحات برتر گوگل استفاده کنند. این خدمات را شرکت‌های تبلیغاتی که نماینده گوگل در کشورهای مختلف هستند، برای کسب و کارهای مختلف انجام می‌دهند.

 تصمیم گیری برای استفاده از سیستم تبلیغات کلیکی گوگل بستگی به بودجه و استراتژی‌های بازاریابیِ کسب و کارها دارد. گروهی از کسب و کارها تنها دوست دارند تا به صورت طبیعی به رتبه‌های برتر و نتایج برتر صفحات مختلف گوگل برسند، اما این روش به تنهایی زمان زیادی می‌برد؛ زیرا در دستیابی به نتایج ارگانیک باید مقالات سئو شده در سایت به طور مداوم منتشر شود.

تبلیغات گوگل، برنامه تبلیغاتی آنلاین شرکت گوگل است که باعث می شود مشتریان جدید به دست آورد و کسب و کار خود را رونق داد.

تبلیغ کلیکی چیست؟

برخی از فروشگاه‌ها و کسب و کارها برای افزایش فروش خود، به تبلیغ در سایت‌ها و وبلاگ‌ها می‌پردازند. پرداخت به ازای کلیک یعنی با هر کلیکی که کاربر می‌کند و وارد سایت یا وبلاگ شما می‌شود، به ازای کلیک مبلغی از بودجه تبلیغات به عنوان حق‌الزحمه گوگل کسر می شود. پس در سیستم‌های کلیکی، میزان درآمد، بر حسب کلیک‌های بازدید کننده شماست.

وجه اشتراک و نقطه عطف در میان کاربران و صاحبان کسب وکار، کلمات شاخص و کلیدی هستند که پادشاهی می‌کنند. و تعیین کننده هستند که کاربران به کدام سو حرکت کنند.

استراتژی تبلیغات و تبلیغات کلیکی

یکی از مهمترین فاکتورهای مهم در تجارت، تبلیغات است. تبلیغات و تبلیغاتچی‌ها یکی از ارکان مهم در هر کسب و کاری است به طوری‌که هر کس که صاحب کسب و کاری است. با پیدایش اینترنت و تغیر سبک خرید خریداران با جستجوی اینترنتی به جای حضور در بازار، سبب شد تبلیغات در موتورهای جستجو شکل بگیرد. در زمان کوتاهی، از میان انواع موتور جستجو، موتور جستجوی گوگل محبوب کاربران شد به گونه‌ای که حال حاضر بیش از 70% افراد از این موتور جستجو استفاده می‌کنند.

به دلیل استفاده گسترده از این موتور جستجو سبب شد علاوه بر الگوریتم‌های چندوجهی گوگل نیز همچون سایر کسب وکارها از قدرت محبوبیتش استفاده کند و به عنوان تبلیغ واسطه‌ای میان کاربران و صاحبان کسب و کار به فعالیت بپردازد.

حال حاضر، کاربران با جستجو در اینترنت با استفاده از کلمات کلیدی و در نهایت چند کلیک ساده خرید می‌کنند و از سویی دیگر، صاحبان کسب وکار با استفاده از تکنیک‌های کلاه سفید و سیاه سئو و تبلیغات در گوگل سعی در معرفی خود دارند تا جایگاه‌های نخستین گوگل و موتور جستجو را کسب کنند.

انواع تبلیغات در گوگل

خدمات در گوگل بسیار متنوع است. علاوه بر ارائه خدمات وسرویس های جستجوگر، فعالیت گسترده‌ای نیز در سیستم تبلیغاتی دارد. تنوع خدمات تبلیغاتی در گوگل شامل بستر وسیعی از محتوای متنی، ویدئویی، اپلیکیشن و ... هم‌چنین زمینه متنوع موضوعی است. . به کمک تبلیغات گوگل، می‌توان انتخاب کرد که تبلیغات در کجا به نمایش در آید، بودجه مناسب کسب و کار خود را برای تبلیغات تنظیم کرد و تأثیر آن را به خوبی اندازه گیری و تحلیل نمود.

