وی افزود: ایشان معتقد بودند هر علمی که برای کیان جهان اسلام لازم باشد، باید آنرا اسلامی تلقی کنیم. نگوئیم که فیزیک اسلامی نیست و مثلا فقه اسلامی است. هر چیزی که برای جامعه اسلامی، لازم است، اسلامی است.
گلشنی با بیان اینکه این روش تقسیمبندی ایشان به امر دیگری بر میگردد و با اصطلاح، اسلامیسازی که امروزه متداول است فرق دارد؛ اظهار داشت: چون غزالی علوم را به ممدوح و مذموم، شرعی و غیرشرعی تقسیم کرده بود. در واقع شهید مطهری میخواستند پاسخ غزالی را بدهند که هر علمی که برای کیان و استقلال علو جامعه اسلامی لازم است شرعی و اسلامی تلقی میکنم.
مدیرگروه فلسفه علم دانشگاه صنعتی شریف افزود: شهید مطهری کاملا متوجه غیر اسلامی بودن بعضی از مفروضات در علوم رایج روز بودند.
وی با بیان اینکه در تولید علم شهید مطهری نکته خاصی را در نظر داشت، بیان کرد: شهید مطهری در این ارتباط نکته مهمی را می گوید: ایشان می فرمایند که ائمه(ع) ایرادات زیادی به خلفا داشتند ولی هرگز از آنها نشنیدیم که ایرادی به ترجمه متون از یونانی و یا زبان های دیگر داشته باشیم.
گلشنی در پایان سخنانش تأکید کرد: این نکته خیلی ظریفی است، اینکه این همه نسبت به کارهای خلفا ایراد گرفته می شد راجع به این موضوع ایرادی گرفته نشد.