کد خبر 1124826
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۸

هیئت رئیسه مجلس برای خودروها تصمیم مهمی اتخاذ کرده است که با توجه به افزایش قیمت سرسام آور طی ۴ ماه گذشته، خودروها به نمایندگان فروخته نخواهد شد.

به گزارش مشرق، در دوره گذشته خودروهایی به نمایندگان داده شده که در این میان آنها خودروهای گران قیمتی همچون سوزوکی ویتارا و سراتو و در ادوار قبل‌تر زانتیا مشاهده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نمایندگان سابق مجلس با چه شرایطی «سراتو» و «ویتارا» گرفتند؟

مجلس یازدهم در اصلاح رویه ها بر تهیه خودروی داخلی با اولویت خودروی پژوپارس تأکید داشت اما با توجه به برنامه تولید کارخانه ایران خودرو ناگزیر به خرید ترکیبی از دنا و پژوپارس اقدام کرد و مطابق قواعد و رویه‌های جاری دستگاه‌های دولتی این خرید حدود ۴ماه پیش با قیمت مصوب کارخانه که برای همه دستگاه‌های دولتی هست، انجام شد.

رویه گذشته این بوده که برای صرفه جویی در هزینه‌ها خودرو به صورت قسطی به نماینده واگذار و در این صورت تمام هزینه‌های مربوط به خودرو به عهده نماینده گذاشته می‌شد.

بیشتر بخوانید:

توضیح زاکانی درباره حواشی خودرو نمایندگان

هیئت رئیسه این رویه که باعث کاهش جدی هزینه‌ها برای مجلس می‌شد را امری منطقی تشخیص داد اما رهاشدگی بازارخودرو و افزایش سرسام‌آور قیمت خودروها در طول این ۴ ماه که حتی پراید را هم تبدیل به  کالایی لاکچری کرد، باعث تفاوت قیمت بسیاربالا شد

حدود ۶۰ نفر از نمایندگان حتی برای دریافت خوردو ثبت نام نکرده بودند و تعدادی دیگر نیز علی‌رغم نیاز برای جلوگیری از سوءاستفاده، خودروهای خود را تحویل نگرفتند یا پس دادند نمایندگان دیگر نیز صرفا بر تأمین خودرو برای انجام وظیفه نمایندگی تأکید دارند و نه بیشتر

بیشتر بخوانید:

پشت‌پرده حملات بی‌وقفه به مجلس چیست؟ 

نظر به اختلاف قیمتِ بسیار زیادِ ارزش روز خودروها در قیاس با قیمت خرید که در طول این ۴ماه ایجاد شده، هدف اصلی صرفه جویی با این افزایش قیمت پوشش داده می شود لذا مقرر شد خودروهای خریداری شده به نمایندگان فروخته نشود و مالکیت آن متعلق به مجلس باقی بماند و در طول دوره نمایندگی از آن استفاده کنند.

منبع: فارس