مهم‌ترین فرمت‌های تبلیغات درگوگل

گوگل به کاربران فرمت‌های مختلفی از تبلیغات را نمایش می‌دهد.

مهم‌ترین و محبوب‌ترین فرمت‌های مختلف تبلیغات در گوگل عبارتند از:

1. تبلیغات متنی:

مهم‌ترین نوع تبلیغات که به صورت جستجو و نمایشی امکان تبلیغ دارد

2. تبلیغات واکنش گرا یا رسپانسیو:

این نوع تبلیغ تنها حالت نمایش تبلیغ را داراست که ختبلیغ را محیط نمایشی ابزارهای مختلف چون موبایل وکامپیوتر و... منطبق می کند.

3. تبلیغات همراه با افزونه‌های تبلیغاتی:

ضمیمه های مرتبط چون آدرس، پیشنهاد، تخفیف و... با قابلیت نمایشی 

4. تبلیغات فروشگاهی Shopping :

مناسب برای جستجوی محصولی برای خرید از سوی کاربران

5. تبلیغات ویدئویی:

مناسب برای تبلیغ روی محتوای ویدئویی

6. تبلیغات تماسی:

تنها با یک کلیک، امکان تماس کاربر با صاحب و کار از طریق ابزارهای ارتباطی چون موبایل و...

7. تبلیغات اپلیکیشنی:

مناسب برای تبلیغ برای نصب اپلیکیشن با استفاده از سرویس گوگل پلی

از مهم‌ترین سرویس‌های شناخته شده تبلیغاتی گوگل می‌توان به گوگل ادز و گوگل پلی اشاره کرد.

تبلیغات کلیکی در موتور جستجوی گوگل( google ads )

یکی از بهترین روشهای تبلیغ، تبلیغ در موتور جستجوگر گوگل (google adwords) است. با توجه به بازدید صدها میلیونی از سایت گوگل و امکانات بسیار زیادی که نرم افزار تبلیغات گوگل (google adwords) در اختیار تبلیغ کنندگان قرار می‌دهد، به راحتی مشتریان می‌توانند از هر مکان و به صورت کاملا هدفدار و با کمترین هزینه، به جستجو بپردازند نتایج را در صفحه اول گوگل پیدا کنند، این فرایند موجب بهبود رتبه سایت شما در گوگل می‌شود.

مزایای تبلیغ در گوگل ادز

از امکانات گوگل ادوردز می توان به موارد زبر اشاره کرد :

1. می تواند وب سایت در رتبه اول جستجوهای گوگل در کوتاهترین زمان و با کمترین و ارزان ترین هزینه قرار بگیرد.

2. امکان نمایش تبلیغ شما در صفحات فارسی جستجوی گوگل و برای بینندگان داخل ایران وجود دارد .

3. آگهی تبلیغاتی گوگل برای کسانی به نمایش در می‌آید که به دنبال خدمات و کالایی هستند.

4. هزینه تبلیغات تنها به ازای کلیک روی تبلیغات شما از هزینه شما کسر می گردد.

5. سقف هزینه روزانه در این سرویس قابل کنترل می باشد .

6. امکان تعیین کشوری که تبلیغات در آنها نمایش داده شود .

7. امکان تعیین زبانهایی که تبلیغات برای آنها نمایش داده شود .

8. امکان تعیین ساعاتی که تبلیغات نمایش داده شوند.

9. امکان تعیین صفحه ای که بینندگان آنها را رویت کنند .

10. امکان نمایش آگهی از همان زمانی که آگهی ساخته شود .

11. سهولت دستیابی به تعداد بیشتری از مخاطبان فراهم است.

12. امکان تعیین هزینه برای هر کلیک وجود دارد .

