کد خبر 1117613
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۳

وزیر دفاع ترکیه در بحبوحه تنش‌ها میان آنکارا و آتن در مدیترانه‌شرقی هشدار داد: کسانی که از دوردست‌ها آمده ‌اند، حد و مرزشان را بشناسند.

به گزارش مشرق به نقل از آناتولی، خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه در بحبوحه تنش‌ها میان آنکارا و آتن در مدیترانه‌شرقی امروز شنبه به همراه فرماندهان نیروهای مسلح این کشور از محل رزمایش یگان‌های زیردریایی تهاجمی «SAT» بازدید کرد.

بیشتر بخوانید:

ترکیه خطاب به فرانسه: قهرمان‌بازی در نیار!

وزیر دفاع ترکیه پس از رزمایش یگان‌های زیردریایی تهاجمی «SAT» طی سخنانی درباره تحولات مدیترانه شرقی گفت: برخی سعی دارند پا را از حد خود فراتر گذاشته و به ما درس بدهند. سکوت ما در قبال این اقدامات غیرقابل قبول است.

وی با تاکید بر اینکه ترکیه طرفدار صلح، گفتگو و راه حل‌های سیاسی است؛ افزود: همان‌گونه که به حسن همجواری٬ توافقنامه‌ها و قوانین احترام می‌گذاریم، در راستای پاسداری و حفاظت از منافع کشور و ملت‌مان نیز مصمم هستیم.

خلوصی آکار همچنین تأکید کرد: کسانی که از هزاران فرسنگ دورتر به این منطقه آمده و سعی در نقش آفرینی دارند باید بدانند که اگر از حد و حدود خود فراتر روند تاوان سنگینی خواهند پرداخت. ما در راستای حفظ حقوق و منافع ملی کشورمان از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

گفتنی است، دلیل اصلی شدت گرفتن تنش‌ها میان آنکارا و آتن، اقدام ترکیه در انجام اکتشاف و استخراج نفت و گاز از دریای مدیترانه و مناطق نزدیک به جزایر یونان است.

منبع: فارس