کد خبر 111021
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۴

وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه 23 هزار مدرسه به سمت هوشمندسازي حركت كرده و تا سه سال آينده تلاش مي‌كنيم همه مدارس كشور را به اين فناوري مجهز كنيم، از استقرار نظام 3 ـ 3ـ 6 از مهر امسال و اجراي بيشترين برنامه‌هاي تحول بنيادين در سال جاري خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، حميدرضا حاجي‌بابايي گفت: آموزش و پرورش را به گونه‌اي ريل‌گذاري مي‌كنيم كه ايران را به آرامش برساند و كشور را براي يك آينده بلند و افتخارآفرين آماده كند.

وي با بيان اينكه اگر همه دستگاه‌ها به اين نتيجه برسند كه آموزش و پرورش به معناي نجات كشور است، قطعا بسياري از مشكلات حل خواهد شد، افزود: مطمنم هر مسئولي كه در مسوليت و سمت خود صادقانه كار كند، پاسخ آن را دريافت مي‌كند، چرا كه مردم ايران با حساسيت و ظرافت، كار مسئولان را رصد مي‌كنند.

وزير آموزش و پرورش تصريح كرد: با اجراي تحول بنيادين كه زيرساخت‌هاي آن از 2 سال پيش آماده شده، دانش‌آموزاني را تربيت خواهيم كرد كه پس از اخذ ديپلم افرادي داراي تفكر، انديشه و نوآوري خواهند بود و اين تحول در برنامه‌هاي خود تربيت دانش‌آموزان را به گونه‌اي سازماندهي كرده است كه در آن دانش‌آموزان با زندگي و نيازهاي جامعه ايراني آشنا هستند.

يكي از اشكالات جامعه ايران اين است كه كمال دانش را در اخذ مدارك كارشناسي ارشد و دكترا مي‌داند

حاجي‌بابايي تاكيد كرد: يكي از اشكالات جامعه ايران اين است كه كمال دانش را در اخذ مدارك كارشناسي ارشد و دكترا مي‌دانند، اين در حالي است كه اگر شناخت دقيق و فرهنگسازي مناسب از مشاغل مختلف در جامعه وجود داشته باشد، يك تكنيسين نيز مي‌تواند همانند يك فردي كه داراي مدرك دكتراست، ارج و قرب داشته باشد و آموزش و پرورش به دنبال اين فرهنگسازي و ايجاد شناخت از مشاغل و همچنين ارزش كار و كارآفريني در جامعه است.

وي گفت: شايد من وزير و يا ساير مسئولان نيز به شكلي در محاورات خود در اين‌ امر مقصر باشيم، اما آنچه كه سند تحول در نظام تعليم و تربيت به دنبال آن است، تغيير نگرش‌ها به شغل و كار و كارآفريني است و همان‌گونه كه دانش‌آموزان فارغ‌التحصيل از هنرستان‌ها به محضل اخذ مدرك فني خود وارد بازار كار مي‌شوند، در صدد هستيم تا دانش‌آموزان را در ساير رشته‌ها به اين درجه از مهارت برسانيم.

سند تحول بنيادين به دنبال آموزش و پرورش بومي است

وزير آموزش و پرورش عنوان كرد: سند تحول بنيادين به دنبال آموزش و پرورش بومي است كه تقليدي نباشد، چرا كه تاكنون عليرغم برنامه‌هاي متفاوت نتوانسته دانش‌آموز دانش‌بنيان و متناسب با اعتقادات ايراني و اسلامي را تربيت كند. اين درحالي است كه ما به دنبال انسان‌هايي هستيم كه مطلوب نظام جمهوري اسلامي ايران باشد و در اين راستا با يك برنامه بومي و در تراز بين‌المللي توليد نيروهاي متفكر، دانش‌پژوه، تفكرمحور و خلاق را در دستور كار قرار داريم.

وزير آموزش وپرورش در خاتمه با اشاره به نامگذاري سال 91 به عنوان سال «توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني» گفت: توليد ملي يكي از مولفه‌هاي اقتدار ملي است و در همه دنيا، كشوري كه داراي اقتدار باشد قطعا از سرمايه‌گذاري بالا، اشتغال مناسب، امنيت بالا و رفاه و آرامش برخوردار است.