به گزارش مشرق، دستورالعمل ساماندهی و نحوه اعمال نتایج ارزشیابی کارکنان دستگاه قضایی دارای 17 ماده و 6 تبصره است که توسط آیتالله سید ابراهیم رئیسی تصویب و برای اجرا ابلاغ شده است.
بر اساس ماده 3 این دستورالعمل، تمام کارکنان دستگاه قضایی و سازمانهای وابسته اعم از قضات، کارمندان، مدیران قضایی و اداری مشمول این دستورالعمل هستند که مراجع ارزشیابی برای قضات، معاونت نظارت و ارزشیابی دادسرای انتظامی قضات و برای کادر اداری قوه قضائیه، اداره کل نظارت و ارزشیابی اداری معاونت منابع انسانی است.
بیشتر بخوانید:
بر اساس این دستورالعمل، نمره ارزشیابی قضات و کارکنان در 5 سطح عالی (100 تا 90)، خیلی خوب (90 تا 80) خوب(80 تا 70) متوسط (70 تا 50) و ضعیف (کمتر از 50) طبقهبندی و در کارنامههای قضایی و اداری منعکس میشود.
هرگونه ارتقا، انتصاب و تشویق قضات و کارمندان بر اساس نتایج این کارنامه و وضعیت منعکس در سامانه نظارت الکترونیک خواهد بود.
همچنین بر اساس ماده 11 این دستورالعمل، در صورتی که عملکرد قضات پایینتر از حد انتظار باشد، به متظور ارتقا کارآمدی و رفع ضعفهای رفتاری و عملکردی، معاونت نظارت و ارزشیابی قضات به ترتیب اقدام به تذکر، گذراندن دوره آموزشی، تغییر سمت، تغییر محل خدمت، تنزل پایه و طرح پرونده در کمیسیون رسیدگی به صلاحیت، مخالفت با ارتقای پایه قضایی یا گروه شغلی و اعلام اسامی به مدیران مافوق میکند.