ساز وکار تبلیغات با استفاده از گوگل ادز

تبلیغ در گوگل، یکی از برترین‌های تجارت الکترونیک که با استفاده از کلیک دریافت شده، مبلغی هزینه می شود که در اصطلاح انگلیسی به عنوان Pay Per Clicks شناخته می‌شود و به معنی پرداخت به ازای هر کلیک است. پس، با هر کلیک کاربر مبلغی از بودجه کسر می شود. در واقع،  Pay Per Click نوعی از تبلیغات آنلاین است که در آن مخاطبان تبلیغات به وب سایت یا رسانه تبلیغ دهنده هدایت می شوند و هزینه آن بر اساس تعداد کلیک ها پرداخت می شود.

نمایش تبلیغات گوگل به مشتریان رایگان است، یعنی زمانی که مشتری کلمات کلیدی شما را سرچ می‌کنند و تبلیغ را مشاهده می‌کند، هیچ هزینه‌ای ندارد و فقط زمانی هزینه خواهد داشت که مشتری بر روی تبلیغ کلیک کند و وارد سایت شود. از دیگر عوامل بسیار مهم در قیمت گذاری هر کلیک CTR می‌باشد، CTR درصد بین کلیک و سرچ کلمه است.

برای شروع یک تبلیغات گوگلی ابتدا به یک اکانت گوگل ادوردز نیاز است ، پس از ایجاد حساب گوگل باید حساب شما شارژ شود که از پلن های موجود در سایت در بخش خدمات می توان از قیمت این پلن ها مطلع شد. پس از اینکه حساب شارژ شد، می‌توان تبلیغات کلیکی گوگل را شروع کرد.

کاربران با استفاده از کلمات به جستجوی محتوای موردنظر می‌پردازند، سپس در نتایج جستجوی مواردی که از تبلیغات گوگل استفاده کردند، در کنار نتیجه جستجو واژه "آگهی" در جستجوی فارسی و واژه Ad"" در کنار نتایج انگلیسی نمایش داده می شود. از سیستم  PPC استفاده می‌کند.

در این میان، تبلیغی که هزینه آن براساس هرکلیک پرداخت می شود به عنوانCPC (Cost Per click)  است که برای کاهش هزینه‌ها در ازای کلیک و بهینه سازی هزینه‌ها استفاده می شود. یعنی به کمک سیستم پرداخت هزینه به ازای کلیک موسوم به CPC، صاحب سایت وکسب وکار تنها زمانی موظف به پرداخت هزینه خواهد بود که کاربری بر روی تبلیغ کلیک نماید.

تبلیغات گوگل نوعی از تبلیغات کلیکی یا CPC است، یعنی به ازای نمایش تبلیغات‌ در نتایج گوگل هزینه ای پرداخت نمی‌شود، بلکه زمانی باید هزینه پرداخت کرد که کاربری بر روی محتوای تبلیغاتی کلیک کند. هزینه پیشنهادی برای هر کلیک بر روی تبلیغات bid نامیده می‌شود، از طرف تبلیغ کننده تعیین می‌شود.

بخش‌های مختلف در ساخت تبلیغات کلیکی گوگل ادز

ایجاد کمپین: که بهتر است با نام مرتبطی باشد. تا سازماندهی و مدیریت و همچنین تشخیص آن از میان کمپین‌های ساخته شده راحت باشد.

گروه تبلیغاتی یا :Ad Groups زیرمجموعه‌ای از کمپین است که می تواند شامل یک تا چند دسته بندی موضوعی محصول یا محتوای مورد نظر باشد.

کلمه کلیدی یا Key Word: مهم‌ترین بخش کلمات کلیدی است که تاثیر بسزایی در جذب مخاطب  و موفقیت یا شکست در اهداف تعیین شده تبلیغات دارد.

متن تبلیغات: متن و محتوا پادشاه است و کلمات کلیدی سربازانی هستن که تاثیر زیادی بر هدف و موفقیت یا شکست پادشاه دارد. پس در واقع اهمیت کلمات کلیدی بسیار بالاست چرا که تعیین‌کننده پیروزی یا شکست است.

