کد خبر 114854
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۸

قائم مقام رئیس نمایشگاه کتاب گفت: آخرین فرصت حضور ناشرین برای مهیا کردن غرفه‌های بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 10 اردیبهشت خواهد بود.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، داریوش رضوانی قائم مقام رئیس نمایشگاه کتاب درباره آخرین وضعیت حضور ناشران در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: با توجه به جدول زمانی برای حضور ناشران و آماده‌سازی غرفه‌ها اعلام شده ناشران بهتر است از فرصت تعطیلی روزهای گذشته استفاده کنند و در غرفه‌ها مستقر شوند، که خوشبختانه ظرف 5شنبه و جمعه هفته گذشته، بسیاری از ناشرین در مصلا مستقر شده‌اند و سایر ناشران طی امروز و فردا برای حضور و چینش غرفه‌ها فرصت دارند.

قائم مقام رئیس نمایشگاه کتاب در ادامه خاطرنشان کرد: آخرین فرصت حضور ناشرین برای مهیا کردن غرفه‌های بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 10 اردیبهشت خواهد بود.

وی اضافه کرد: تا عصر فردا ناشران فرصت دارند به چینش غرفه‌ها بپردازند تا در روزهای پایانی با عدم چینش غرفه مواجه نباشیم.

به گفته این مقام مسئول، ناشران کودک و نوجوان نیز در فضای باز 75 هزار متری در حال چینش غرفه‌ها هستند و می‌توان گفت بخش کودک و نوجوان به لحاظ چینش غرفه از سایر بخش‌ها پیش‌تر است.

رضوانی در پاسخ به این سوال که ناشرانی که تا پایان روز 10 اردیبهشت غرفه‌های خود را آماده نکرده‌ باشند آیا غرفه آنها به ناشری دیگر واگذار خواهد شد، تصریح کرد: ما اعلام کردیم اگر ناشران تا 10 اردیبهشت به این مهم اهتمام نکردند غرفه‌هاشان به ناشرانی که به دلیل محدودیت فضا نتوانستیم غرفه‌ای در اختیارشان قرار دهیم واگذار خواهد شد.

وی درباره منع حضور برخی ناشرین به دلیل کمبود فضا بیان کرد: درخواست‌هایی که انجام می‌شود بسیار است و تا جایی پیش می‌رویم که ظرفیت اجازه دهد؛ البته شرایط حضور در نمایشگاه اعلام وصول خانه کتاب است.

رضوانی در ادامه ابراز داشت: ناشرانی که سال گذشته در نمایشگاه شرکت کرده‌اند امسال هم متراژی در اختیارشان قرار گرفته است و ناشران تازه وارد هم بر اساس شرایط مندرج و ضوابط قادر به حضور هستند، با تمام این موارد 10 درصد نسبت به سال گذشته حضور ناشرین در نمایشگاه کتاب افزایش داشته است اما این مطلب را که مرتب تعداد ناشران هم افزایش می‌یابد بنده قبول دارم؛ تعداد ناشرین نسبت به فضای موجود ما بسیار است؛ اگر فضای بیشتری داشتیم به ناشران بیشتری غرفه داده و حتی متراژ غرفه‌ها را هم افزایش می‌دادیم.