کد خبر 1156213
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴

ارزش معاملات بازار امروز نسبت به روزهای قبل بیش از ۵۰ درصد کاهش یافت و از بالای ۲۰ هزار میلیارد تومان در معاملات دیروز به بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان در معاملات امروز رسید.

به گزارش سرویس بورس مشرق، بازار امروز از همان ابتدا با فشار عرضه کار خود را آغاز کرد و تنها در عرض چند دقیقه اکثر نمادهای امروز بازار برای فروش سهام به صف ایستادند. شاخص کل بورس در سایه بازاری سراسر منفی و حجم و ارزش معاملات بسیار پایین بیش از ۵۵ هزار واحد خود را از دست داد. امروز ارزش معاملات دو بازار بورس و فرابورس با جابجایی بیش از ۷.۵ میلیارد سهم به ۱۱۲۰۰ میلیارد تومان رسید.

بیشتر بخوانید:

دلیل ریزش سنگین بورس چه بود؟

در میان صنایع امروز گروه خودرو بیشترین حجم و ارزش معاملات را داشت و ارزش معاملات نمادهای این گروه با جابجایی ۲ میلیارد و ۳۶۸ میلیون سهم به ۹۵۸ میلیارد تومان رسید. گروه بانکی بعد از خودرو بیشترین حجم معاملات را با جابجایی ۱ میلیارد و ۴۲۰ میلیون سهم داشت و پس از آن گروه فلزات اساسی با ۵۹۳ میلیون سهم رده سوم پرحجم‌ترین گروه‌های بازار بودند. گروه فلزات اساسی با بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان رده دوم بیشترین ارزش معاملات را از آن خود کرد و گروه بانک نیز با بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان جایگاه سوم را گرفتند.

در بازار کم رمق بورس امروز ۷۴۶ هزار و ۲۳۰ معامله انجام شد که در این معاملات ۷ میلیارد و ۲۱۱ میلیون سهم جابجا شد. ارزش معاملات بازار بورس امروز حدود ۷۲۰۰ میلیارد تومان بود. فارس، فملی، فولاد و شستا بزرگترین کاهنده‌های امروز شاخص بورس بودند.

بازار فرابورس نیز شاهد ۳۲۱ هزار و ۴۹۱ معامله بود و حدود ۱ میلیارد و ۳۷۴ میلیون سهم در معاملات امروز جابجا شد. ارزش معاملات امروز فرابورس نزدیک ۴ هزار میلیارد تومان بود. آریا، مارون، زاگرس و هرمز بیشترین کاهنده‌های شاخص فرابورس بودند.

منبع:بااقتصاد