صفحه فرود: در نهایت باید وبلاگ یا سایت طراحی خوب و مناسبی داشته باشد تا بتواند با کاربر تعامل داشته باشد و کاربر به نتیجه دلخواه برسد.

تاثیر کلمات کلیدی در گوگل ادز

پیش از هر چیز  باید بدانید گوگل چگونه همه ما را زیر نظر دارد؟ سپس به بررسی کلمات کلیدی پرداخت. کلمات کلیدی نقش راهبری و هدایتگری دارند، اگر به درستی انتخاب شوند و در مکان مناسبی استفاده شوند، می توانند بر کاربر مسلط شوند و حکمفرمایی کنند.

در این میان Key Word Planner  واقع در تنظیمات گوگل ادز و یا Google Tends  می تواند به صاحبان محتوا کمک کند تا بهترین کلمات را انتخاب کنند و از ریزش ناخواسته کاربران جلوگیری کنند. چرا که کلمات کلیدی در زمانی که به اشتباه به کار روند، سبب می‌شود از سربازی استعفا دهند  و همچون آفتی می‌توانند در آنی مزرعه برداشت محصول را بلعند.

تبلیغات در گوگل پلی

صاحبان اپلیکیشن با استفاده از گوگل ادز اکنون می توانند میلیونر شوند!

تبلیغات در گوگل پلی و اپل استور بهترین راه برای تبلیغ اپلیکیشن ها و نرم افزارها است. گوگل پلی و اپل استور نرم افزارهای کاربردی هستند که کاربران جهت نصب اپلیکیشن به آنها مراجعه می نمایند. این دو نرم افزار معروف و معتبر در واقع فروشگاههای اینترنتی بوده که به فروش خدمات شرکتها از طریق فروش و نصب اپلیکیشن ها و برنامه های کاربردی می پردازند.

گوگل پلی به عنوان بهترین مکان برای معرفی و تبلیغات برنامه‌های اندروید بشمار می رود. از طرفی برنامه های ios در اپل استور نمایش داده می شوند. با توجه به گسترگی گوگل در بستر اینترنت، تبلیغات در گوگل پلی می تواند پیشرفت محسوسی در کسب و کارها به وجود آورد. شرکتهای بسیاری به ارائه خدمات خود و معرفی برند و محصولات از طریق اپلیکیشن و برنامه‌های کاربردی می پردازند. در واقع این روش یکی از موثرترین و کم هزینه ترین روشهای معرفی کسب و کار است.

با استفاده از تبلیغات در گوگل پلی می‌توان تعداد نصب اپلیکیشن را در مدت زمان کوتاهی چندین برابر نمود. این به معنی افزایش تعداد کاربران، هدایت مشتریان و افرادی که نیاز به خدمات شما دارند به سوی کسب و کار شما و در نهایت افزایش فروش و سودآوری. برنامه های کاربردی زیادی از این طریق تعداد کاربران خود را افزایش داده و به سودآوری و افزایش سهم بازار دست یافته اند.

تبلیغات در گوگل پلی از درگاه گوگل ادز

تبلیغات در گوگل پلی از طریق بستر گوگل ادوردز صورت می پذیرد و تعداد نصب قابل اندازه گیری و ردیابی است. با روش تبلیغات در GOOGLE PLAY تعداد نصب اپلیکیشن های سازگار با گوشی های هوشمند به طرز چشمگیری افزایش می یابد. شرکتها و سازمانهای زیادی با تبلیغ برنامه کاربردی خود در گوگل پلی تعداد نصب اپلیکیشن های خود را به چندین برابر رسانیده اند.

طبق آمار رسمی جهانی اعلام شده در خصوص گوگل، تبلیغات در گوگل ادوردز برای کسب و کارها بطور متوسط ۲ برابر هزینه صورت گرفته بازگشت سرمایه داشته و متوسط کلیک کاربران حدود ۷.۵ درصد است. این اطلاعات وقتی در کنار سایر آماری مانند ۵ درصد کلیکها منجر به فروش می شود و ۴۱ درصد کلیکهای کاربران شامل تبلیغات بالای صفحه می شود، قرار می گیرد نشان دهنده تاثیر زیاد تبلیغات در گوگل است.

