کد خبر 1141835
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳

تبلیغات، قسمتی جدا نشدنی از فرآیند پیشرفت و رشد هر کسب و کاری است که نمی توان اهمیت آن را نادیده گرفت. حتی اگر بهترین خدمات و محصولات را در سطح جهان ارائه کنید باز هم نیاز به تبلیغات دارید زیرا محصول شما زمانی می تواند برایتان سودآوری داشته باشد که شناخته شود.

اگر دقت کنید بزرگترین شرکت های دنیا هم محصولات و تبلیغات خود را تبلیغ می کنند. شاید به ظاهر فکر کنیم که این شرکت ها به اندازه کافی شناخته‌شده‌اند و نیازی به تبلیغات ندارند در صورتی که اینطور نیست. روش انجام تبلیغات برای هر کسب و کار میتواند کاملا متفاوت باشد. به همین دلیل نمی توان پاسخ قطعی برای این سوال ارائه دهیم که چگونه برای کسب و کارمان تبلیغ کنیم. اما در این مقاله سعی کرده ایم تا راهنمایی کوتاه اما مفید درباره انتخاب بهترین روش های تبلیغات تهیه کنیم.

بدون شناسایی دقیق جامعه هدف و مخاطبین، تبلیغات را شروع نکنید

یکی از مهم ترین موضوعاتی که در مبحث تبلیغات کسب و کارها اهمیت دارد، شناخت واقعی مخاطبین است. هر کسب و کار پیش از اینکه خودش را معرفی کند ابتدا باید مخاطب خود را شناسایی کند. شناسایی مخاطب به شما کمک می کند تا مسیر کوتاه تری برای رسیدن به اهداف خود انتخاب کنید و سلیقه مخاطبین را در نظر بگیرید. شناسایی دقیق جامعه هدف به قدری اهمیت دارد که معمولا در برخی از انواع پنل اس ام اس مانند پنل پیامک فراز اس ام اس، مخاطبین طبق محل زندگی،شغل و سنشان تفکیک می شوند.

درباره انواع روش های تبلیغات بررسی و تحقیق کنید

یک روش تبلیغات می تواند برای یک کسب و کار بسیار مفید و برای دیگری بدون بازدهی باشد. شما باید با توجه به اهداف، مخاطبین، بودجه، زمان، نیرو و موارد بسیار دیگر برای انتخاب نوع تبلیغات خود برنامه ریزی کنید. شاید در مراحل ابتدایی اطلاعات لازم برای شناخت بهترین روش تبلیغات را نداشته باشید. معمولا در چنین شرایطی راهنمایی گرفتن از یک مجری تبلیغات یا استراتژیست کسب و کار می تواند انتخاب خوبی باشد.

به طور مثال ممکن است تبلیغات به روش ارسال پیامک انبوه، انتخاب بسیار خوبی برای کسب و کار شما باشد اما به دلیل آشنا نبودن شما با این روش یا نحوه انجام صحیح آن، از آن صرف نظر کنید.

به همین دلیل اگر فکر می کنید که خودتان نمی توانید انواع روش های تبلیغات را بررسی کنید، بهتر است از یک فرد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. زیرا به جز هزینه ای که در فرآیند تبلیغات استفاده می کنید، زمان و اعتماد مشتریان بزرگترین داشته ها و هزینه های شماست که نباید با یک حرکت اشتباه به دلیل بی اطلاعی، آن ها را از بین ببرید.

رقبایتان را بررسی کنید

نقش رقبا را جدی بگیرید. گاهی اوقات با بررسی عملکرد رقبایتان به خوبی جایگاه و نقش خود را در بازار پیدا می کنید! به طور مثال با بررسی اقدامات رقبا می توانید نقاط ضعف آن ها را شناسایی کنید. تبلیغات رقبا را بررسی کنید اما از شبیه شدن به آن ها پرهیز کنید.

الگوبرداری می تواند انتخاب مناسبی باشد اما نباید خودتان را به نسخه ای کپی شده از رقبا تبدیل کنید. این مورد نه تنها به اثربخشی تبلیغات شما کمکی نخواهد کرد بلکه ضربه جبران ناپذیری به کسب و کارتان هم وارد می کند.

تبلیغات را به بهترین شکل ممکن پیاده سازی کنید

زمانی که تصمیم گرفتید از کدام روش تبلیغاتی استفاده کنید، باید برنامه ریزی هایتان را به گونه ای طراحی کنید که بیشترین اثربخشی قابل مشاهده باشد.

به طور مثال اگر تصمیم گرفته اید که بازاریابی پیامکی را شروع کنید، باید به طور کامل در این باره تحقیق کنید. هر یک از روش های تبلیغات، نکات ریز و درشتی دارد که ممکن است از چشم شما جا بماند.

درچنین شرایطی دو انتخاب دارید. اول اینکه می توانید از یک فرد متخصص در این زمینه کمک بگیرید و از او بخواهید تا مجری صفر تا صد برنامه هایتان باشد. در انتخاب دوم می توانید تحقیقات خود را در زمینه شناسایی بهترین آژانس تبلیغاتی کامل کنید.

تبلیغات ارزان قیمت را دست کم نگیرید!

یکی از اشتباهات رایج کسب و کارها این است که همیشه به دنبال خاص ترین راه حل ها برای تبلیغات هستند. در صورتی که برخی مواقع با روش های قدیمی مانند اس ام اس مارکتینگ می توان بهترین نتیجه را گرفت.

سعی کنید به شیوه ای اصولی درمورد نوع تبلیغات تحقیق کنید. به طور مثال تبلیغات پیامکی برخلاف تصور می تواند انتخاب بسیار خوبی برای شما باشد. می توانید به انواع نمایندگی پنل اس ام اس یا ارائه دهندگان خدمات بازاریابی پیامک مانند فراز اس ام اس مراجعه کنید و اطلاعات کاملی در این باره کسب کنید. پیشنهاد ما این است که به سایت فراز اس ام اس مراجعه کنید و پنل های ارسال پیامک تبلیغاتی را مشاهده کنید. قطعا بعد از بررسی قیمت ها به این نتیجه می رسید که تبلیغات همیشه گران نیست!

** این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها