کد خبر 1074959
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱

یک روزنامه اماراتی اعلام کرد کنفدراسیون فوتبال آسیا برای جلوگیری از ضرر ۳۰۰ میلیون دلاری ناشی از لغو مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، در حال بررسی سه سناریو برگزاری این رقابت‌ها است.

به گزارش مشرق، روزنامه «الاتحاد» امارات اعلام کرد لغو مسابقات لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ آسیا ۳۰۰ میلیون دلار خسارت به کنفدراسیون فوتبال آسیا می زند و بنابراین AFC دنبال این است که این رقابت ها را به هر شکل ممکن برگزار کند.

این روزنامه از سه راهکار پیش روی کنفدراسیون آسیا که در حال بررسی است، پرده برداشت و نوشت: «الاتحاد در حال مطالعه سه پیشنهاد جدید بعد از مذاکره با فیفا درباره تاریخ برگزاری مسابقات انتخابی جام جهانی است که AFC خواهان برگزاری این مسابقات در ماه های اکتبر و نوامبر است و می خواهد مرحله سوم انتخابی جام جهانی را هم از سال ۲۰۲۱ از سر بگیرد.»

در ادامه راهکارهای جدید AFC برای لیگ قهرمانان آسیا اینطور ذکر شده است:

۱- برگزاری مرحله گروهی و یک هشتم نهایی به صورت مجتمع در نیمه نخست ماه آگوست. برگزاری مرحله یک چهارم و نیمه نهایی بازهم به شکل مجتمع بین سپتامبر و اکتبر.

بیشتر بخوانید:

ضرر سنگین AFC در صورت لغو لیگ قهرمانان

۲- پیشنهاد دوم تغییر تاریخ مسابقات است که تا حد زیادی فشار را از روی تیم ها بر می دارد و به کشورها کمک می کند تا لیگ خود را به پایان برسانند؛ با برگزاری مرحله یک چهارم و نیمه نهایی به شکل رفت و برگشت اما در ماه نوامبر و دسامبر که به معنای تعویق مراحل یک چهارم، نیمه نهایی و نهایی است.

۳- موافقت فیفا با درخواست کنفدراسیون فوتبال آسیا با برگزاری مرحله انتخابی جام جهانی در اکتبر و نوامبر، به معنای کاهش تعداد مسابقات لیگ قهرمانان خواهد بود. برای جلوگیری از فشردگی تقویم، مرحله گروهی و یک هشتم اوایل آگوست به صورت تک مسابقه و بدون بازی رفت و برگشت انجام می شود. در مرحله یک چهارم و نیمه نهایی هم همین اتفاق رخ می دهد تا از کمترین زمان برای برگزاری مسابقات و جلوگیری از فشردگی مسابقات بخصوص در غرب قاره آسیا استفاده شود.

روزنامه الاتحاد در پایان گزارش خود آمار دنبال کنندگان و مخاطبان فضای مجازی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۹ را حیرت انگیز خواند. در دیدار فینال این مسابقات بین الهلال عربستان و اوراواردز ژاپن ۳۰۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در توییتر، ۲۶۰ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در اینستاگرام و ۷۸ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در فیس بوک در ارتباط با این بازی مشارکت داشتند. کانال AFC در یوتیوب هم بیش از ۵۵۶ درصد افزایش مخاطب داشته است. 

منبع: مهر