نحوه تبلیغات در گوگل پلی

نحوه تبلیغات در گوگل پلی همانند تبلیغات در گوگل ادوردز می باشد. تبلیغات در گوگل پلی این امکان وجود دارد که به پنل کاربری گوگل ادوردز دسترسی داشت، به عبارتی می‌توان حساب گوگل پلی را به گوگل ادوردز متصل نمود. هزینه های نصب هر بار اپلیکیشن را تعیین و سقفی برای هزینه های روزانه خود مشخص کرد.

 همچنین گوگل ادوردز با آنالیز کلمات کلیدی و تبلیغات، اقدام به نمایش آن در محیط ها و بسترهای مناسب و مربوطه می‌نماید. به این ترتیب با توجه به اینکه تبلیغات شما مربوط به نصب اپلیکیشن است، کاربران آن را در گوگل پلی، یوتیوب، نتایج جستجوهای گوگل و سایتهایی که مرتبط با موضوع نرم افزار شما هستند نمایش می دهد. محبوب‌ترین مکان برای تبلیغ و نمایش اپلیکیشن ها گوگل پلی بوده، لذا محل اصلی نصب و بستر اصلی تبلیغات در گوگل پلی خواهد بود.

نکته قابل توجه در تبلیغات اپلیکیشن این است که گوگل ادوردز با توجه به موضوع، دسته بندی و محتوای نرم افزار و همچنین تجزیه و تحلیل اطلاعات دریافتی از جانب کاربران، به مرور زمان محلی که بیشترین تاثیرگذاری بر مخاطب و بیشترین تعداد نصب را به دنبال خواهد داشت پیدا نموده و تبلیغات شما در آن مکانها نیز نمایش داده می شود. کاربران در موقعیتهای متفاوتی اقدام به نصب اپلیکیشن می نمایند.

در نتیجه باید تبلیغات کلیکی گوگل را انتخاب کرد!

تبلیغات کلیکی گوگل کمک می کند تا برای کسب و کار خود مخاطبان هدف پیدا کرد که برای رفع نیازها و معرفی برند، محصولات و محتوا را جستجو ‌کنند. با کمک شرکت‌های تبلیغاتی معتبر و مورد تایید گوگل می‌توان اکانت ساخت و بودجه مورد نظر خود را کنترل و تنظیم کرد.  این شرکت‌ها در صورت تمام شدن بودجه گوگل ادوردز، شارژ اکانت گوگل ادوردز  را به صورت رایگان و در اسرع وقت انجام می‌دهند.

معروف‌ترین برنامه تبلیغات کلیکی، گوگل ادوردز است که 90 درصد از هزینه‌های دلاری برای تبلیغات کلیکی را در برمی‌گیرد. تجربه ثابت کرده است که بالاترین درصد کل ترافیک ورودی به سایت‌ها از طریق گوگل مربوط به تبلیغات کلیکی است. گوگل ادوردز که بر حسب قیمت هر کلمه کلیدی از کاربران پول می‌گیرد. روز به روز رقابتی­تر می‌شود و پرداخت بالاترین قیمت بابت هر کلمه کلیدی سبب می‌شود در نتایج بالاتری نمایش داده شود!

لزوماٌ تضمینی برای اینکه سایتی در صفحه اول و نتایج اول گوگل ظاهر شود، نیست. چرا که باید به این مقوله به صورت تخصصی و مدیریت شده توجه کرد؛ تمرین و تجربه بسیار سبب موفقیت می شود و حتی کسب جایگاه اول در نتایج گوگل را به ارمغان می آورد. پس این کار را به افراد کارآزموده و مجرب شرکت‌های تبلیغاتی بسپارید که در این حوزه فعال‌ترند.

**این محتوا صرفا تبلیغاتی است