کد خبر 1101789
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۷

همراهی برخی از رسانه‌های داخلی با دشمن را نمی‌توان نادیده گرفت و نباید از کنار دروغ‌پردازی آنان به نفع اهداف تعریف شده دشمن به آسانی عبور کرد.

به گزارش مشرق، «حسین شریعتمداری» در یادداشت روزنامه «کیهان» نوشت:

غرق مصنوعی -waterboarding- یکی از ترفندهای رایج در عملیات روانی است. واژه غرق مصنوعی از نوعی شکنجه که در آمریکا و انگلیس رایج بوده و هنوز هم هست گرفته شده است.

آمریکایی‌ها از غرق مصنوعی یا القای حس خفگی برای اعتراف گرفتن از چریک‌های «خمر سرخ» در جنگ ویتنام و اعتراف‌گیری از اسرای طالبان در بازداشتگاه مخوف گوانتانامو استفاده می‌کردند. با این توضیح که زندانی را برهنه کرده و روی یک تخت چوبی می‌بستند به گونه‌ای که سر زندانی پائین‌تر از پاها باشد و سپس پارچه‌ای روی صورتش می‌گذاشتند و با فاصله‌های کوتاه جریان تند آب را روی پارچه می‌ریختند. زندانی در این حالت احساس می‌کرد که در حال خفه شدن است و شماری از آنان برای نجات جان خود به خواسته شکنجه‌گران تن می‌دادند! آمریکایی‌ها از این ترفند به گونه‌ای دیگر و با همان هدف القای حس خفگی در عملیات روانی نیز استفاده می‌کنند.

آمریکا در حوزه عملیات روانی علیه ایران اسلامی، همه تلاش خود را به کار می‌گیرد تا شرایط کشورمان را غیرقابل تحمل و مشکلات را صدها برابر از آنچه که هست سخت‌تر و شکننده‌تر جلوه بدهد به گونه‌ای که مردم احساس کنند به پایان راه رسیده‌اند! یعنی همان غرق مصنوعی و حس خفگی! انسانی که احساس می‌کند در حال غرق‌شدن است به هر وسیله‌ای که در آن احتمالی از نجات هست چنگ می‌زند (الغریق یتشبث بکل حشیش- شخص که در حال غرق‌شدن است ‫{برای نجات خود} به هر خس و خاشاکی چنگ می‌زند). ‬

حالا به این نکته از بیانات حکیمانه و راهگشای اخیر حضرت آقا توجه کنید: «امّا آن مسئله‌ اوّل که تضعیف روحیه‌ مردم و ضعیف‌کردن نشاط و تحرّک و امید مردم است، از اوّل انقلاب بوده. از اوّل انقلاب، خط ثابت دشمن همین بود که خطاب به مردم ایران، به وسیله‌ تلویزیون‌ها، رادیوها

-البتّه آن وقت محدودتر بود، حالا که دیگر وسیع هم شده و انواع و اقسام راه‌های ارتباطی وجود دارد- به مردم ایران تفهیم کنند که بیچاره شدید، دیگر مثلاً کارتان تمام است و هیچ کاری از عهده‌ کسی برای شما برنمی‌آید، اوضاعتان خراب است و غیره».

دشمن اگر ترفند خود را موثر ببیند و احساس کند که توانسته است مردم را به ناامیدی بکشاند، مرحله دوم این ترفند را به صحنه می‌آورد و خواسته خود را به عنوان راه‌خروج مطرح می‌کند. یعنی «آدرس غلط»!

از حضرت آقاست که «یکی، ضربه به روحیه‌ مردم است که حالا من عرض می‌کنم که چه‌جوری می‌خواهند به روحیه مردم ضربه بزنند؛ یکی [هم] آدرس غلط دادن برای رفع مشکل تحریم است... در آن بخش دوّم، [یعنی] آدرس غلط دادن، آدرس دادن‌شان این جوری است که می‌گویند «اگر می‌خواهید تحریم برطرف بشود، در مقابل آمریکا کوتاه بیایید»؛ خلاصه‌حرف این است که باید کوتاه بیایید در مقابل آمریکا، باید ایستادگی نکنید».

اگرچه آمریکا و متحدانش، طی ۴۱ سال گذشته و مخصوصاً چند سال اخیر برای ناامید کردن مردم و قبولاندن آدرس غلط‌خود به آنان با همه توان به صحنه آمده‌اند و به قول حضرت آقا «خودشان را دارند خفه می‌کنند» ولی به جرأت می‌توان گفت که در این میدان ناکام مانده‌اند.

ناکامی دشمن را بیش از همه در  سه  عرصه می‌توان جستجو  کرد، اول و بااهمیت‌تر از همه روشنگری حکیمانه رهبر معظم انقلاب که خود حدیث مفصلی بیرون از محدوده این وجیزه ناچیز است. دوم آن که  مردم ما آمریکا را می‌شناسند و از جنایات هولناکی که علیه همه ملت‌ها و مخصوصاً ملت ایران مرتکب شده‌اند باخبرند، از این روی اگرچه با مشکلاتی روبرو هستند ولی کوتاه آمدن در مقابل آمریکا را نه فقط گره‌گشا نمی‌دانند بلکه از آن تلقی خودکشی دارند. و سوم این که آمریکا امروزه با بحران‌های سخت و چندجانبه اقتصادی، اجتماعی، امنیتی، جانی و ... روبروست تا آنجا که بسیاری از صاحبنظران معتقدند شمارش معکوس برای افول آن آغاز شده است و...

در این میان اما، همراهی برخی از رسانه‌های داخلی و شماری از افراد به ظاهر خودی با دشمن را نمی‌توان نادیده گرفت و نباید از کنار دروغ‌پردازی آنان به نفع اهداف تعریف شده دشمن که بی‌تردید نوعی از وطن‌فروشی است به آسانی عبور کرد... و شرح این ماجرا اگرچه به درازا می‌کشد ولی ضروری است و با ذکر جزئیات در آینده نزدیک به آن خواهیم پرداخت.