کد خبر 1118724
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴

وکیلی از راه‌اندازی شبکه تلویزیونی بورسی به منظور آموزش عمومی سرمایه گذاران تا دو هفته آینده خبر داد.

به گزارش سرویس بورس مشرق، سیاوش وکیلی، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس، بیان کرد: داشتن شبکه تلویزیونی اختصاصی بورس همواره یکی از آرزوهای دیرینه بازار سرمایه بوده که جای خالی آن همیشه احساس می‌شد.

وی اضافه کرد: بورس در حال حاضر موضوعی ملی است و در این راستا راه‌اندازی تلویزیون بورس را به فال نیک می گیریم.

بیشتر بخوانید:

رشد ۵۹ هزار واحدی شاخص بورس

وکیلی گفت: مقرر شده است تا شبکه «ایران کالا» به پخش این برنامه‌ها اختصاص یابد و پوشش آن در فازهای بعدی در کشور از ٧٠ به ۱۰۰درصد برسد.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس در خصوص نام این شبکه عنوان کرد: پیشنهاد می‌شود نام این شبکه مانند شبکه اقتصاد، «شبکه بورس» یا «شبکه سرمایه» باشد. سازمان بورس تمام تلاش خود را در جهت راه‌اندازی این شبکه خواهد کرد و انتظار می‌رود تا دو هفته آینده راه اندازی شود.

نیاز به آموزش و فرهنگ‌سازی بیش از پیش وجود دارد

علی صحرائی، مدیرعامل شرکت بورس تهران نیز در این جلسه بر تاثیر وافر رسانه در افکار عمومی و افزایش سواد عمومی در کشور تاکید کرد و افزود: انتظار می‌رود با ایجاد تلویزیون بورسی و همکاری مسیولان صداوسیما، محتوای آموزشی مورد نیاز مردم در اختیار همه اقشار جامعه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون تعداد سهامداران بورس از ٥ میلیون به ١٦ میلیون رسیده است که ١١ میلیون از این تعداد کمتر از ٥٠ میلیون تومان سهام خریده‌اند؛ براین اساس لزوم توسعه فرهنگ سهامداری و آگاه‌سازی بیش از پیش وجود دارد.

صحرائی تصریح کرد: خوشبختانه سهامداران طی یک هفته اخیر به سمت سهم‌های بنیادی گرایش پیدا کرده اند که نشان از افزایش آگاهی آنان به فضای بازارسرمایه نسبت به قبل دارد.